Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GİRİŞİMCİNİN SİHİRLİ ANAHTARI: MARKA

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 1, 57 - 67, 16.06.2008

Öz

Günümüzdeki yoğun rekabet ortamında kalıcı bir markaya sahip olmak, işletmelerin başarılı bir pazarlama stratejisi uygulayabilmeleri için son derece önemlidir. İstek ve ihtiyaçları sürekli olarak artan ve giderek daha zor beğenir hale gelen müşterilerin sadakatini kazanabilmek ve onları işletmede tutabilmek için müşteri ile marka arasındaki ilişkiyi güçlendirmek ve kalıcı hale getirmek gerekmektedir. Günümüzde pazarlama stratejisinde farklılaşmayı başaran firmalar, büyük rekabet gücü elde ederek bu başarılarını markalaşma sürecine yansıtmak durumundadırlar.
Marka tüketicilerin aklında kalan isim, işaret, sembol ya da renktir. Kimi zaman sadece renk bir markayı metrelerce öteden algılamamız için yeterli iken kimi zaman bir işaret ya da sevimli bir semboldür aklımızda kalan. Yada bir marka sloganını öyle benimseriz ki, ürün yaşam evresini tamamlasa bile hala dillerde kalır bir atasözü veya bir deyim gibi. Böyle bir marka öğesine sahip olmak tüm girişimcilerin hayalidir
Bu çalışmada girişimci için çok önemli olan marka stratejilerinin genel bir değerlendirmesi ele alınacak ve bunun örnekleri sunulmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • DOYLE, Peter;(2003), Değer Temelli Pazarlama, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul.
  • KOTLER, Philiph and ARMSTRONG, Garry;(1989), Principles of Marketing, 4. Ed. Newyork.
  • MUCUK, İsmet;(2001), Pazarlama İlkeleri, Geliştirilmiş 13.Baskı,Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • ODABAŞI, Yavuz ve BARIŞ, Gülfidan;(2002), Tüketici Davranışı, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
  • PERRY, Alycıa And WISNOM, David;(2003), Markanın DNA’SI, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul.
  • RİCKS, A. David;(1983), “Product That Crashed Into The Language Barrier”,Business and Society Review, Spring, 48.
  • SİMON, Anholt;(2003),Global Markaların Yerel Çuvallamaları, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul.
  • TEK, Ömer Baybars;(1997), Pazarlama İlkeleri Türkiye Uygulamaları, Beta Basın, Yayım, Dağıtım, Geliştirilmiş 7. Baskı, İzmir.
  • VARLEY, Helen;(1980), Color, The Knapp Press, Publishers, Marshall Editions Ltd., Los Angeles.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi
Yazarlar

Selda Başaran Alagöz

Yayımlanma Tarihi 16 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 15 Nisan 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Başaran Alagöz, S. (2008). GİRİŞİMCİNİN SİHİRLİ ANAHTARI: MARKA. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 3(1), 57-67.