Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of the Attitudes of the Candidates for Music Teacher towards Traditional Turkish Music Courses In Terms Of Various Variables

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 3, 167 - 187, 31.10.2014

Öz

The purpose of the present study is to examine the
attitudes of the fourth-year students at the Department of 
Music Teaching at the Faculty of Education
towards “Traditional Turkish Music Courses”. Within the
  framework of this basic purpose, this study
is designed to examine the attitudes of the fourth-year students at
  the Department of Music Teaching at the
Faculty of Education towards the courses of TTFM (Traditional
  Turkish Folk Music) and TTAM (Traditional
Turkish Art Music) in terms of various variables and to find out
  whether there is a significant relationship
between them.This study is a research conducted as a survey to
  determine the attitudes of the students at
the Department of Music Teaching towards TTFM and TTAM. The
  universe of the study consists of the
students enrolled at the 23 Departments of Music Teaching affiliated to
  The Council of Higher Education in Turkey.
The sample of the study is composed of the fourth-year students
  at 18 Departments of Music Teaching.In the
study, was usedan Attitude-Scale for Traditional Turkish Music
  (TTFM-TTAM), developed by the researcher. The
Scale consists of 24 questions – 9 negative and 15 positive. It
  is one-dimensional and the variance explained
by the single factor has been found as 40% and the coefficient of reliability
(Cronbach Alpha) as 0,93.The study concluded that the students had a high
positive score of attitude
  to the
courses of TTFM and TTAM and there was not a significant difference between the
attitudes to these two
  courses. The
students’ attitudes to the courses of Traditional Turkish Music showed
considerable differences,
  depending
ontheir high-schools, their current universities, individual instruments and
their favourite music.
  

Kaynakça

  • Arseven, A. D. (2001). Alan Araştırma Yöntemi İlkeler Teknikler Örnekler. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Bayraktar, E. (1992). “Geleneksel Müziklerimiz ve Çokseslilik Çalışmaları”, Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, (Derleyen) Salih Turhan, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları: 1414, Türk Tarih Kurumu Basımevi, s.95-97.
  • Bennett, L. ve R. Scholes (2001). “Goals and Attitudes Related to Technology Use in a Social Studies Method Course”. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education (Online serial), 1 (3). http//www.citejournal.org.
  • Byford, J. M. (2002). A Phenomenological Study of Middle School and High School Students' Perceptions of Social Studies. Unpublished doctoral thesis. The University of Oklahoma.
  • Can, M. C. (2009). Klasik Türk Müziği. Türk Kimliği II. (Ed.) M. Çağatay Özdemir. İstanbul: Ötüken Neşriyat A.Ş.
  • Corbin, S. S. (1997). “Comparisons with other Academic Subject and Selected Influences on High School Students' Attitudes Toward Social Studies”. Journal of Social Studies Research, 21, (2): 13-18.
  • Kaçar, G. Y.(2007). “Geleneksel Çalgılardan Ud’un Müzik Öğretmenliğinde Kullanılması”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:22/1.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni İnsan ve İnsanlar. (10.Basım). İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karasar, N.(2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar- İlkeler- Teknikler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Morgan, C. T. (2000). Psikolojiye Giriş. (14.Baskı). (Çev. Hüsnü Arıcı ve Orhan Aydın). Ankara: Meteksan AŞ.
  • Özgüven, İ. E. (1999). Psikolojik Testler. Ankara: Pdrem Yayınları.
  • Sakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler. Ankara: İmge Kitabevi. Saracaloğlu A.S. ve Kaşlı, A.F. (2001). “Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki İlişki”.Ege Eğitim Dergisi, (1), 1:110-126.
  • Swift, G. W. (1993) Effects of a childrens' book and a traditional texbook on third grade students' achievement and attitudes toward social studies. Unpublished doctoral thesis, Oklahoma University.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. (3.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uçan, A. (2005/1). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar- Ilkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. (3.Basım). Ankara: Önder Mabaacılık Ltd. Şti.
  • Uçan, A. (2005/2). Türk Müzik Kültürü.(2. Basım). Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Yıldız, G. (2006). İlköğretimde Müzik Öğretimi Birinci Kademe. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. http://www.guzelsanatlar.gazi.edu.tr/muzik/dersler.htm,10.05.2010

Müzik Öğretmeni Adaylarının Geleneksel Türk Müziği Derslerine İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 3, 167 - 187, 31.10.2014

Öz

Bu
ara
ştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıf öğrencilerinin
Geleneksel
  Türk Müzi
ği Derslerine ilişkin tutumlarını belirlemektir. Bu temel amaç çerçevesinde araştırmada, Eğitim  Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıf öğrencilerinin
GTHM ve GTSM derslerine ili
şkin  tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve aralarında anlamlı bir ilişki olup olmadığının ortaya  konulması
hedeflenmektedir. Bu ara
ştırma, betimsel türde olup tarama modeli ile yürütülmüştür.Araştırmanın  evrenini, Yüksek
Ö
ğretim Kurumuna bağlı olan 23 Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda okuyan öğrenciler  oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, 18 Müzik Eğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencileri  oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Geleneksel Türk  Müziği (GTHM-GTSM) derslerine ilişkin
tutum ölçe
ği” kullanılmıştır. Ölçek, 9 maddesi olumsuz ve 15 maddesi  olumlu olmak üzere toplam 24 maddeden meydana
gelmi
ştir. Ölçek tek boyutlu olup, tek faktörün açıkladığı  varyans % 40,
güvenirlilik katsayısı (Cronbach Alfa) 0,93 olarak bulunmu
ştur.Araştırmanın bulguları  sonucunda
GTHM ve GTSM derslerine ili
şkin öğrencilerin tutum puanlarının yüksek oranda olumlu olduğu ve  bu iki derse ilişkin tutumlar arsında anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin GTM derslerine  ilişkin tutumlarının mezun oldukları ortaöğretim kurumlarına, okumakta oldukları üniversitelere, bireysel  çalgılarına, dinledikleri müzik türüne göre
anlamlı düzeyde fark bulunmu
ştur.  

Kaynakça

  • Arseven, A. D. (2001). Alan Araştırma Yöntemi İlkeler Teknikler Örnekler. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Bayraktar, E. (1992). “Geleneksel Müziklerimiz ve Çokseslilik Çalışmaları”, Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, (Derleyen) Salih Turhan, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları: 1414, Türk Tarih Kurumu Basımevi, s.95-97.
  • Bennett, L. ve R. Scholes (2001). “Goals and Attitudes Related to Technology Use in a Social Studies Method Course”. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education (Online serial), 1 (3). http//www.citejournal.org.
  • Byford, J. M. (2002). A Phenomenological Study of Middle School and High School Students' Perceptions of Social Studies. Unpublished doctoral thesis. The University of Oklahoma.
  • Can, M. C. (2009). Klasik Türk Müziği. Türk Kimliği II. (Ed.) M. Çağatay Özdemir. İstanbul: Ötüken Neşriyat A.Ş.
  • Corbin, S. S. (1997). “Comparisons with other Academic Subject and Selected Influences on High School Students' Attitudes Toward Social Studies”. Journal of Social Studies Research, 21, (2): 13-18.
  • Kaçar, G. Y.(2007). “Geleneksel Çalgılardan Ud’un Müzik Öğretmenliğinde Kullanılması”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:22/1.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni İnsan ve İnsanlar. (10.Basım). İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karasar, N.(2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar- İlkeler- Teknikler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Morgan, C. T. (2000). Psikolojiye Giriş. (14.Baskı). (Çev. Hüsnü Arıcı ve Orhan Aydın). Ankara: Meteksan AŞ.
  • Özgüven, İ. E. (1999). Psikolojik Testler. Ankara: Pdrem Yayınları.
  • Sakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler. Ankara: İmge Kitabevi. Saracaloğlu A.S. ve Kaşlı, A.F. (2001). “Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki İlişki”.Ege Eğitim Dergisi, (1), 1:110-126.
  • Swift, G. W. (1993) Effects of a childrens' book and a traditional texbook on third grade students' achievement and attitudes toward social studies. Unpublished doctoral thesis, Oklahoma University.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. (3.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uçan, A. (2005/1). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar- Ilkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. (3.Basım). Ankara: Önder Mabaacılık Ltd. Şti.
  • Uçan, A. (2005/2). Türk Müzik Kültürü.(2. Basım). Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Yıldız, G. (2006). İlköğretimde Müzik Öğretimi Birinci Kademe. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. http://www.guzelsanatlar.gazi.edu.tr/muzik/dersler.htm,10.05.2010
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yavuz Şen

Nezihe Şentürk

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2014
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2014
Kabul Tarihi 14 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şen, Y., & Şentürk, N. (2014). Examination of the Attitudes of the Candidates for Music Teacher towards Traditional Turkish Music Courses In Terms Of Various Variables. International Journal of Turkish Education Sciences, 2014(3), 167-187.