Bu örnek olay
incelemesi, nitel araştırma yöntemlerinden belge inceleme yöntemiyle desenlenmiştir.
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de model alındığında eğitim sunumunu göçmenlerin
ihtiyaçlarına daha cevap verir bir hale getirilebileceği düşünülen
Avustralya’daki çeşitli uygulamaları, Victoria eyaleti okul bütçe yönetimi yasaları
ve Victoria eyaletindeki bir okulun uygulamaları üzerinden, bütçe planlaması ve
bunun hayata geçirilmesi aşamalarını inceleyerek önerilerde bulunmaktır.
Araştırmanın bulguları, Victoria eyaletinde göçmenlere verilen eğitim
hizmetlerinin, hem öğrencileri hem de velileri kapsayan bütünsel bir sosyal
dahil etme süreci şeklinde olduğunu ortaya koymaktadır. Göçmen çocuklara kendi
dil ve kültürlerini de belirli oranlarda içeren, Victoria öğretim programı
verilmektedir. Öğretim programına göçmen çocuklar ve aileleri için konulan
etkinliklerin giderleri eyaletin ve okulların eğitim bütçeleri içerisindeki
ilgili kalemlerden karşılanmaktadır. Araştırmada Türkiye’de göçmenlere
nitelikli eğitim verebilmek için gerekli kaynakların geçici fonlar değil,
politika belirleyicilerin göçmen gerçeğini göz önünde bulundurarak yapacağı
ulusal ölçekteki planlamalar doğrultusunda hazırlanacak eğitim bütçeleri olması
gerektiği belirtilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |