Bu çalışma, üniversitelerin Türk Dili ve Edebiyatı
bölümlerinde lisans düzeyinde okuyan öğrencilerin Klasik Türk Edebiyatı
derslerine bakışlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma
desenlerinden biri olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı
Bölümünde, farklı sınıflarda öğrenim gören ve yaşları 19 ila 26 arasında
değişen 184 öğrenciden (123 kız, 61 erkek) toplanmıştır. Kolay ulaşılabilir
örnekleme tekniğiyle seçilen öğrenciler, araştırmaya gönüllü olarak destek
vermişlerdir. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış
görüşme formuyla toplanmıştır. Formda katılımcılara Klasik Türk Edebiyatıyla
ilgili çeşitli sorular sorulmuş; katılımcıların verdikleri cevaplar içerik
analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin genel
olarak Klasik Türk Edebiyatı derslerinde işlenen konuları beğendiği, bu
derslerdeki hislerinin %72.4 oranında olumlu olduğu, Bologna süreci dolayısıyla
ders saatlerinin azaltılmasının olumsuz etkilerinin olduğu, öğrencilerin aruz,
edebî sanatlar, metin şerhi konularında zorlandıkları, sınıf seviyesi arttıkça
Klasik Türk Edebiyatı dersleri ile ilgili kaygı düzeylerinin azaldığı
sonuçlarına ulaşılmıştır.
In this study, it is aimed to reveal the views of
the students who have been studying at the departments of Turkish Language and
Literature about Ottoman poetry courses. Phenomenological pattern, which is one
of the qualitative research designs, was used in the study. The data were
collected from 184 students (female= 123, male= 61, , aged between 19 and 26)
studying in different classrooms at Tokat Gaziosmanpaşa University, Faculty of
Science and Arts, Department of Turkish Language and Literature. The
participants, who were selected convenience sampling technique, voluntarily
supported the research. The data were collected by a semi-structured interview
form prepared by the researcher. The participants were asked questions about
Ottoman Poetry. The participants’ answers were analysed with content analysis
technique. At the end of the research, it was found that students generally
liked subjects in Ottoman poetry courses and 72.4% of their feelings in these
courses were positive. In addition, it was concluded that reducing the course
hours due to Bologna process had negative effects on these courses. The other
results obtained in the study are as follows: Students have difficulty in aruz,
literary arts and text commentary. As the class level increases, the level of
anxiety about the lessons of Ottoman poetry decreases.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.