Belirlenen standartlara eksiksiz ulaşmak şeklinde pozitif olarak tanımlanan
mükemmeliyetçilik, kontrol edilemediği takdirde gerçekleştirilemeyecek standartların hedef
olarak belirlenmesine de neden olabilmektedir. Gerçekleştirilemeyen hedefler ise başarısızlıkları
ve kişinin olumsuz sağlık durumlarını peşi sıra getirmektedir. Mükemmeliyetçiliğin öğrencinin
öğrenme düzeyine olumsuz şekilde etkilememesi için eğitimciler tarafından öğrencilerin
mükemmeliyetçilik algılarının farkında olunması ve öğrencinin mükemmeliyetçilik algısına göre
etkili öğrenme tekniklerinin uygulanması önem arz edebilir.
Bu araştırma Ankara’da ve Rize’de iki Devlet Üniversitesinin İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültelerinde İşletme alanında eğitim gören farklı sınıflardaki öğrencilerin mükemmeliyetçilik
algılarının değerlendirilmeye çalışıldığı tanımlayıcı nitelikte bir durum tespit çalışmasıdır.
Araştırmada veri toplamak için sosyo‐demografik bilgileri içeren bir kişisel bilgi formu ve
öğrencilerin mükemmeliyetçilik algılarını ölçmek için Hewittve Flett’in geliştirdiği ve Oral
tarafından Türkçeye uyarlanmış olan “Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırma kapsamında 580 öğrencinin mükemmeliyetçilik algıları “çok boyutlu” olarak
değerlendirilmiştir. Mükemmeliyetçiliğin alt boyutları olan “başkalarınca belirlenen
mükemmeliyetçilik” ile cinsiyet, kardeş sayısı ve ailenin yaşadığı yer arasında ve de“başkalarına
yönelik mükemmeliyetçilik” ile anne eğitim durumu arasında istatistiki açıdan anlamlı farklılıklar
bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |