BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of The Classroom Management Competences Of Turkish Teacher’s Working At Primary Schools (Uşak Case)

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 23, 01.06.2008

Öz

The basic purpose of this research is to evaluate the classrom management capacities of the Turkish Teachers, who works at Uşak National Education Administratory’s Primary Schools, according to the perceptions of students attending 8th classes at primary schools and the Turkish teachers. The population of this study is composed of 85 Turkish teachers working at whole primary schools and 4875 students attending the 8th classes at primary schools of Uşak in 2006-2007. Datas gathered from 74 Turkish teachers and 375 students were analysed by the help of SPSS 13 via using frequency, percentage, mean, t and f test techniques. ∂: 0.05 level was regarded in the meaningfulness tests. When the Turkish teachers was evaluated according to the Classroom Management Capacities; at the sub-titles of classroom commumication (interaction), discipline, motivation, classroom order, planning education there was a meaningfull difference among the Turkish teachers working at primary schools and the students attending the 8th classes of primary schools

Kaynakça

  • Aksu, F. (1997), Öğretmenlerin Sınıf Yönetimindeki Etkiliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Altay, S. (2003), İlköğretim Birinci Kademede Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Akın. G. (2002), Orta Öğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları Disiplin Sorunları ve Baş Etme Yolları, Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, A. (2004), Sınıf Yönetimi, Ankara: Tekağaç Eylül Yayıncılık. Ankara, 5. Baskı.
  • Balay, R. (2003), 2000’li Yıllarda Sınıf Yönetimi, Ankara: Sandal Yayınevi.
  • Balcı, A. (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler.. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Başar, H. (1999), Sınıf Yönetimi. İstanbul:Milli Eğitim Yayınları.
  • Başar, H. (2001), Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bozkurt, E. (1994), Sınıfta İletişim. Çağdaş Eğitim Dergisi
  • Büyüköztürk, Ş. (2002), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: PEGEM a Yayınları.
  • Celep, C. (2001), Sınıf Yönetimi ve Disiplini, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2001), Sınıf Yönetimi, (Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları). İstanbul:Sistem Yayıncılık.
  • Günay, K. (2003), Sınıf Yönetiminde Öğretmenlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Karasar, N. (2004), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, M. (Ed). (2003), Sınıf Yönetimi, Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Küçükahmet, L. (Ed.). (2004), Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Türnüklü, A. (1999), İlköğretimde Sınıf İçi İstenmeyen Davranışlar ve Nedenleri, Yaşadıkça Eğitim, (64), s.30-34.

Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği)

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 23, 01.06.2008

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, Uşak İli Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi ilköğretim okulları ikinci kademede görev yapan Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetimi kapsamında sahip oldukları yeterlikleri, 8. sınıf öğrencileri ve ikinci kademe de görev yapan Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma evrenini 2006-2007 öğretim yılında Uşak il ve ilçe sınırları içinde yer alan tüm ilköğretim okulları ikinci kademesinde görev yapan 85 kadrolu Türkçe öğretmeni ve ilköğretim 8. sınıfında okuyan 4875 öğrenci oluşturmaktadır. İlköğretim ikinci kademede görev yapan Türkçe öğretmenlerinin Sınıf Yönetme yeterlikleri değerlendirildiğinde, bu yeterlikleri oluşturan sınıf içi iletişim, disiplin, motivasyon, sınıf düzeni, öğretimi planlama alt ölçeklerinde Türkçe öğretmenleri ile 8. sınıf öğrencilerinin görüşleri arasında tüm boyutlarda anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Aksu, F. (1997), Öğretmenlerin Sınıf Yönetimindeki Etkiliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Altay, S. (2003), İlköğretim Birinci Kademede Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorumluluğa Dayalı Sınıf Yönetimi Yaklaşımlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Akın. G. (2002), Orta Öğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları Disiplin Sorunları ve Baş Etme Yolları, Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, A. (2004), Sınıf Yönetimi, Ankara: Tekağaç Eylül Yayıncılık. Ankara, 5. Baskı.
  • Balay, R. (2003), 2000’li Yıllarda Sınıf Yönetimi, Ankara: Sandal Yayınevi.
  • Balcı, A. (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler.. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Başar, H. (1999), Sınıf Yönetimi. İstanbul:Milli Eğitim Yayınları.
  • Başar, H. (2001), Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bozkurt, E. (1994), Sınıfta İletişim. Çağdaş Eğitim Dergisi
  • Büyüköztürk, Ş. (2002), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: PEGEM a Yayınları.
  • Celep, C. (2001), Sınıf Yönetimi ve Disiplini, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2001), Sınıf Yönetimi, (Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları). İstanbul:Sistem Yayıncılık.
  • Günay, K. (2003), Sınıf Yönetiminde Öğretmenlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Karasar, N. (2004), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, M. (Ed). (2003), Sınıf Yönetimi, Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Küçükahmet, L. (Ed.). (2004), Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Türnüklü, A. (1999), İlköğretimde Sınıf İçi İstenmeyen Davranışlar ve Nedenleri, Yaşadıkça Eğitim, (64), s.30-34.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

M.akif Helvacı

Mustafa Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Helvacı, M., & Özer, M. (2008). Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-23.
AMA Helvacı M, Özer M. Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği). SBAD. Haziran 2008;3(2):1-23.
Chicago Helvacı, M.akif, ve Mustafa Özer. “Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği)”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 3, sy. 2 (Haziran 2008): 1-23.
EndNote Helvacı M, Özer M (01 Haziran 2008) Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 3 2 1–23.
IEEE M. Helvacı ve M. Özer, “Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği)”, SBAD, c. 3, sy. 2, ss. 1–23, 2008.
ISNAD Helvacı, M.akif - Özer, Mustafa. “Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği)”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 3/2 (Haziran 2008), 1-23.
JAMA Helvacı M, Özer M. Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği). SBAD. 2008;3:1–23.
MLA Helvacı, M.akif ve Mustafa Özer. “Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği)”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 2, 2008, ss. 1-23.
Vancouver Helvacı M, Özer M. Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği). SBAD. 2008;3(2):1-23.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.