Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Candidate Teachers’ Perceptions Towards Technology During the Process of Art Education

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 62 - 74, 30.04.2016

Öz

Rapid change and development
occurring in today’s science and technology era also changes the structure of
the societies. Therefore, it is impossible for the goals and the methods of art
education to remain stable.

Today’s technological advancements
effects the plastic arts directly and offers novel techniques instead of the
conventional ones. The art of painting has been generating new expressions in a
variety of fields from Multimedia Technologies to material technologies, and
that is inevitable to affect not only the field of art, but also the art
education.





This
study was conducted with the aim of determining the art department students’
technology awareness during the art education, how they perceived the
technology, whether they used the existing technology in the process of art
education or not. The study group was composed of 50 participants selected by
convenience sampling technique.

A
questionnaire composed of 26 items was conducted. The questionnaire had 3
parts. The first part consisted of demographic information with 10 items.
(gender, age, school, faculty, pocket money, the place they stayed, the
education levels of the parents). The second part consisted of 4 items and
those items were about the technological devices they possessed and their
familiarity of using devices, hardware and software. The third part consisted
of 13 items aiming at determining the students’ perceptions towards technology.
The percentage and frequency analysis perform with the results of the study.

Kaynakça

  • Acar, E., Sey, Y. (2006). Teknolojik yenilik üzerine kalitatif bir araştırma deneyimi, İstanbul: İtü dergisi/a, S:2, ss.51-58.
  • Altunay, A. (2004). Mekanik sanattan elektronik sanata geçiş ve video sanatı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Degerli, A. S., Türker, İ. H. (2014). “Teacher Candidates' Perceptions towards Technology during the Process of Art Education” ECTC 2014 The European Conference on Technology in the Classroom, Oral Presentation, Brighton, UK, July.
  • Gençoğlu, E.,N. Şimşeker, O., Özdemir, L. (2009) Flekso Baskı Sistemi, 2. Baskı, İstanbul, Dupont, ss.7-29.
  • Kırışoğlu, O. (1991). Sanatta eğitim (görmek, anlamak, yaratmak). Ankara: Eğitim Kitapevi.
  • Kozlu, D. (2009). Teknolojik gelişmelerin toplum ve sanata yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, S. 3.
  • Read, H. (1981). Sanat ve toplum, Çev: Selçuk Mülayim. Ankara: Umran Yayınları.
  • Robyler, M. D., & Doering, A. H. (2010.) Integrating educational technology into teaching (5th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Sabahat, N. S. (2013). Türkiye’de heykel bölümlerinde teknoloji kullanımının taş yontu eğitimine etkileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Samsun.
  • Türker, İ. H ve Ve Sabahat, N. S. (2011). İmgeden sayısala, sayısaldan gerçeğe, heykel. Gazi Üniversitesi. Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi. D1.5.
  • Uğurlu, H.,(2008). Teknoloji Sanat İlişkisi: Günümüzde Teknolojik Sanatların Amacı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi: S:1/2, ss. 247-260.

Öğretmen Adaylarının Sanat Eğitimi Sürecindeki Teknoloji Algıları

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 62 - 74, 30.04.2016

Öz

Yaşadığımız bilim ve
teknoloji çağında görülen hızlı değişim ve gelişmeler toplumların yapısını da
değiştirmektedir. Buna bağlı olarak sanat eğitimin amaçlarında ve yöntemlerinde
değişmeler olmaması olanaksızdır.



Günümüzde teknolojik gelişmeler
doğrudan plastik sanatları etkilemekte ve geleneksel tekniklerin yerine sürekli
değişen teknikleri önermektedir. Multimedya teknolojilerinden malzeme
teknolojilerindeki yeniliklere kadar geniş bir alan içinde resim sanatı yeni
ifadeler meydana getirirken bunun sadece sanatsal alanını değil sanat eğitimini
de etkilemesi kaçınılmazdır.



Bu çalışma, eğitim fakültesi
güzel sanatlar eğitimi bölümü resim-iş eğitimi anabilim dalında okuyan öğrencilerin
sanat eğitimi sürecinde teknoloji farkındalıklarını, onu nasıl algıladıklarını,
var olan teknolojileri sanat eğitimleri sürecinde kullanıp kullanmadıklarını
belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu elverişli örneklem yöntemiyle
seçilen 50 kişi oluşturmaktadır.



Araştırma
grubuna 26 maddelik anket uygulanmıştır. Anket 3 bölümden oluşmaktadır. I. bölüm
10 maddelik demografik bilgileri içermektedir (cinsiyet, yaş, okul, fakülte,
harçlık, kalınan yer, anne ve babanın eğitim düzeyi). II. bölüm 4 maddeden oluşmaktadır
ve sahip olunan teknolojik imkânları, araç, donanım ve yazılımların kullanımını
bilme düzeylerini içermektedir. III. bölümde ise öğrencilere teknoloji algılarını
ölçmeye yönelik 13 madde yer almaktadır. Çalışmanın sonucunda ulaşılan veriler
frekans ve yüzde analiziyle çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • Acar, E., Sey, Y. (2006). Teknolojik yenilik üzerine kalitatif bir araştırma deneyimi, İstanbul: İtü dergisi/a, S:2, ss.51-58.
  • Altunay, A. (2004). Mekanik sanattan elektronik sanata geçiş ve video sanatı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Degerli, A. S., Türker, İ. H. (2014). “Teacher Candidates' Perceptions towards Technology during the Process of Art Education” ECTC 2014 The European Conference on Technology in the Classroom, Oral Presentation, Brighton, UK, July.
  • Gençoğlu, E.,N. Şimşeker, O., Özdemir, L. (2009) Flekso Baskı Sistemi, 2. Baskı, İstanbul, Dupont, ss.7-29.
  • Kırışoğlu, O. (1991). Sanatta eğitim (görmek, anlamak, yaratmak). Ankara: Eğitim Kitapevi.
  • Kozlu, D. (2009). Teknolojik gelişmelerin toplum ve sanata yansımaları. Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, S. 3.
  • Read, H. (1981). Sanat ve toplum, Çev: Selçuk Mülayim. Ankara: Umran Yayınları.
  • Robyler, M. D., & Doering, A. H. (2010.) Integrating educational technology into teaching (5th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Sabahat, N. S. (2013). Türkiye’de heykel bölümlerinde teknoloji kullanımının taş yontu eğitimine etkileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Samsun.
  • Türker, İ. H ve Ve Sabahat, N. S. (2011). İmgeden sayısala, sayısaldan gerçeğe, heykel. Gazi Üniversitesi. Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi. D1.5.
  • Uğurlu, H.,(2008). Teknoloji Sanat İlişkisi: Günümüzde Teknolojik Sanatların Amacı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi: S:1/2, ss. 247-260.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahu Simla Değerli

Halil Türker

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 9 Şubat 2016
Kabul Tarihi 29 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Değerli, A. S., & Türker, H. (2016). Candidate Teachers’ Perceptions Towards Technology During the Process of Art Education. International Journal of Turkish Education Sciences, 2016(6), 62-74.