This study investigated the English language needs of the university students in the voluntary preparatory classes at GOP University in Turkey from the perspectives of the current students, former students, EFL teachers, and the director of the program, in the hopes of being able to make needs-based curricular recommendations for preparatory program. Data were collected through questionnaires and a structured interview. The study found that while students are generally satisfied with the program and felt it meets their needs, there are specific areas that need to be improved. The results suggest, the goals and objectives need to be clearly identified and communicated to students and faculty. Further, program curriculum and courses need to be aligned with these goals
Bu çalışma, ihtiyaca dayalı bir müfredat hazırlanması beklentisiyle, Gaziosmanpaşa Üniversitesi isteğe bağlı hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce dil öğrenim gereksinimlerini; eski öğrenciler, şu anda okuyan öğrenciler, İngilizce öğretmenleri ve program direktörünün perspektiflerinden araştırmıştır. Bu çalışma için veri, anket ve mülakat aracılığıyla toplanmıştır. Bu çalışma, öğrencilerin, genel olarak programdan memnun olduklarını ve programın kendi ihtiyaçlarını karşıladığını düşünmelerine rağmen, belirgin alanlarda gelişmeye ihtiyaç duyulduğunu ortaya çıkarmıştır. Aynı zamanda, program hedef ve amaçlarının net bir şekilde, öğrenci ve öğretmenlerle iletişim kurularak belirlenmesi gerektiğini ortaya çıkarmıştır. Bununla beraber, programın müfredatı ve dersler bu amaçlara uygun olmalıdır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.