Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 17, 1 - 18, 30.06.2025
https://doi.org/10.31006/gipad.1604902

Öz

Dijital pazarlama, ürün ve hizmetlerin dijital platformlar aracılığıyla, özellikle internet üzerinden tanıtımı ve satışının yapıldığı bir pazarlama yöntemidir. Bu süreçte sosyal medya, arama motorları ve e-posta pazarlama gibi çeşitli çevrimiçi kanallar kullanılmaktadır. Ancak, bu durum, pazarlama verilerinin bu kanallar üzerinden elektronik ortamda paylaşılmasını gerektirir. Diğer bilgi sistemlerinde olduğu gibi, dijital pazarlama sistemleri de siber tehdit ve saldırılara karşı risk altındadır. Bu nedenle, dijital pazarlama sistemlerini hedef alan siber tehdit ve saldırılara karşı alınacak güvenlik önlemleri büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, dijital pazarlama sistemlerinde siber güvenliğin rolünü ve önemini incelemek ve dijital pazarlama sistemleri bağlamında siber güvenlik farkındalığının artırılmasına yönelik literatüre katkı sağlamaktır. Araştırmanın temel sorusu şu şekilde belirlenmiştir: "Dijital pazarlama sistemlerinde siber güvenlik önlemlerinin etkisi ve önemi nedir?" Araştırma, ulusal ve uluslararası literatür taramalarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları, dijital pazarlama yöntemlerinin sayısız teknolojik fırsat sunduğunu, ancak bu fırsatların aynı zamanda güvenlik risklerini de beraberinde getirdiğini ve bunun işletmeleri daha güçlü güvenlik önlemleri almaya zorladığını ortaya koymaktadır. Çalışma kapsamında, dijital pazarlama sistemlerinde bilgi güvenliğinin sağlanmasında, ulusal siber güvenlik testlerinden geçmiş ve yerli milli sertifikasyona sahip siber güvenlik ürünlerinin kullanımının önemi vurgulanmıştır. Bu araştırma, dijital pazarlama sistemleri ile siber güvenlik arasındaki kesişimi inceleyerek, dijital pazarlama sistemlerinin güvenliğini artırmada siber güvenlik farkındalığının kritik rolünü vurgulamakta ve literatüre önemli bir katkı sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Aiman A. H., Ahmad Tajuddin, S. N. A., Bahari, K. A., Manan, K. A., & Abd Mubin, N. N. (2021). Cyber-security culture towards digital marketing communications among small and medium-sized (SME) entrepreneurs. Asian Culture and History, 13(2), 20.
  • Akçacı, T., & Kurt, F. B. (2020). Online Süpermarket Alışverişinde Tüketici Güven Faktörü. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), 414-433.
  • Akdemir, N., & Yenal, S. (2020). Card-not-present fraud victimization: A routine activities approach to understand the risk factors. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 9(1), 243-268.
  • Akhtar, S., Sheorey, P. A., Bhattacharya, S., & VV, A. K. (2021). Cyber security solutions for businesses in financial services: Challenges, opportunities, and the way Forward. International Journal of Business Intelligence Research (IJBIR), 12(1), 82-97.
  • Ansari, M. F., Dash, B., Sharma, P., & Yathiraju, N. (2022). The impact and limitations of artificial intelligence in cybersecurity: a literature review. International Journal of Advanced Research in Computer and Communication Engineering.
  • Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., & Kotler, P. (2014). Principles of marketing. Pearson Australia.
  • Aslan, Ö., Aktuğ, S. S., Ozkan-Okay, M., Yilmaz, A. A., & Akin, E. (2023). A comprehensive review of cyber security vulnerabilities, threats, attacks, and solutions. Electronics, 12(6), 1333.
  • Bucovetchi, O., & Vevera, A. V. (2024). Perspective Chapter: Organizational Resilience toward Managing Risks in Digital Marketing.
  • Buhas, V., Ponomarenko, I., Bugas, V., Ramskyi, A., & Sokolov, V. (2021). Using Machine Learning Techniques to Increase the Effectiveness of Cybersecurity. Cybersecurity Providing in Information and Telecommunication Systems II 2021, 3188(2), 273-281.
  • Chidukwani, A., Zander, S., & Koutsakis, P. (2022). A survey on the cyber security of small-to-medium businesses: challenges, research focus and recommendations. IEEE Access, 10, 85701-85719.
  • Choong, P., Hutton, E., Richardson, P. S., & Rinaldo, V. (2017). Protecting the brand: Evaluating the cost of security breach from a marketer’s perspective. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 11(1), 59-68.
  • Cisco, U. (2020). Cisco annual internet report (2018–2023) white paper. Cisco: San Jose, CA, USA, 10(1), 1-35.
  • Çetin, H., Gundak, İ., & Çetin, H. H. (2015). E-işletme güvenliği ve siber saldırılar üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 223-240.
  • Çiftçi, H. (2013). Her yönüyle siber savaş. TÜBİTAK.
  • Deiss, R., & Henneberry, R. (2020). Digital marketing for dummies. John Wiley & Sons.
  • Desai, V., & Vidyapeeth, B. (2019). Digital marketing: A review. International Journal of Trend in Scientific Research and Development, 5(5), 196-200.
  • Digilina, O. B., & Bishenov, A. S. (2024). Economic Security in the Digital Age. In Development of International Entrepreneurship Based on Corporate Accounting and Reporting According to IFRS (Vol. 33, pp. 155-162). Emerald Publishing Limited.
