Kadın girişimciliği son yıllarda tartışılan önemli konulardan biri haline gelmiştir. Gerek girişimciliğin gerekse kadının çalışma hayatına katılmasının
büyüme ve kalkınma ile ilişkisi kadın girişimciliği kavramını tüm dünya için
önemli bir konuma taşımaktadır. Ancak toplumsal cinsiyet ve kültürel normların hâkim olduğu ülkelerde kadın girişimci kavramı diğer ülkelerle farklılaşabilmektedir. Bu nedenle çalışma kapsamında ilk önce girişimcilik kavramına yer verilmiş ve kavramın tarihsel gelişimi kadın girişimcilik özelinde
incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de kadın girişimcilerin hangi
bölgede hangi sektörde yoğunlaştığının tespit edilmesidir. Bu amaçla Türkiye için yerelleşme katsayıları hesaplanmıştır. Çalışmanın sonucunda Türkiye’de hemen hemen tüm bölgelerde geçerli olmak üzere kadın girişimcilerin
yoğunlaşmasının tarım sektöründen sanayi sektörüne kaydığı gözlenmiştir.
Bu ilgi çekici sonuç erken sanayisizleşme ve toplumsal cinsiyet kavramları
ile birlikte değerlendirildiğinde kadınların sanayi sektöründeki bu yoğunlaşmasının anlamının farklılaştığı görülmektedir
Girişimcilik Kadın Girişimci Toplumsal Cinsiyet Yerelleşme Katsayısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 1 |