Çalışmada Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörü olan turizm sektörü ele alınmış
ve Borsa İstanbul’da (BIST) işlem gören turizm şirketleri incelenmiştir. Araştırmanın amacı; turizm sektöründe faaliyette bulunan ve BİST’te işlem gören halka açık
A.Ş.’lerin kurumsal yönetişim uygulamalarını Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ilkelerinden yararlanılarak pay sahipleri, kamuyu aydınlatma ve şeffaflık, menfaat
sahipleri ve yönetim kurulu alt boyutlarında değerlendirmektir. Çalışmadaki veriler
turizm şirketlerinin kamuyu aydınlatma platformu, kendi internet sitelerinde bulunan faaliyet raporları, kurumsal yönetim uyum raporları ile web sayfaları incelenerek elde edilmiş ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmada turizm sektöründe
faaliyette bulunan şirketler, holding statüsünde olanlar ile holding statüsünde olmayanlar şeklinde karşılaştırmalı olarak incelenmiş ve daha sonra söz konusu şirketlerin kurumsal yönetişim uygulamaları arasındaki farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular; holding statülü turizm şirketlerinin
kurumsal yönetişim uygulamalarının kamuyu aydınlatma ve şeffaflık ile yönetim
kurulu alt boyutlarında daha güçlü, pay sahipleri ile menfaat sahipleri alt boyutunda
daha yetersiz olduğunu göstermektedir. Araştırmada holding statülü olmayan turizm
şirketlerinin kurumsal yönetişim uygulamalarının kamuyu aydınlatma ve şeffaflık
alt boyutunda daha güçlü, diğer tüm boyutlarda ise daha yetersiz olduğu görülmüştür. Araştırma bulguları; menfaat sahipleri ile yönetim kurulu boyutlarına holding
statülü şirketlerin, holding statülü olmayan şirketlere göre daha fazla önem verdiğini
göstermektedir.
Kurumsal Yönetişim Stratejik Yönetim Turizm İşletmeleri Borsa İstanbul Türkiye.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 1 |