  • Dubovyk, T., Buchatska, I., Zerkal, A., & Lebedchenko, V. (2022). Digital marketing in the condition of wartime posture in Ukraine. International Journal of Computer Science and Network Security, 22(7), 206-212.
  • Ellis-Chadwick, F., & Chaffey, D. (2012). Digital marketing: strategy, implementation and practice. Pearson.
  • Eroğlu, C. (2023). İşletmelerin Maruz Kaldığı Siber Suçların Boyutu. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 12(1), 69-96.
  • Geetha, B. T., Usman, M., Randhawa, N., Pipliwal, L., Maheshwari, K., & Kapila, N. (2024, March). Revolutionizing the dynamics of digital marketing by including cybersecurity measures and safeguarding consumer data. In 2024 International Conference on Trends in Quantum Computing and Emerging Business Technologies (pp. 1-5). IEEE.
  • Gülmüş, M. (2010). Kurumsal bilgi güvenliği yönetim sistemleri ve güvenliği. Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Huzaizi, A. H. A., Tajuddin, S. N. A. A., Bahari, K. A., Manan, K. A., & Abd Mubin, N. N. (2021). Cyber-security culture towards digital marketing communications among small and medium-sized (SME) entrepreneurs. Asian Culture and History, 13(2), 1-20.
  • Ilyas, G. B., Munir, A. R., Tamsah, H., Mustafa, H., & Yusriadi, Y. (2021). The influence of digital marketing and customer perceived value through customer satisfaction on customer loyalty. Pt. 2 J. Legal Ethical & Regul. Isses, 24, 1.
  • Karasoy, H. A. (2022). Yeni Nesil Savaş ve Siber İstihbarat. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 11(1), 223-240.
  • Kirk, G., & Noguera, J. (2019). Strategic marketing and cybersecurity: The case of data breaches. Issues in Information Systems, 20(3).
  • Krishen, A. S., Dwivedi, Y. K., Bindu, N., & Kumar, K. S. (2021). A broad overview of interactive digital marketing: A bibliometric network analysis. Journal of Business Research, 131, 183-195.
  • Johnson, T. A. (Ed.). (2015). Cybersecurity: Protecting critical infrastructures from cyber attack and cyber warfare. CRC Press.
  • Obitovich, K. M., & Utkirovna, E. S. (2023, December). Quantifying the Impact of Cyber Security Risks on Digital Marketing ROI: A Case Study Analysis. In International Conference on Next Generation Wired/Wireless Networking (pp. 387-397). Cham: Springer Nature Switzerland.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik teknikleri. Rehber Yayınevi.
  • Kaya, M. (2013). Siber güvenliğin milli güvenlik açısından önemi ve alınabilecek tedbirler. Güvenlik Stratejileri Dergisi, 9(18), 145-181.
  • Konyeha, S. (2020). Exploring cybersecurity threats in digital marketing. NIPES-Journal of Science and Technology Research, 2(3).
  • Kumar, S., Pallathadka, H., & Pallathadka, L. K. (2022). An analysis of cyber security threats in digital marketing. Journal of Critical Reviews, 9(03), 85-94.
  • Martin, K. D., Borah, A., & Palmatier, R. W. (2017). Data privacy: Effects on customer and firm performance. Journal of Marketing, 81(1), 36-58.
  • Nalbant, K. G., & Aydın, S. (2024). Geçmişten Günümüze Geleneksel Pazarlamadan Dijitalleşen Pazarlamaya Evrilen Süreçte Yapay Zekâ ve Metaverse Faktörleri. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 17(2), 231-258.
  • Rosário, A. T., & Dias, J. C. (2023). How has data-driven marketing evolved: Challenges and opportunities with emerging technologies. International Journal of Information Management Data Insights, 3(2), 100203.
  • Rust, R. T. (2020). The future of marketing. International Journal of Research in Marketing, 37(1), 15-26.
  • Schwieger, D., & Ladwig, C. (2022). Cyber Insurance Concepts for the MIS and Business Curriculum. Information Systems Education Journal, 20(5), 54-66.
  • Simmonds, A., Sandilands, P., & Van Ekert, L. (2004). An ontology for network security attacks. In Applied Computing: Second Asian Applied Computing Conference, AACC 2004, Kathmandu, Nepal, October 29-31, 2004. Proceedings 2 (pp. 317-323). Springer Berlin Heidelberg.
  • Stallings, W., & Brown, L. (2008). Computer Security Principles and Practicessecond edition.
  • Suh, B., & Han, I. (2003). The impact of customer trust and perception of security control on the acceptance of electronic commerce. International Journal of electronic commerce, 7(3), 135-161.
  • Şengül, O. (2017). 2 Saatte A'dan Z'ye Dijital Pazarlama. CERES Yayınları.
  • Şenyapar, H. N. D. (2024). Digital Marketing in the Age of Cyber Threats: A Comprehensive Guide to Cybersecurity Practices. The Journal of Social Science, 8(15), 1-10.
  • T.C. Ticaret Bakanlığı. (2024, Ekim 19). Duyurular. https://ticaret.gov.tr/duyurular. Erişim tarihi: Aralık 2024.
  • Teoh, C. S., & Mahmood, A. K. (2017, July). National cyber security strategies for digital economy. In 2017 International Conference on Research and Innovation in Information Systems (ICRIIS) (pp. 1-6). IEEE.
  • Von Solms, R., Van Niekerk, J. (2013). From information security to cyber security. computers & security, 38, 97-102.
  • Whitler, K. A., & Farris, P. W. (2017). The impact of cyber attacks on brand image: Why proactive marketing expertise is needed for managing data breaches. Journal of Advertising Research, 57(1), 3-9.

