The aim of this study is to determine the usage and non-usage percentages of the educational materials by the geography teachers who have been working during the 2007-2008 education year, in Van province. At the same time the study also aims to determine the reasons for not using these materials, presents the results and offer some suggestions. In the study, the descriptive method was used which was one of the research methods. All of the geography teachers were included in the study in Van. To determine the related situations a survey which was developed by Sezer and friends (2005) was applied to the teachers by the researchers. The data was evaluated as percentage and frequency tables. As a result, the geography education is affected negatively because of the lack of the teaching materials at these schools. Owing to the lack of the knowledge about using the materials, geography teachers must be supported to use the teaching materials and these teachers must be trained about the usage of the educational materials at the in-service courses
Education of geography material usage instructional technology
Bu çalışmanın amacı, 2007–2008 öğretim yılında Van il merkezi, ilçe merkezleri ve kasabalarındaki ortaöğretim okullarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin, derslerinde öğretim materyallerini ne düzeyde kullanabildiklerinin ve öğretim materyallerini kullanamıyorsa sebeplerinin ne olduğunun ve duruma ilişkin sonuç ve önerilerin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmada, araştırma yöntemlerinden olan betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu Van ili ortaöğretim okullarında çalışan coğrafya öğretmenlerinin tamamı oluşturmaktadır. İlgili durumları tespit etmek amacıyla Sezer ve arkadaşları (2005) tarafından geliştirilen anket formu, çalışmayı yürüten araştırmacılar tarafından bizzat çalışma grubuna uygulanmış, elde edilen veriler yüzde ve frekans tabloları halinde değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda; ortaöğretim okullarında gerekli materyal ve malzemenin olmayışı öğretimi olumsuz yönde etkilemektedir. Birçok öğretim materyalinin öğretmenler tarafından nasıl kullanılacağının bilinmemesinden dolayı, bu hususlarda öğretmenlerin bu materyalleri kullanmaları doğrultusunda desteklenip, bu konularda hizmet içi eğitimlere önem verilmelidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.