BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 2, 86 - 97, 01.06.2007

Öz

Today, educational softwares are used for efficient instruction. Simulation is a method for computer based education. In this study, the usability and efficiency of an educational software designed through simulation method for “Computer” course. According to evaluate usability and efficiency, a sample is selected from an elementary school 7th class 30 students in Trabzon. Pre-tests and post-tests are used for determining effiency and the contribution of software to the concretizing. According to the results, some concepts are understood more clear than the traditional methods. Thus, it would be usefull using simulation method in computer aided instruction

Kaynakça

  • Alessi, S.M., & Trollip, S.R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Developments. (3.basım). Needham Heights, Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Baki, A., Bilişim ve İletişim Teknolojileri ile Entegre Olmuş Üniversitelerde Değişen Öğrenme ve Öğretme Pratikleri, Uluslar arası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2002
  • Çakıroğlu, Ü. & Baki, A. “E-Öğrenme Ortamları için Öğrenme Nesneleri Tasarımı” , Türkiye’de İnternet Konferansı, 2006, Ankara
  • Hannafin,R.D., & Sullivan,H.J.(1995). Learner control in full and lean CAI programs. Educational Technology Research and Development.
  • İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim: Tasarım,Geliştirme ve Yöntemler. Ankara:Tıp ve Teknik Kitapçılık Litd. Şti. (yayınları).
  • Jinich, E. (1986). The Use Of Computers in Teaching Mathematics, EURIT’86, NewYork: Pergamon Press, 181.
  • Roblyer, M. D. & Edwards, J. (2000). Integrating Educational Technology into Teaching. (2.basım). Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall.
  • Mayer, R.E. & Anderson, R.B. (1992) The Instructive Animation: Helping students build connections beetween words and picrures in multimedia learning, Journal of Educational Psychology, 84(4), 444-452.
  • Öngöz, S., Berigel, M. & Baki, A.(2006) Pre-Service Computer Teacher's Perceptions of Fundemental Internet Concepts. XXII. CESE Conference. July. Granada, Spain.
  • Özdener N. “Deneysel Öğretim Yöntemlerinde Benzetişim (Sımulatıon) Kullanımı”, TOJET,3-2, 2004
  • Reynolds, A. & Anderson, R. H. (1991). Selecting and Developing Media for Instruction. New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Shneiderman, B. (1992). Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer (2003, April 30). Interaction.
  • Tan, Ş. & Erdoğan, A. 2001, Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık. Sayfa:149-178, Ankara
  • Tergan, S. (1997) Misleading theoretical assumptions in hypertext/hypermedia research. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia.
  • Tokman Y.L, (1999) Eğitim ve Öğretimde Uzaktan Erişim, 5. İnternet Konferansı, 19-21 Kasım 1999, Ankara.

Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı ve Uygulaması

Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 2, 86 - 97, 01.06.2007

Öz

Günümüzde öğretimin verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi için bilgisayarların gelişmesiyle ortaya çıkan eğitim yazılımlarından yararlanılmaktadır. Bu kapsamda benzetim yazılımları büyük bir önem arz etmektedir. Bu çalışmada benzetim yöntemine uygun tasarlanan eğitim yazılımının “Bilgisayar” dersinde kullanılabilirliği ve etkililiğinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Hazırlanan sistemin kullanılabilirliğinin ve etkililiğinin belirlenebilmesi ve geleneksel öğretim yöntemleri ile arasındaki farkın ortaya konulabilmesi amacıyla Trabzon İli’nde bir ilköğretim okulunda okuyan 30 adet 7. sınıf öğrencisine ön,son testler ve mülakatlar uygulanmıştır. Uygulama öncesi ve sonrasında yapılan testler ile yazılımın konunun somutlaştırılmasına katkıları ve öğrenmedeki etkililiği belirlenmeye çalışılmıştır. Uygulamalardan elde edilen bulgulara göre; hazırlanan yazılım ile bilgisayarın içinde gerçekleşen ve anlaşılması zor olan bir çok soyut konunun somutlaştırılabildiği ve öğrenciler tarafından anlaşıldığı, geleneksel yöntemlerde oluşan bazı kavram yanılgılarının azaldığı görülmüştür. Sonuç olarak, öğretme-öğrenme sürecinde gerçek varlık, olay ya da durumlardan yararlanmak, bunu gerçekleştirirken benzetim yöntemini kullanmak, öğrencilerin bunlarla etkileşimlerini sağlamak etkili yollardan biri olabileceği düşünülmektedir

