Bu çalışma, özellikle Pazarlama 4.0'ın yükselişinden bu yana dijital pazarlamanın benimsenmesinin, işletmeleri Y ve Z kuşağının taleplerine yanıt olarak sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir pazarlama kavramlarına öncelik vermeye nasıl yönlendirdiğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bunu başarmak için, 2007 ile Haziran 2024 arasında Web of Science'ta (WoS) SSCI, SCI-Expanded ve ESCI kategorilerinde indekslenen 671 makale üzerinde bibliyometrik bir analiz yapılmıştır. Analizde R Studio yazılımı kullanılmış ve sonuçlar bibliyometrik ağlar, bağlantılar ve tablolar aracılığıyla görselleştirilmiştir. Bulgular, sürdürülebilirliğin satın alma niyetleri üzerindeki etkisine ilişkin araştırmaların ağırlıklı olarak sosyal bilimlerde, özellikle de sürdürülebilir pazarlama ve tüketici davranışlarıyla ilgili çalışmalarda yoğunlaştığını ortaya koymaktadır. Literatürün önemli bir kısmı sürdürülebilirliğin tüketici satın alma kararlarını nasıl etkileyebileceğine odaklanmaktadır. Sonuç olarak bu çalışma, sürdürülebilirlik ve tüketici tercihlerindeki temel eğilimleri ve ortaya çıkan temaları belirleyerek özellikle finans, ekonomi ve pazarlama alanlarındaki araştırmacılar için değerli bilgiler sunmaktadır. Ayrıca, modern tüketicilerin değişen taleplerini karşılamak için sürdürülebilir uygulamaları pazarlama stratejilerine entegre etmenin önemini vurgulamakta ve bu alanda gelecekte yapılacak araştırmalar için bir çerçeve sunmaktadır.
Sürdürülebilirlik Satın Alma Niyeti Bibliyometrik Analiz Web of Science
This study aims to investigate how the adoption of digital marketing, especially since the rise of Marketing 4.0, has led businesses to prioritize the concepts of sustainability and sustainable marketing in response to the demands of Generation Y and Z. To achieve this, a bibliometric analysis was conducted on 671 articles indexed in Web of Science (WoS) in the SSCI, SCI-Expanded and ESCI categories between 2007 and June 2024. R Studio software was used in the analysis and the results were visualized through bibliometric networks, links and tables. The findings reveal that research on the impact of sustainability on purchase intentions is predominantly concentrated in the social sciences, especially in studies on sustainable marketing and consumer behavior. A significant portion of the literature focuses on how sustainability can influence consumer purchase decisions. As a result, this study identifies key trends and emerging themes in sustainability and consumer preferences, providing valuable insights for researchers, particularly in finance, economics and marketing. It also highlights the importance of integrating sustainable practices into marketing strategies to meet the changing demands of modern consumers and provides a framework for future research in this area.
Sustainability Purchase Intention Bibliometric Analysis Web of Science
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Pazarlama (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 16 |