In this study, being the basic course of primary education, the role of the Turkish education in forming an aesthetic pleasure enjoyment and amazement in childhood and the ability of children in aesthetic judgement are researched. For the research, the students of three different schools which belong to different socio-cultural and economic closses ara chosen and a questionare which consist of concrete and limited questions applied, and the results are evaluated under the lights of aesthetic values by regarding text-language and text-picture relations
Bu çalışmada, İlköğretimin temel dersi olan Türkçe öğretiminin çocukta estetik beğeni, haz oluşturmadaki rolü ve estetik yargıda bulunabilme yetilerinin tespiti araştırılmıştır. Üç ayrı sosyo-ekonomik kültürel düzeye sahip okulun öğrencilerine somutlaştırılıp sınırlandırılmış anket uygulanmış ve değerlendirme estetik ölçüler ışığında, metin-dil, metin-resim ilişkileri göz önünde bulundurularak, yapılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.