BibTex RIS Kaynak Göster

The Level of State-Trait Anxıety And The Causes of Anxiety of The Students in Department of Turkish Language And Literature of Science-Literature Faculty (Sample For Tokat)

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 131 - 147, 01.01.2009

Öz

Anxiety exists one of the main problems of human beings. The development of civilisation presents the anxiety forming it renewing a form day by day instead of decreasing it. Constant anxiety is the inclination for the life of men and it is felt towards future life. All students studied at Gaziosmanpaşa University Faculty of Science and Literature are the population of this study. The sample of the study is all students studied at Department of Turkish Language and Literature of Science and Literature Faculty. State-Trait anxiety and some factors which affect the level of anxiety of the students are studied. Datas are analysed based on State-Trait Anxiety Inventory developed by Spielberg and his friends (1970) and also adapted to Turkish Necla Öner and Ayhan Le Compte. The level of anxiety of students are handled by means their class, department, sex, martial status, and their success. It is examined whether there is difference the level of anxiety from the point of their sex, martial status, financial level and if they have job or not. While analysing datas and comparing avarages, if parameter test assumptionsare obtained, the test ‘t’ based on differences among the conditions is used, on the other hand if parameter test assumptions are not obtained, the test ‘ Mann Whitney U ‘ is used. The results are interpretedaccording to the datas get

Kaynakça

  • Çevik, Vildan (2006), Eğitim Yöneticileri ile Adaylarının Kaygı Düzeyleri ile Bilgisayar Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması, GOP Üniversitesi Basılmamış Yüksek Lisans Tezi (Danışman: Doç.Dr. Mustafa Baloğlu), Tokat.
  • Deveci, Cem (1999), “İsmi İnsan, Kendisi Kaygı Olsun: Heidegger’de Kaygının Varlıkbilimsel Değeri” Doğu Batı, (Kaygı Özel Sayısı), Nu:6, Şubat Mart Nisan, s. 55-71.
  • Kaya, Mevlüt- Varol, Kübra (2004), “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk- Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği)”, OMÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, Nu:17., Samsun.
  • Özgüven, Ethem (1994), Psikolojik Testler, PDREM Yay., Ankara, s. 323-324.
  • Solomon, Robert C.- Calhoun, Cheshire (1984), What is an Emotion? Classical readings in Philosophical Psycology, , Oxford University Pres, New York and Oxford.

Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği)

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 131 - 147, 01.01.2009

Öz

Kaygı, insanoğlunun temel problemlerinden biri olarak varlığını sürdürmektedir. Uygarlığın gelişimi, kaygıyı azaltmak yerine onu her gün yenilenen biçimlere sokarak insanlığa yeniden sunmaktadır. Sürekli kaygı, geleceğe yönelik olarak hissedilen ve bireyin kaygı yaşantısına olan yatkınlığıdır. Bu çalışmanın evrenini Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesinde öğrenim gören tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün tüm öğrencileridir. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve kaygı düzeylerine etki eden bazı etmenler bu çalışmada incelenmiştir. Veriler Spielberg ve arkadaşları (1970) tarafından geliştirilen, Necla Öner ve Ayhan Le Compte tarafından Türkçeye uyarlanan DurumlukSürekli Kaygı Ölçeği esas alınarak yapılmıştır. Öğrencilerin kaygı düzeyleri sınıf, bölüm, cinsiyet, medeni durum ve başarı durumu açısından incelenmiştir. Çalışmada öğrencilerin cinsiyetleri, medeni durumları, ekonomik düzeyleri, bir işte çalışıp çalışmamaları açısından kaygı düzeyleri arasında farklar olup olmadığına bakıldı. Verilerin varsayımlarının sağlandığı durumlarda ortamlar arasındaki farka yönelik “t testi”; parametrik test varsayımlarının sağlanamadığı durumlarda ise “Mann Whitney U” testi kullanıldı. Elde edilen verilere göre sonuçlar yorumlandı

Kaynakça

  • Çevik, Vildan (2006), Eğitim Yöneticileri ile Adaylarının Kaygı Düzeyleri ile Bilgisayar Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması, GOP Üniversitesi Basılmamış Yüksek Lisans Tezi (Danışman: Doç.Dr. Mustafa Baloğlu), Tokat.
  • Deveci, Cem (1999), “İsmi İnsan, Kendisi Kaygı Olsun: Heidegger’de Kaygının Varlıkbilimsel Değeri” Doğu Batı, (Kaygı Özel Sayısı), Nu:6, Şubat Mart Nisan, s. 55-71.
  • Kaya, Mevlüt- Varol, Kübra (2004), “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk- Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği)”, OMÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, Nu:17., Samsun.
  • Özgüven, Ethem (1994), Psikolojik Testler, PDREM Yay., Ankara, s. 323-324.
  • Solomon, Robert C.- Calhoun, Cheshire (1984), What is an Emotion? Classical readings in Philosophical Psycology, , Oxford University Pres, New York and Oxford.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Münteha Gül Akmaz Bu kişi benim

Nesime Ceyhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gül Akmaz, M., & Ceyhan, N. (2009). Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 4(1), 131-147.
AMA Gül Akmaz M, Ceyhan N. Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği). SBAD. Ocak 2009;4(1):131-147.
Chicago Gül Akmaz, Münteha, ve Nesime Ceyhan. “Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili Ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri Ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği)”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 4, sy. 1 (Ocak 2009): 131-47.
EndNote Gül Akmaz M, Ceyhan N (01 Ocak 2009) Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 4 1 131–147.
IEEE M. Gül Akmaz ve N. Ceyhan, “Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği)”, SBAD, c. 4, sy. 1, ss. 131–147, 2009.
ISNAD Gül Akmaz, Münteha - Ceyhan, Nesime. “Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili Ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri Ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği)”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 4/1 (Ocak 2009), 131-147.
JAMA Gül Akmaz M, Ceyhan N. Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği). SBAD. 2009;4:131–147.
MLA Gül Akmaz, Münteha ve Nesime Ceyhan. “Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili Ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri Ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği)”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 131-47.
Vancouver Gül Akmaz M, Ceyhan N. Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin DurumlukSürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği). SBAD. 2009;4(1):131-47.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.