21st
century, in parallel with the developments in science and technology, has
brought along many developments in social life; and has required competitive,
qualified human force that develops and shares information, and internalizes
democratic values. To train qualified person requires a qualified education. A
qualified education is undoubtedly possible with qualified teachers. Therefore,
in accordance with changing needs, teaching profession, its importance, its
qualifications, and its roles are the most fundamental educational topics in
each society. Thus, teacher training has become the prior problem area to be
solved in our educational system and continues to be like so. In this study
which is a descriptive survey, we study the topic of teacher training in
Turkey, present the current application problems of teacher training by
regarding the process of teacher training which has become a problem of our
educational system and suggest solution offers. For this purpose, "our
teacher training has been the practice in the past to present what?"
Question was answered. Taking into account the findings on reviews, analysis
made and then present problems in teacher training practices were explained and
presented a set of recommendations for both qualitative and quantitative.
Training Teachers Faculties Resources for Teaching Reconstruction
21. yüzyıl,
bilim ve teknolojide yaşanan gelişmelere paralel olarak toplumsal yaşamda da
birçok gelişmeyi beraberinde getirmiş; toplumsal süreklilik için bilgiyi
üreten, paylaşan, rekabet edebilen ve demokratik değerleri içselleştiren
nitelikli insan gücünü zorunlu kılmıştır. Nitelikli insan yetiştirmek nitelikli
bir eğitimi gerektirmektedir. Nitelikli eğitim hiç şüphesiz nitelikli öğretmenle
mümkündür. Bu nedenle değişen ihtiyaçlar doğrultusunda öğretmenlik mesleği,
önemi, yeterlikleri ve rolleri her toplumda güncelliğini koruyan en temel eğitim
konularıdır. Öğretmen yetiştirme bu nedenle eğitim sistemimizin en öncelikli
çözüm bekleyen sorun alanlarından birisi olmuştur ve olmaya devam etmektedir.
Betimsel tarama niteliğindeki bu çalışmada, Türkiye’de öğretmen yetiştirme
konusu incelenmiş, eğitim sistemimizin bir sorunsalı haline gelen öğretmen yetiştirme
sürecine tarihsel gelişimi içerisinde bakılarak bu günkü öğretmen yetiştirme
uygulamalarımızın sorunları ortaya konmuş ve çözüm önerileri geliştirilmiştir.
Bu amaçla “Öğretmen yetiştirme uygulamalarında geçmişten günümüze neler olmuştur?”
sorusu cevaplandırılmıştır. Elde edilen bulgular dikkate alınarak yorumlar,
analizler yapılmış ve daha sonra günümüz öğretmen yetiştirme uygulamalarındaki
sorunlar hem niceliksel hem de niteliksel açılardan açıklanmaya ve bir takım
öneriler sunulmaya çalışılmıştır.
Öğretmen Yetiştirme Öğretmenliğe Kaynaklık Eden Fakülteler Yeniden Yapılandırma
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2015 |
Kabul Tarihi | 26 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2016 Sayı: 6 |