The Role and Importance of Cybersecurity in Digital Marketing Systems

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 17, 1 - 18, 30.06.2025
https://doi.org/10.31006/gipad.1604902

Öz

Digital marketing is a marketing method through which products and services are promoted and sold, primarily via the internet and digital platforms. In this process, various online channels, such as social media, search engines, and email marketing, are used. However, this requires the sharing of marketing data in an electronic environment through these channels. Like other information systems, digital marketing systems are also vulnerable to cyber threats and attacks. Therefore, security measures against cyber threats and attacks targeting digital marketing systems are of great importance. The aim of this study is to examine the role and importance of cybersecurity in digital marketing systems and contribute to the literature regarding raising cybersecurity awareness in the context of digital marketing systems. The primary research question is as follows: "What is the impact and significance of cybersecurity measures in digital marketing systems?" The research has been conducted through a review of national and international literature. The results show that digital marketing methods offer numerous technological opportunities, but these opportunities also bring security risks, which force businesses to adopt stronger security measures. The study emphasizes the importance of using cybersecurity products that have passed national cybersecurity tests and have local national certifications in ensuring information security in digital marketing systems. This research contributes significantly to the literature by examining the intersection between digital marketing systems and cybersecurity and highlighting the critical role of cybersecurity awareness in enhancing the security of digital marketing systems.

