BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 2, 204 - 211, 01.06.2007

Öz

Production, distribution, economy and measurement of light form the basic subject of illumination profession. At the same time it seraches the behaviour of human for light. In our age, illumination plays important role in electrical engineering and architecture. Every place which will be illuminated have to be analysed as a special problem. However, solution of illumination problem can be found by collective work of electrical engineers and architectures who have the right to comment on production of light. In our country, Education of illumination has begun recently. In the past, by making mistakes because of lack of knowledge wrong or too much armature types have been used more than required. By beginning education for illumination in our universities as a individual discipline computer usage has increased rapidly in illumination education In the preparation of illumination projects, computer programmes can be used for purpose of both calculation and imaging. Designer can make virtual and natural illumination calculations in illumination techniques are used for purpose of designing armature, making and evaluating calculation of interior and exterior illumination. Additionally, In education it is necessary to use virtual illumination technique which gives ability to see illumination projects which have been done in 3D.

Kaynakça

  • S.D.Elliot & P.L. Miller, “Inside 3D Studio Release 4”, New Riders Publishing, Indianapolis, 1994
  • S. Yılmazer & C. Yener, “Aydınlatma Eğitimi Üzerine”, 3. Ulusal Aydınlatma Kongresi, İ.T.Ü. Taşkışla-İstanbul, 23-24 Kasım 2000
  • P. Kurtoğlu & E. Erkin, “Bilgisayar Ortamında Aydınlatma Tasarımı SIVIEW Üç Boyutlu Aydınlatma Simülasyonu”, 3. Ulusal Aydınlatma Kongresi, İ.T.Ü. Taşkışla-İstanbul, 23-24 Kasım 2000
  • www.relux.ch erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.siteco.com.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.radiance.com erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.firat.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.gazi.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.itu.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.ktu.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.marmara.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.kou.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.sau.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.yildiz.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.halic.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008

Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi

Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 2, 204 - 211, 01.06.2007

Öz

Aydınlatmacılığın temel konusunu ışığın üretimi, dağıtımı, ekonomisi ve ölçülmesi oluşturur. Aynı zamanda insanın ışığa karşı davranışlarını da incelemektedir. Çağımızda aydınlatma elektrik mühendisliğinde ve mimarlıkta önemli bir yer tutmaktadır. Aydınlatılacak her alanın özel bir problem olarak analiz edilmesi gerekir. Ancak aydınlatma probleminin çözümü, ışığın üretiminde söz sahibi olan elektrik mühendisleriyle mimarların beraber çalışması sayesinde bulunabilir. Ülkemizde aydınlatmanın eğitimine yakın bir geçmişte başlanmıştır. Geçmişte bilgisizlikten kaynaklanan hatalar yapılarak, bir çok uygulamada gereğinde fazla veya yanlış armatür tipleri kullanılmıştır. Üniversitelerimizde aydınlatma ayrı bir bilim dalı olarak faaliyet geçmesi ile birlikte, aydınlatma eğitiminde bilgisayar kullanımı hızla artmıştır. Aydınlatma projelerinin hazırlanmasında bilgisayar programları gerek hesaplama, gerekse görüntüleme amacıyla kullanılabilmektedir. Tasarımcı bilgisayarla yapay ve doğal aydınlatma hesaplamalarını yapabilir. Genel olarak, aydınlatma tekniğinde bilgisayar programları armatür tasarımı, iç ve dış aydınlatma hesaplarının yapılması ve değerlendirilmesi amacıyla kullanılır. Bununla birlikte yapılan aydınlatma projelerini üç boyutlu görme yeteneğinin kazandıran sanal aydınlatma tekniğinin de eğitim de kullanılması gerekmektedir

Kaynakça

  • S.D.Elliot & P.L. Miller, “Inside 3D Studio Release 4”, New Riders Publishing, Indianapolis, 1994
  • S. Yılmazer & C. Yener, “Aydınlatma Eğitimi Üzerine”, 3. Ulusal Aydınlatma Kongresi, İ.T.Ü. Taşkışla-İstanbul, 23-24 Kasım 2000
  • P. Kurtoğlu & E. Erkin, “Bilgisayar Ortamında Aydınlatma Tasarımı SIVIEW Üç Boyutlu Aydınlatma Simülasyonu”, 3. Ulusal Aydınlatma Kongresi, İ.T.Ü. Taşkışla-İstanbul, 23-24 Kasım 2000
  • www.relux.ch erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.siteco.com.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.radiance.com erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.firat.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.gazi.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.itu.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.ktu.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.marmara.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.kou.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.sau.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.yildiz.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
  • www.halic.edu.tr erişim tarihi, mayıs 2008
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nazmi Ekren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ekren, N. (2007). Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 204-211.
AMA Ekren N. Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi. SBAD. Haziran 2007;2(2):204-211.
Chicago Ekren, Nazmi. “Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Haziran 2007): 204-11.
EndNote Ekren N (01 Haziran 2007) Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2 2 204–211.
IEEE N. Ekren, “Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi”, SBAD, c. 2, sy. 2, ss. 204–211, 2007.
ISNAD Ekren, Nazmi. “Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2/2 (Haziran 2007), 204-211.
JAMA Ekren N. Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi. SBAD. 2007;2:204–211.
MLA Ekren, Nazmi. “Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2007, ss. 204-11.
Vancouver Ekren N. Sanal Aydınlatma Tekniğinin Aydınlatma Eğitimindeki Önemi. SBAD. 2007;2(2):204-11.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.