Features of environment affect education and student success. General and particular environments of school have an importance which should be taken into consideration. In this study, the level of the relationship between school and environment is tried to be found out. The data are collected via a survey which has been developed by the researcher and validity and reliability of which have been done. Through the research it has been found out that the relationship between elemantary school and environment is not at a desired level, teaching programs of school have not been constructed according to environment, there are not any activities to strenghten the relationship between school and environment and schools are not sensible about the problems of their environment
Çevrenin özellikleri, eğitimi ve öğrencinin başarısını etkilemektedir. Okulun genel ve özel çevresi, okulların dikkate alması gereken öneme sahiptir. Bu araştırmada okulların çevreye olan ilişkisinin düzeyi araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen, geçerliği ve güvenirliği yapılan anketle veriler toplanmıştır. Araştırmada, ilköğretim okullarının çevreyle olan ilişkisinin istenen boyutta olmadığı, okulun öğretim programının çevreyi temel alarak yapılandırılmadığı, çevreyle ilişkisini güçlendirecek etkinliklerin olmadığı ve okulların çevrenin sorunlarına duyarlı olmadığı anlaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.