BibTex RIS Kaynak Göster

ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 199 - 226, 01.06.2016

Öz

The segregation and oppression on women are reflected in literary works by many women writers as Toni Morrison does in her novel Paradise (1997). The novel, focusing on the segregation on African American women by the patriarchal society which claims of creating ideal society and town called New Haven which is like heaven for them, puts forth issues related to racist and sexist approaches of men, especially African American men. In this context, the study will analyze these racist and sexist approaches of African American men and their illusion about New Haven town. As theoretical background, the connection of power and illusion will be explained. Then, the qualities of racism and feminist approach which are significant in the novel will be provided. Therefore, reflection of the gender issue and racist approach of the patriarchy, power and illusion connection for such a patriarchal society and reflection of these in the work will be emphasized. Finally, the study will reveal the racist and sexist approach of men, and their illusions and realities about the town they establish.

Kaynakça

  • Abdulla, K. (2012), Mitten Yazıya veya Gizli Dede Korkut. Akt. A. Duymaz. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Azerbaycan Dastanları Beş Cildde. (2005). 4. Cilt. Bakü: Lider Neşriyyat.
  • Başgöz, İ. (1986), “Hikâye Anlatan Âşık ve Dinleyicisi”, Folklor Yazıları, İstanbul: Adam Yayınları, 49-145.
  • Başgöz, İ. (2003), “Sözlü Anlatımda Arasöz: Türk Hikâye Anlatıcılarının Şahsi Değerlendirmelerine Ait Bir Durum İncelemesi”, Çev. M. Ekici. Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Ankara: 223. Milli Folklor Yayınları, 190
  • Baştuğ, İ. (2001), “BEHRENGİ, Samed (1938-1968)”, Türk Dünyası Edebiyatçıları Ansiklopedisi, Cilt II. Ankara: AKM Yayınları, 206.
  • Bayat, F. (2015), “Sosyo-Ekonomik Bağlamda Köroğludan Sovyet Rejim Kaçaklarına Kadar Kaçakçılık Harekâtı”, Türkmen Bilgesi Fikret Türkmen Armağanı, Ankara: TKAE Yayınları, 73-81.
  • Behrengî, S. (2010), Güvercinci Keloğlan, Çev.: G. Meriç, Çev. İstanbul: Akvaryum Yayınevi.
  • Behrengî, S. (2013), Azeri Masalları, Çev. : M. Kanar, Ankara: SAY Yayınları.
  • Behrengî, S. (2014), Deli Dumrul, Çev.: R. Cabbarlı, T. Urmulu, İstanbul: Kaynak Çocuk Yayınevi.
  • Behrengî, S. (2015), Bu Gelen Köroğlu’dur, Çev.: H. Hüsrevşahi, İstanbul: Can Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1931), Köroğlu Destanı, İstanbul: Adam Yayıncılık.
  • Ekici, M. (2001), “Celali Revolts and the Epic Story of Köroğlu”, Milli Folklor, 7: 15-28.
  • Ekici, M. (2004), Türk Dünyasında Köroğlu, Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • Ekici, M. (2011), Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Ankara: Geleneksel Yayınevi.
  • Ekici, M. (2013), “Köroğlu’ndan Efelere Türk Kültüründe İsyancı, Haydut ve Zeybek Anlatmalarının Yapısı”, Türk Tarihinde Efe ve Zeybek Kültürü Sempozyumu, İzmir: Kanyılmaz Matbaacılık, 9-14.
  • Ergin, M. (1964), Dede Korkut Kitabı, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Gökyay, O. Ş. (1973), Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Harmancı, M. (2010), Türk Masallarında Keloğlan Tipi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi.
  • Hillmann, M. C. (1989) “Behrangi, Samad”, Encyclopedia Iranica, IV (1), 110-111. http://www.iranicaonline.org/articles/behrangi-samad-teacher Erişim Tarihi: 20 Eylül 2016.
  • Kafkasyalı, A. (2010), İran Türkleri, Ankara: Bilgeoğuz Yayınları.
  • Koroğlu (Paris nüsxesi), (2005), Bakü: Şerq-Qerb.
  • Koroğlu Dastanı (Ali Kamali Arxivindeki Variantlar), (2009), Bakü: Azerbaycan Milli İlimler Akademiyası.
  • Kurtulan, İ. (1989), Samed Behrengî’nin Yaşam Masalı, İstanbul: Akyüz Yayınları.
  • Oğuz, M. Ö. (2013), “Folklorda Yeni Yöntemler ve Köroğlu”, Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yayınevi. 51-57.
  • Ölçer Özünel, E. (2011), “Yazının İzinde Masal Haritalarını Okuma Denemesi: Masal Tarihine Yeniden Bakmak”, Milli Folklor, 23: 60-71.
  • Saydam, M. B. (2013), Deli Dumrul’un Bilinci, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Tezel, N. (2014), Türk Masalları, İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları.

