In this research, it is sought whether there is a relationship between university students’ attitudes towards foreign language classes (English) and locus of control. Therefore, the main objective of the research, according to the type of locus of control students have; internal or external, is to find out whether there is a significant statistical difference between students’ foreign language exam grades and their attitudes towards foreign language. Furthermore, whether students’ attitudes towards English classes and their levels of locus of control change according to independent variables such as sex, age, department where they study, acquaintance with an English speaking foreigner, parents’ education background, existence of somebody in the family speaking English is analyzed via comparison with t-test and analysis of variance techniques. The study was carried out 322 under graduate first year students who were selected through random sampling. In this research "Rotter Internal-External Locus of Control Scale," English Attitude Scale "and Personal Information Sheet were used to collect data. As a result of the analysis results of the research students supervised in favor of the interior of the total English attitude scores (= 135.05, SD = 27.39) were found to be significantly different [t (322) = 2.45, p
Locus of control Attitudes to foreign language English Attitude
Bu araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin yabancı dil dersine (İngilizce) karşı tutumları ile kontrol odağı durumlarının tespit edilerek, bu iki değişken arasında ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Öğrencilerin kontrol odağı durumlarının içten ve dıştan olmasına göre; yabancı dil dersi sınav puanlarında ve yabancı dile karşı tutumlarında istatistiksel bakımdan manidar bir farklılık olup olmadığının incelenmesi bu araştırmanın cevap aradığı en önemli sorulardan birisidir. Ayrıca öğrencilerin İngilizce dersine karşı tutumları ve kontrol odağı düzeylerinin; cinsiyet, yaş, okudukları bölüm, İngilizce konuşan yabancı birisiyle tanışma durumu, anne ve babanın eğitim durumu, ailede İngilizce bilen birinin varlığı, gibi bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı, t-testi ve varyans analizi teknikleri ile karşılaştırılarak incelenmektedir. 2005–2006 Eğitim-Öğretim yılında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde birinci sınıfta okuyan yaklaşık 1240 öğrenciden rastgele örnekleme yoluyla seçilmiş 322 öğrenci bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu öğrencilere “Rotter İç Dış Kontrol Odağı Ölçeği, “ İngilizce Tutum Ölçeği” ve Kişisel Bilgi Formu uygulanarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda yapılan analizler sonucunda öğrencilerin toplam İngilizce tutum puanları arasında iç denetimliler lehine (X= 135,05, ss = 27,39) anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir [t (322)= 2.45, p < .005]. Ayrıca yapılan korelasyon testi sonucunda öğrencilerin kontrol odağı algılamaları ile yabancı dil (İngilizce) tutumları arasında ters yönde anlamlı bir ilişki olduğu anlaşılmaktadır (r = -.138, p < .05)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.