Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerine verilen
kişilerarası duyarlılık eğitiminin, empati ve iletişim becerilerine olan
etkisini incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı, kişisel değerlendirme
formunda yer alan değişkenler ile üniversite öğrencilerinin empati ve iletişim
becerileri arasında anlamlı farklılık olup olmadığının belirlenmesidir.
Araştırma 2016 – 2017 öğretim yılında Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal
Bilimler Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı’nda öğrenim gören 48
öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada kullanılan ölçekler; Ad, soyadı,
yaş, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, annenin ve babanın çalışıp
çalışmama durumu, kardeş sayısı, bölümünü lisansa (4 yıla) tamamlamayı düşünüp
düşünmediği, yaşamınızın çoğunu geçirdiği yerleşim birimi gibi değişkenler
hakkında bilgi toplamak amacıyla “Kişisel Değerlendirme Formu”, her iki grupta
bulunan öğrencilerin empati ve iletişim becerileri düzeylerini belirlemek
amacıyla, Korkut (1996b) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri
Değerlendirme Ölçeği ve Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Eğilim
Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler; SPSS 17 programı kullanılarak
değişkenler arasındaki normal dağılım ve homojenlik durumuna göre Paired Samples Test ve Independent Samples Testleri ile
analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, kişilerarası duyarlılık eğitiminin, empati
ve iletişim becerisi düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
Ayrıca kişisel değerlendirme formunda yer alan diğer bağımsız değişkenlerle
empati ve iletişim becerisi düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı
incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış ve gelecek
araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.
This study aims to investigate
the effect of interpersonal sensitivity training which is taken by university
students as a lesson on empathy and communication skills. Other aim of the
study is determinate either there are meaningful differences between the
empathy and communication skills of the university students or not by the
variants on the available evaluation form. Study is performed on 48 students of
Gazi Osmanpaşa University, institute of sciences, child development program at
2016-2017 term. The used scales in the investigation are; name,surname,age,the
education degree of the mother,whether mother or father works,number of the
siblings,whether they think completing their deparmant to bachelor's
degree,dwelling in which they mostly spend their lives. With the aim of obtaining
information about these variants "Personel Evaluation
Form" , with the aim of determining the levels of both empathy and
communicaton skillsof students in both group "Communicaton Skills
Evaluation Scale" developed by Korkut (1996b) and Emphatic Tendancy Scale
developed by Dökmen (1998) were used. SPSS 17 program was used for analyze the
obtained data. It was analyzed by Paired Samples Test and Independent Samples Test according to the normal
distribution and homogeneity between variants. At the end of study, meaningful
relationship is observed between interpersonal sensitivity training with
empathy and communication skill levels. Besides, it is investigated
that whether there is a meaningful difference among empathy and commucation
skill levels with other independent variants which presented in personal
examination form or not. Results of the study were discussed and made
suggestions for further studies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.