TONİ MORRİSON’IN CENNET ADLI ROMANINDA NEW HAVEN KASABASINDA CENNET YANILSAMASI

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 199 - 226, 01.06.2016

Öz

Toni Morrison’ın Cennet (1997) eserinde ortaya koyduğu üzere, kadın üzerindeki ayrımcılık ve baskı bir çok kadın yazar tarafından edebi eserlerde yansıtılmıştır. Erkekler için cennet gibi olan New Haven adındaki kasaba ve ideal toplumu inşa etmeyi iddaa eden erkek egemen toplum tarafından Afrikalı-Amerikalı kadın üzerindeki ayrımcılığa odaklanan roman, erkeklerin, özelikle Afrikalı-Amerikalı erkeklerin ırkçı ve cinsiyetçi yaklaşımları ile ilgili konuları ortaya koyar. Bu bağlamda çalışma, Afrikalı-Amerikalı erkeklerin bu ırkçı ve cinsiyetçi yaklaşımlarını ve onların New Haven kasabası hakkındaki yanılsamalarını analiz edecektir. Teorik arka plan olarak, ilizyon ve güç ilişkisi açıklanacaktır. Ardından, roman için önemli olan ırkçılık ve feminist yaklaşımın özellikleri ortaya konulacaktır. Böylelikle, cinsiyet konusunun ve erkek egemen toplumun ırkçı yaklaşımının yansıtılışı, böyle erkek egemen bir toplumda güç ve yanılsama ilişkisi ve bunların eserde yansıtılışı vurgulanacaktır. Sonuç olarak, çalışma erkeklerin ırkçı ve cinsiyetçi yaklaşımını ve onların kurdukları kasaba hakkındaki yanılsamalar ile gerçekleri ortaya çıkaracaktır

Kaynakça

  • Abdulla, K. (2012), Mitten Yazıya veya Gizli Dede Korkut. Akt. A. Duymaz. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Azerbaycan Dastanları Beş Cildde. (2005). 4. Cilt. Bakü: Lider Neşriyyat.
  • Başgöz, İ. (1986), “Hikâye Anlatan Âşık ve Dinleyicisi”, Folklor Yazıları, İstanbul: Adam Yayınları, 49-145.
  • Başgöz, İ. (2003), “Sözlü Anlatımda Arasöz: Türk Hikâye Anlatıcılarının Şahsi Değerlendirmelerine Ait Bir Durum İncelemesi”, Çev. M. Ekici. Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Ankara: 223. Milli Folklor Yayınları, 190
  • Baştuğ, İ. (2001), “BEHRENGİ, Samed (1938-1968)”, Türk Dünyası Edebiyatçıları Ansiklopedisi, Cilt II. Ankara: AKM Yayınları, 206.
  • Bayat, F. (2015), “Sosyo-Ekonomik Bağlamda Köroğludan Sovyet Rejim Kaçaklarına Kadar Kaçakçılık Harekâtı”, Türkmen Bilgesi Fikret Türkmen Armağanı, Ankara: TKAE Yayınları, 73-81.
  • Behrengî, S. (2010), Güvercinci Keloğlan, Çev.: G. Meriç, Çev. İstanbul: Akvaryum Yayınevi.
  • Behrengî, S. (2013), Azeri Masalları, Çev. : M. Kanar, Ankara: SAY Yayınları.
  • Behrengî, S. (2014), Deli Dumrul, Çev.: R. Cabbarlı, T. Urmulu, İstanbul: Kaynak Çocuk Yayınevi.
  • Behrengî, S. (2015), Bu Gelen Köroğlu’dur, Çev.: H. Hüsrevşahi, İstanbul: Can Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1931), Köroğlu Destanı, İstanbul: Adam Yayıncılık.
  • Ekici, M. (2001), “Celali Revolts and the Epic Story of Köroğlu”, Milli Folklor, 7: 15-28.
  • Ekici, M. (2004), Türk Dünyasında Köroğlu, Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • Ekici, M. (2011), Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Ankara: Geleneksel Yayınevi.
  • Ekici, M. (2013), “Köroğlu’ndan Efelere Türk Kültüründe İsyancı, Haydut ve Zeybek Anlatmalarının Yapısı”, Türk Tarihinde Efe ve Zeybek Kültürü Sempozyumu, İzmir: Kanyılmaz Matbaacılık, 9-14.
  • Ergin, M. (1964), Dede Korkut Kitabı, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Gökyay, O. Ş. (1973), Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Harmancı, M. (2010), Türk Masallarında Keloğlan Tipi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi.
  • Hillmann, M. C. (1989) “Behrangi, Samad”, Encyclopedia Iranica, IV (1), 110-111. http://www.iranicaonline.org/articles/behrangi-samad-teacher Erişim Tarihi: 20 Eylül 2016.
  • Kafkasyalı, A. (2010), İran Türkleri, Ankara: Bilgeoğuz Yayınları.
  • Koroğlu (Paris nüsxesi), (2005), Bakü: Şerq-Qerb.
  • Koroğlu Dastanı (Ali Kamali Arxivindeki Variantlar), (2009), Bakü: Azerbaycan Milli İlimler Akademiyası.
  • Kurtulan, İ. (1989), Samed Behrengî’nin Yaşam Masalı, İstanbul: Akyüz Yayınları.
  • Oğuz, M. Ö. (2013), “Folklorda Yeni Yöntemler ve Köroğlu”, Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yayınevi. 51-57.
  • Ölçer Özünel, E. (2011), “Yazının İzinde Masal Haritalarını Okuma Denemesi: Masal Tarihine Yeniden Bakmak”, Milli Folklor, 23: 60-71.
  • Saydam, M. B. (2013), Deli Dumrul’un Bilinci, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Tezel, N. (2014), Türk Masalları, İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Onur Kaya

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, O. (2016). ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 11(2), 199-226.
AMA Kaya O. ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*. SBAD. Haziran 2016;11(2):199-226.
Chicago Kaya, Onur. “ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 11, sy. 2 (Haziran 2016): 199-226.
EndNote Kaya O (01 Haziran 2016) ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 11 2 199–226.
IEEE O. Kaya, “ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*”, SBAD, c. 11, sy. 2, ss. 199–226, 2016.
ISNAD Kaya, Onur. “ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 11/2 (Haziran 2016), 199-226.
JAMA Kaya O. ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*. SBAD. 2016;11:199–226.
MLA Kaya, Onur. “ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 11, sy. 2, 2016, ss. 199-26.
Vancouver Kaya O. ILLUSION OF HEAVEN IN NEW HAVEN TOWN IN TONI MORRISON’S NOVEL CALLED PARADISE*. SBAD. 2016;11(2):199-226.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.