Kaynakça

  • Aiman A. H., Ahmad Tajuddin, S. N. A., Bahari, K. A., Manan, K. A., & Abd Mubin, N. N. (2021). Cyber-security culture towards digital marketing communications among small and medium-sized (SME) entrepreneurs. Asian Culture and History, 13(2), 20.
  • Akçacı, T., & Kurt, F. B. (2020). Online Süpermarket Alışverişinde Tüketici Güven Faktörü. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), 414-433.
  • Akdemir, N., & Yenal, S. (2020). Card-not-present fraud victimization: A routine activities approach to understand the risk factors. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 9(1), 243-268.
  • Akhtar, S., Sheorey, P. A., Bhattacharya, S., & VV, A. K. (2021). Cyber security solutions for businesses in financial services: Challenges, opportunities, and the way Forward. International Journal of Business Intelligence Research (IJBIR), 12(1), 82-97.
  • Ansari, M. F., Dash, B., Sharma, P., & Yathiraju, N. (2022). The impact and limitations of artificial intelligence in cybersecurity: a literature review. International Journal of Advanced Research in Computer and Communication Engineering.
  • Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., & Kotler, P. (2014). Principles of marketing. Pearson Australia.
  • Aslan, Ö., Aktuğ, S. S., Ozkan-Okay, M., Yilmaz, A. A., & Akin, E. (2023). A comprehensive review of cyber security vulnerabilities, threats, attacks, and solutions. Electronics, 12(6), 1333.
  • Bucovetchi, O., & Vevera, A. V. (2024). Perspective Chapter: Organizational Resilience toward Managing Risks in Digital Marketing.
  • Buhas, V., Ponomarenko, I., Bugas, V., Ramskyi, A., & Sokolov, V. (2021). Using Machine Learning Techniques to Increase the Effectiveness of Cybersecurity. Cybersecurity Providing in Information and Telecommunication Systems II 2021, 3188(2), 273-281.
  • Chidukwani, A., Zander, S., & Koutsakis, P. (2022). A survey on the cyber security of small-to-medium businesses: challenges, research focus and recommendations. IEEE Access, 10, 85701-85719.
  • Choong, P., Hutton, E., Richardson, P. S., & Rinaldo, V. (2017). Protecting the brand: Evaluating the cost of security breach from a marketer’s perspective. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 11(1), 59-68.
  • Cisco, U. (2020). Cisco annual internet report (2018–2023) white paper. Cisco: San Jose, CA, USA, 10(1), 1-35.
  • Çetin, H., Gundak, İ., & Çetin, H. H. (2015). E-işletme güvenliği ve siber saldırılar üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 223-240.
  • Çiftçi, H. (2013). Her yönüyle siber savaş. TÜBİTAK.
  • Deiss, R., & Henneberry, R. (2020). Digital marketing for dummies. John Wiley & Sons.
  • Desai, V., & Vidyapeeth, B. (2019). Digital marketing: A review. International Journal of Trend in Scientific Research and Development, 5(5), 196-200.
  • Digilina, O. B., & Bishenov, A. S. (2024). Economic Security in the Digital Age. In Development of International Entrepreneurship Based on Corporate Accounting and Reporting According to IFRS (Vol. 33, pp. 155-162). Emerald Publishing Limited.
  • Dubovyk, T., Buchatska, I., Zerkal, A., & Lebedchenko, V. (2022). Digital marketing in the condition of wartime posture in Ukraine. International Journal of Computer Science and Network Security, 22(7), 206-212.
  • Ellis-Chadwick, F., & Chaffey, D. (2012). Digital marketing: strategy, implementation and practice. Pearson.
  • Eroğlu, C. (2023). İşletmelerin Maruz Kaldığı Siber Suçların Boyutu. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 12(1), 69-96.
  • Geetha, B. T., Usman, M., Randhawa, N., Pipliwal, L., Maheshwari, K., & Kapila, N. (2024, March). Revolutionizing the dynamics of digital marketing by including cybersecurity measures and safeguarding consumer data. In 2024 International Conference on Trends in Quantum Computing and Emerging Business Technologies (pp. 1-5). IEEE.
  • Gülmüş, M. (2010). Kurumsal bilgi güvenliği yönetim sistemleri ve güvenliği. Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Huzaizi, A. H. A., Tajuddin, S. N. A. A., Bahari, K. A., Manan, K. A., & Abd Mubin, N. N. (2021). Cyber-security culture towards digital marketing communications among small and medium-sized (SME) entrepreneurs. Asian Culture and History, 13(2), 1-20.
  • Ilyas, G. B., Munir, A. R., Tamsah, H., Mustafa, H., & Yusriadi, Y. (2021). The influence of digital marketing and customer perceived value through customer satisfaction on customer loyalty. Pt. 2 J. Legal Ethical & Regul. Isses, 24, 1.
  • Karasoy, H. A. (2022). Yeni Nesil Savaş ve Siber İstihbarat. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 11(1), 223-240.
  • Kirk, G., & Noguera, J. (2019). Strategic marketing and cybersecurity: The case of data breaches. Issues in Information Systems, 20(3).
  • Krishen, A. S., Dwivedi, Y. K., Bindu, N., & Kumar, K. S. (2021). A broad overview of interactive digital marketing: A bibliometric network analysis. Journal of Business Research, 131, 183-195.
  • Johnson, T. A. (Ed.). (2015). Cybersecurity: Protecting critical infrastructures from cyber attack and cyber warfare. CRC Press.
  • Obitovich, K. M., & Utkirovna, E. S. (2023, December). Quantifying the Impact of Cyber Security Risks on Digital Marketing ROI: A Case Study Analysis. In International Conference on Next Generation Wired/Wireless Networking (pp. 387-397). Cham: Springer Nature Switzerland.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik teknikleri. Rehber Yayınevi.
  • Kaya, M. (2013). Siber güvenliğin milli güvenlik açısından önemi ve alınabilecek tedbirler. Güvenlik Stratejileri Dergisi, 9(18), 145-181.
  • Konyeha, S. (2020). Exploring cybersecurity threats in digital marketing. NIPES-Journal of Science and Technology Research, 2(3).
  • Kumar, S., Pallathadka, H., & Pallathadka, L. K. (2022). An analysis of cyber security threats in digital marketing. Journal of Critical Reviews, 9(03), 85-94.
  • Martin, K. D., Borah, A., & Palmatier, R. W. (2017). Data privacy: Effects on customer and firm performance. Journal of Marketing, 81(1), 36-58.
  • Nalbant, K. G., & Aydın, S. (2024). Geçmişten Günümüze Geleneksel Pazarlamadan Dijitalleşen Pazarlamaya Evrilen Süreçte Yapay Zekâ ve Metaverse Faktörleri. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 17(2), 231-258.
  • Rosário, A. T., & Dias, J. C. (2023). How has data-driven marketing evolved: Challenges and opportunities with emerging technologies. International Journal of Information Management Data Insights, 3(2), 100203.
  • Rust, R. T. (2020). The future of marketing. International Journal of Research in Marketing, 37(1), 15-26.
  • Schwieger, D., & Ladwig, C. (2022). Cyber Insurance Concepts for the MIS and Business Curriculum. Information Systems Education Journal, 20(5), 54-66.
  • Simmonds, A., Sandilands, P., & Van Ekert, L. (2004). An ontology for network security attacks. In Applied Computing: Second Asian Applied Computing Conference, AACC 2004, Kathmandu, Nepal, October 29-31, 2004. Proceedings 2 (pp. 317-323). Springer Berlin Heidelberg.
  • Stallings, W., & Brown, L. (2008). Computer Security Principles and Practicessecond edition.
  • Suh, B., & Han, I. (2003). The impact of customer trust and perception of security control on the acceptance of electronic commerce. International Journal of electronic commerce, 7(3), 135-161.
  • Şengül, O. (2017). 2 Saatte A'dan Z'ye Dijital Pazarlama. CERES Yayınları.
  • Şenyapar, H. N. D. (2024). Digital Marketing in the Age of Cyber Threats: A Comprehensive Guide to Cybersecurity Practices. The Journal of Social Science, 8(15), 1-10.
  • T.C. Ticaret Bakanlığı. (2024, Ekim 19). Duyurular. https://ticaret.gov.tr/duyurular. Erişim tarihi: Aralık 2024.
  • Teoh, C. S., & Mahmood, A. K. (2017, July). National cyber security strategies for digital economy. In 2017 International Conference on Research and Innovation in Information Systems (ICRIIS) (pp. 1-6). IEEE.
  • Von Solms, R., Van Niekerk, J. (2013). From information security to cyber security. computers & security, 38, 97-102.
  • Whitler, K. A., & Farris, P. W. (2017). The impact of cyber attacks on brand image: Why proactive marketing expertise is needed for managing data breaches. Journal of Advertising Research, 57(1), 3-9.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dijital Pazarlama
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bora Gündüzyeli 0000-0001-5098-8713

