Çalışma, örgütlerin ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi (KYS) belgesine sahip olma sebeplerini, elde ettikleri yararları ve karşılaştıkları engelleri belgelendirme kuruluşları açısından incelemeyi hedeflemiştir. Bunun için, faaliyet gösteren on üç belgelendirme kuruluşuna soruların kuram bağlamında oluşturulduğu yarı yapılandırılmış mülâkat tekniği uygulanmıştır. Bulgularına göre, örgütlerin genellikle itibar kazanmak, rekabetçi avantaj elde etmek ve ihalelere katılabilmek için ISO 9001 belgesine sahip olma isteğinin belgelendirme kuruluşlarınca belirtildigi tespit edilmiştir. KYS’yi bilinçli olarak benimseyen örgütler ürün ve hizmet kalitesini arttırma, maliyetleri azaltma gibi bir takım yararlar elde ederken; belgeyi daha çok zorunluluk olarak gören örgütlerde, çalışan ve yöneticinin sistemi algılayamaması, eğitim, bilinç eksikliği problemleri gözlemlenmiştir.
Kalite Yönetim Sistemi Yönetim Uygulamalarını Benimseme İçerik Analizi
The purpose of this study is to examine the reasons of having ISO 9001 Quality Management System certification for organizations, benefits of organizations from ISO 9001 certification, obstacles that they encounter during the set up and implementation stages in terms of certification institutions; so making inferences about the implementation of ISO 9001 Quality Management System in our country. For this purpose, the semi‐structured interview technique is used at thirteen certification institutions that work in Ankara. Organizations, which
set up and operate the system consciously, obtain several benefits like increasing their product and service quality, and reduction of costs; whereas in organizations, which see the certificate as necessity in order to reach their goals, it is observed that several problems like exclusion of employee and administrator from the system, and lack of education and conscious. These
organizations see Quality Management System as a load rather than acquisitions of certification.
Quality Management Systems Adoption of Managerial Applications Content Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |