BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 1, 59 - 76, 01.01.2007

Öz

In this study, being the basic course of primary education, the role of the Turkish education in forming an aesthetic pleasure enjoyment and amazement in childhood and the ability of children in aesthetic judgement are researched. For the research, the students of three different schools which belong to different socio-cultural and economic closses ara chosen and a questionare which consist of concrete and limited questions applied, and the results are evaluated under the lights of aesthetic values by regarding text-language and text-picture relations

Kaynakça

  • Batur, Suat; Yıldırım, Cafer, İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Özyürek Yay., İst., 2003.
  • Bozkurt, Nejat, Sanat ve Estetik Kuramları, Sarmal Yay., İst., 1995.
  • Doğan, Mehmet H., Estetik, Gerçek Yay, İstanbul, 1975.
  • Erinç, M. Sıtkı, Sanatın Boyutları, Çınar Yayınları, İstanbul,1998.
  • Geiger, Moritz, Estetik Anlayış, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985.
  • İlköğretim Okulu Ders Programları, Türkçe-Yazı Programı 6-7-8, MEB Yay., İstanbul, 2002.
  • Karakuş, İdris, Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Sistem Ofset Yay., Ankara, 2000
  • Komisyon, İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Serhat Yay., İst, 2001.
  • Sena, Cemil, Estetik, Sanat ve Güzelliğin Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1972.
  • Soykan, Ömer Naci, Arayışlar, Küyerel Yay., İstanbul, 1998.
  • Timuçin, Afşar, Estetik, İnsancıl Yay., İstanbul, 1993.
  • Tunalı, İsmail, Estetik, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1996.
  • Yetkin, Suut Kemal, Estetik ve Ana Sorunları, İnkılâp ve Aka Kitabevi,1979.

Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü

Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 1, 59 - 76, 01.01.2007

Öz

Bu çalışmada, İlköğretimin temel dersi olan Türkçe öğretiminin çocukta estetik beğeni, haz oluşturmadaki rolü ve estetik yargıda bulunabilme yetilerinin tespiti araştırılmıştır. Üç ayrı sosyo-ekonomik kültürel düzeye sahip okulun öğrencilerine somutlaştırılıp sınırlandırılmış anket uygulanmış ve değerlendirme estetik ölçüler ışığında, metin-dil, metin-resim ilişkileri göz önünde bulundurularak, yapılmıştır

Kaynakça

  • Batur, Suat; Yıldırım, Cafer, İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Özyürek Yay., İst., 2003.
  • Bozkurt, Nejat, Sanat ve Estetik Kuramları, Sarmal Yay., İst., 1995.
  • Doğan, Mehmet H., Estetik, Gerçek Yay, İstanbul, 1975.
  • Erinç, M. Sıtkı, Sanatın Boyutları, Çınar Yayınları, İstanbul,1998.
  • Geiger, Moritz, Estetik Anlayış, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985.
  • İlköğretim Okulu Ders Programları, Türkçe-Yazı Programı 6-7-8, MEB Yay., İstanbul, 2002.
  • Karakuş, İdris, Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Sistem Ofset Yay., Ankara, 2000
  • Komisyon, İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Serhat Yay., İst, 2001.
  • Sena, Cemil, Estetik, Sanat ve Güzelliğin Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1972.
  • Soykan, Ömer Naci, Arayışlar, Küyerel Yay., İstanbul, 1998.
  • Timuçin, Afşar, Estetik, İnsancıl Yay., İstanbul, 1993.
  • Tunalı, İsmail, Estetik, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1996.
  • Yetkin, Suut Kemal, Estetik ve Ana Sorunları, İnkılâp ve Aka Kitabevi,1979.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Adem İşcan Bu kişi benim

Süleyman Efendioğlu Bu kişi benim

Şükrü Ada Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İşcan, A., Efendioğlu, S., & Ada, Ş. (2007). Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 59-76.
AMA İşcan A, Efendioğlu S, Ada Ş. Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü. SBAD. Ocak 2007;2(1):59-76.
Chicago İşcan, Adem, Süleyman Efendioğlu, ve Şükrü Ada. “Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2, sy. 1 (Ocak 2007): 59-76.
EndNote İşcan A, Efendioğlu S, Ada Ş (01 Ocak 2007) Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2 1 59–76.
IEEE A. İşcan, S. Efendioğlu, ve Ş. Ada, “Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü”, SBAD, c. 2, sy. 1, ss. 59–76, 2007.
ISNAD İşcan, Adem vd. “Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2/1 (Ocak 2007), 59-76.
JAMA İşcan A, Efendioğlu S, Ada Ş. Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü. SBAD. 2007;2:59–76.
MLA İşcan, Adem vd. “Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 1, 2007, ss. 59-76.
Vancouver İşcan A, Efendioğlu S, Ada Ş. Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Edebi Metinlerin Öğrencilere Estetik Zevk Kazandırmadaki Rolü. SBAD. 2007;2(1):59-76.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.