When the year showed March 11, 2020, there were no experiences in the field of education in our country as in the whole world. All education levels from kindergartens to universities continued in the form of partial closure, rotational and distance. As with all educational organs, the 4-6 age group Quran courses opened by the Directorate of Religious Affairs also took their share from the process. With the thought that minimizing the damage and the unrecoverable time cannot be wasted, as an alternative, the distance education process has been initiated in the 4-6 age group Kur'an courses as in all education classes. The main purpose of our study is to evaluate the educational processes of children from the beginning of the epidemic until the end of 2020-2021 spring semester, to reveal the advantages and disadvantages of distance education, and the determination, proposals and suggestions of the trainers from the eyes of the 4-6 age group Quran course instructors. to reveal through research. The fact that presenting the findings obtained from the trainers with the titles of learning-teaching process, evaluation, advantage-disadvantage, determination, proposal and suggestions in detail will contribute to similar researches and that the courses in the epidemic period will be evaluated with the eyes of teachers, will contribute to the field. The work done is D.İ.B. It is intended for the analysis of the situation as a result of the interviews with the teachers, depending on the change and transformation effects of the preschool religious education activity, which was opened by the course instructors. Our study was carried out in the case study model, and as a data collection tool, a semi-structured interview form, which was created by taking the document review and expert opinion of the relevant field, was used.
Tarih 11 Mart 2020’yi gösterdiğinde salgın nedeniyle tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ilkler yaşandı. Anaokullarından üniversitelere kadar tüm eğitim kademeleri kapanma, dönüşümlü ve uzaktan eğitim tecrübeleri yaşadı. Zararı en aza indirmek ve telafisi mümkün olamayacak zamanların heba edilemeyeceği düşüncesinden hareketle 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında da uzaktan eğitim sürecine geçildi. Çalışmamızın amacı, 4-6 yaş grubu Kur’an Kursu Öğreticilerinin gözünden, salgının başından itibaren 2020-2021 bahar dönemi sonuna kadar olmak üzere çocukların eğitim-öğretim süreçlerini değerlendirmek, uzaktan eğitimin avantaj ve dezavantajlarını ortaya koymak ve öğreticilerin tespit, teklif ve önerilerini bilimsel bir araştırma yoluyla ortaya koymaktır. Yapılan çalışmayla uzaktan eğitime yönelik Öğreticilerden elde edilen bulgular, öğrenme-öğretme süreci, değerlendirme, avantaj-dezavantaj, tespit, teklif ve öneriler başlıkları ile detaylandırılmıştır. Çalışmamız durum çalışması modelinde gerçekleştirilmiş, veri toplama aracı olarak doküman incelemesi ve ilgili alanın uzman görüşü alınarak oluşturulmuş yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Bu çalışma Diyanet İşleri Başkanlığına uzaktan eğitimin geri dönütlerini sunacak ve yapılacak benzer araştırmalara katkı sağlayacaktır.
Eğitim Uzaktan Eğitim Okul Öncesi Din Eğitimi Kur'an Kursu Öğreticisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Temmuz 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 2 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 20 |