Kaynakça

  • Alessi, S.M., & Trollip, S.R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Developments. (3.basım). Needham Heights, Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Baki, A., Bilişim ve İletişim Teknolojileri ile Entegre Olmuş Üniversitelerde Değişen Öğrenme ve Öğretme Pratikleri, Uluslar arası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2002
  • Çakıroğlu, Ü. & Baki, A. “E-Öğrenme Ortamları için Öğrenme Nesneleri Tasarımı” , Türkiye’de İnternet Konferansı, 2006, Ankara
  • Hannafin,R.D., & Sullivan,H.J.(1995). Learner control in full and lean CAI programs. Educational Technology Research and Development.
  • İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim: Tasarım,Geliştirme ve Yöntemler. Ankara:Tıp ve Teknik Kitapçılık Litd. Şti. (yayınları).
  • Jinich, E. (1986). The Use Of Computers in Teaching Mathematics, EURIT’86, NewYork: Pergamon Press, 181.
  • Roblyer, M. D. & Edwards, J. (2000). Integrating Educational Technology into Teaching. (2.basım). Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall.
  • Mayer, R.E. & Anderson, R.B. (1992) The Instructive Animation: Helping students build connections beetween words and picrures in multimedia learning, Journal of Educational Psychology, 84(4), 444-452.
  • Öngöz, S., Berigel, M. & Baki, A.(2006) Pre-Service Computer Teacher's Perceptions of Fundemental Internet Concepts. XXII. CESE Conference. July. Granada, Spain.
  • Özdener N. “Deneysel Öğretim Yöntemlerinde Benzetişim (Sımulatıon) Kullanımı”, TOJET,3-2, 2004
  • Reynolds, A. & Anderson, R. H. (1991). Selecting and Developing Media for Instruction. New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Shneiderman, B. (1992). Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer (2003, April 30). Interaction.
  • Tan, Ş. & Erdoğan, A. 2001, Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık. Sayfa:149-178, Ankara
  • Tergan, S. (1997) Misleading theoretical assumptions in hypertext/hypermedia research. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia.
  • Tokman Y.L, (1999) Eğitim ve Öğretimde Uzaktan Erişim, 5. İnternet Konferansı, 19-21 Kasım 1999, Ankara.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ünal Çakıroğlu Bu kişi benim

Ayça Çebi Bu kişi benim

Çiğdem Bezir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakıroğlu, Ü., Çebi, A., & Bezir, Ç. (2007). Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı ve Uygulaması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 86-97.
AMA Çakıroğlu Ü, Çebi A, Bezir Ç. Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı ve Uygulaması. SBAD. Haziran 2007;2(2):86-97.
Chicago Çakıroğlu, Ünal, Ayça Çebi, ve Çiğdem Bezir. “Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı Ve Uygulaması”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Haziran 2007): 86-97.
EndNote Çakıroğlu Ü, Çebi A, Bezir Ç (01 Haziran 2007) Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı ve Uygulaması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2 2 86–97.
IEEE Ü. Çakıroğlu, A. Çebi, ve Ç. Bezir, “Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı ve Uygulaması”, SBAD, c. 2, sy. 2, ss. 86–97, 2007.
ISNAD Çakıroğlu, Ünal vd. “Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı Ve Uygulaması”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2/2 (Haziran 2007), 86-97.
JAMA Çakıroğlu Ü, Çebi A, Bezir Ç. Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı ve Uygulaması. SBAD. 2007;2:86–97.
MLA Çakıroğlu, Ünal vd. “Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı Ve Uygulaması”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2007, ss. 86-97.
Vancouver Çakıroğlu Ü, Çebi A, Bezir Ç. Bilgisayar Öğretimi İçin Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı ve Uygulaması. SBAD. 2007;2(2):86-97.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.