İnovasyon kavramının popülerliği gün geçtikçe
artmaktadır. Her an her yerde inovasyon kavramı tartışılmakta, inovasyon
yapmanın öneminden bahsedilmektedir. İnovasyon belki de son yıllarda dillere
pelesenk olmuş bir kavram olarak hayatımıza girmiştir. “İnovasyon olmadan
olmaz”, inovasyon rekabetin anahtarı” ve daha nice sözler inovasyonun önemini
anlatmak ve işletmelerin varlılarını sürdürebilmeleri için kilit bir faktör
olarak belirtilmektedir. İnovasyonu gerçekleştirmek zannedildiği kadar zor bir
süreç değildir. Ayrıca, inovasyon yatırımları için her zaman yoğun ar-ge
çalışmaları da gerekmemektedir. Küçük artırımsal iyileştirmeler ile birlikte
bile inovasyonlar ortaya çıkabilmektedir. Yalnız inovasyon çoğu zaman yanlış
anlaşılmakta ve başarısızlıklarla son bulmaktadır. Burada önemli olan nokta
inovasyon için sürdürülebilir kurumsal bir inovasyon kültürünün ve inovasyon
yönetim sisteminin oluşturulması gerekliliğidir. Bu çalışmada inovasyon
yönetiminin doğru idare edilebilmesi ve inovasyon kararlarının doğru bir
şekilde verilebilmesi için günümüz bilgi ve iletişim teknolojileri çağında
kitle kaynak ve açık inovasyon yaklaşımlarının kullanılması gerektiğinden
bahsedilmiştir. Bu konuda sistematik inovasyon karar süreci çıkarılarak bu
yaklaşımların bu süreçte nasıl kullanılması gerektiği belirlenmiştir.
İnovasyon Kararlarının Verilmesi Sürecinde Kitle
Kaynak ve Açık İnovasyon Yaklaşımları
Açık inovasyon kitle kaynak inovasyon yönetimi inovasyon yarışmaları endüstri 4.0
The popularity of the concept of innovation is
increasing day by day. The concept is discussed almost everywhere, the
importance of being innovative is being mentioned and much has been discussed
about it. "It's not possible without innovation ", innovation is the
key to competition" and more explanations are mentioned for showing
businesses innovation a key factor to survive and emphasizing the importance of
the concept. Performing innovation is not as difficult as it might
seem. Also, there is not always a need for intensive research and development
for innovation investments. Innovations can occur even with small incremental
improvements. Nevertheless, innovation is often misunderstood and ends with
failures. What is important here is that it is necessary to establish a
sustainable institutional innovation culture and innovation management system
to innovate. In this study, it has been mentioned that in order to manage
innovation practices and make correct innovation decisions, crowdsourcing and
open innovation approaches should be used in the era of information and
communication technologies. In this context, systematic innovation decision
process has been put forward by determining how these approaches should be
used.
Open innovation crowdsourcing innovation management innovation contests industry 4.0
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |