Eğitim sisteminin ve alışkanlıkların
temeli ilköğretim kademesidir. Özellikle ilkokul, öğrencilere, planlı ve
programlı bir şekilde, bilişsel, duyuşsal, sosyal ve psikomotor becerilerin öğretildiği,
bireylerin ileride daha kaliteli yaşamaları için gerekli yönlendirmelerin yapıldığı
özel alandır. Araştırma, ilkokullarda öğrencilerin tuvaletlerin donanımları
hakkındaki farkındalıklarını ve tuvaletleri hijyenik olarak kullanma durumlarını
belirlemeye çalışmaktadır. 2015-16 öğretim yılında Ankara Yenimahallle ilçesinde
öğrencilerin tuvaletler ve öğeleri hakkındaki görüşlerini kapsamaktadır. Araştırma
sonuçlarına göre,temizlik ve sarf malzemelerinin büyük ölçüde bulunmadığı ve öğrencilerin
tuvaletlerin kullanıma ilişkin herhangi bir eğitim almadıkları görülmektedir.
The
foundation of education system and habits of the students is the elementary
education stage. Especially primary education, where students are taught the
cognitive, affective, social and psychomotor skills and where individuals are
provided with guidance in order to live a better life in the future in a
planned and programmed manner, is a special area. This research aims to
determine the students’ awareness of toilet equipments and the status of their
hygienic use of toilets in primary education settings. Research conducted
during 2015-16 academic year in Ankara Yenimahallle district and it covers the
students’ views about toilets and toilet equipments. According to research
results, students do not receive any training about toilet use and there is a
considerable lack with regards to cleaning and toilet supplies.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2015 |
Kabul Tarihi | 26 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2016 Sayı: 6 |