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 20 Aralık 2024
Kabul Tarihi 24 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Gündüzyeli, B. (2025). Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 9(17), 1-18. https://doi.org/10.31006/gipad.1604902
AMA Gündüzyeli B. Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi. GİPAD. Haziran 2025;9(17):1-18. doi:10.31006/gipad.1604902
Chicago Gündüzyeli, Bora. “Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 9, sy. 17 (Haziran 2025): 1-18. https://doi.org/10.31006/gipad.1604902.
EndNote Gündüzyeli B (01 Haziran 2025) Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 9 17 1–18.
IEEE B. Gündüzyeli, “Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi”, GİPAD, c. 9, sy. 17, ss. 1–18, 2025, doi: 10.31006/gipad.1604902.
ISNAD Gündüzyeli, Bora. “Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 9/17 (Haziran2025), 1-18. https://doi.org/10.31006/gipad.1604902.
JAMA Gündüzyeli B. Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi. GİPAD. 2025;9:1–18.
MLA Gündüzyeli, Bora. “Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, c. 9, sy. 17, 2025, ss. 1-18, doi:10.31006/gipad.1604902.
Vancouver Gündüzyeli B. Dijital Pazarlama Sistemlerinde Siber Güvenliğin Rolü ve Önemi. GİPAD. 2025;9(17):1-18.