Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Views of Social Studies Teachers on Education Information Network (EBA) Platform

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 284 - 295, 31.10.2017

Öz

With the
introduction of technology in our lives, it became inevitable to implement
certain changes in the field of education. Particularly the FATIH project that
included the integration of technology and education, equipping schools with
intelligent boards and distribution of tablet computers to students has been a
breakthrough in education. All these advances made it necessary to create
online educational learning objects that could be used both at school and
outside the school. With the introduction of learning objects in education,
their advantages and disadvantages also became a matter of discussion. Learning
the advantages and disadvantages of these objects is directly proportional to
whether the teachers would use these platforms. The objective of the present
qualitative study was to determine the views and assessments of the teachers on
the Educational Information Network (EIN) established in Turkey within the
context of the FATIH project. In this context, 14 Social Studies Teachers were
included in the study. Teachers were asked open-ended questions on the EIN
platform. They were asked whether they utilized EIN, whether the school
infrastructure was adequate for EIN, whether it was beneficial to use EIN, in
which courses the use of EIN would be more effective, and whether the platform
was productive for the students. Based on the study findings, it was determined
that the EIN platform was useful and easy to learn, however it was not
adequately utilized since the necessary infrastructure has yet to be established.

Kaynakça

  • AKGÜN, İ. H., AKGÜN, M. ve ŞİMŞEK, N. (2015). “Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde bilgisayar kullanmaya ilişkin öz yeterlilik algılarının incelenmesi”, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (2), 711-722.
  • AKTAY, S., KESKİN, T. (2016). “Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İncelenmesi”, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 27-44.
  • ALABAY, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin eba (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ALKAN, C. (2011). Eğitim Teknolojisi, Anı Yayıncılık, Ankara,
  • ASLAN, Z. (2016). Eğitim bilişim Ağı’ndaki matematik dersi içeriğine ilişkin öğretmen görüşleri: Trabzon ili örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • ATEŞ, M., ÇERÇİ, A. ve DERMAN, S. (2015). “Eğitim bilişim ağında yer alan Türkçe dersi videoları üzerine bir inceleme”, Sakarya University Journal of Education, 5(3), 105-117.
  • BOLAT, Y. (2016). “Ters yüz edilmiş sınıflar ve eğitim bilişim ağı (EBA)”. Journal of Human Sciences, 13(2), 3373-3388.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ ÇAKMAK, E., AKGÜN, Ö. E. KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • DİNÇER, S. (2012). “Fatih projesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri”, 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Gaziantep.
  • ELYAZGI, M.G.B., MAHRIN, M.N., RAHIM, N.Z.A. ve IMTIAZ, M. A. (2014). “Feasibility Study of Tablet Pc Acceptance Among School Children in Malaysia”, Jurnal Teknologi, 69 (2), 39-44.
  • GÜVENDİ, G. M. (2014). “Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) örneği”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • IFENTHALER, D., ve SCHWEİNBENZ, V. (2013). “The Acceptance of Tablet-PCs in Classroom Instruction: The Teachers’ Perspectives”, Computers in Human Behaviour, 29 (3), 525-534.
  • KAYAHAN, S. ve ÖZDURAN, K. (2016). “İngilizce dersinde uygulanan EBA market mobil yazılımlarına ilişkin öğrenci görüşleri”, XVIII. Akademik Bilişim Konferansı, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • KELEŞ, E., ÖKSÜZ, B. D., ve BAHÇEKAPILI, T. (2013). “Teknolojinin eğitimde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Fatih Projesi Örneği”, University of Gaziantep Journal of Social Sciences, 12(2), 353-366.
  • MEB. (2014). http://fatihprojesi.meb.gov.tr internet sitesinden alınmıştır. Erişim tarihi: 05.09.2017
  • ÖZ, H. (2015). FATİH (Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesinin uygulanma sürecindeki sorunların okul yöneticileri perspektifinden değerlendirilmesi: Tekirdağ Süleymanpaşa Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ.
  • TUTAR, M. (2015). “Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • TÜYSÜZ, C., ve ÇÜMEN, V. (2016). “”Eba ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri”, Uşak University Journal of Social Sciences, 9(27), 278–296.
  • YILDIRIM, A., ve ŞİMŞEK, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Perspektifinden Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Platformu

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 284 - 295, 31.10.2017

Öz

Teknolojinin
hayatımıza girmesiyle birlikte eğitim alanında da bir takım değişikliklerin yapılması
kaçınılmaz hale gelmiştir. Özellikle FATİH projesi ile birlikte eğitime
teknoloji entegrasyonu, okulların akıllı tahtalarla donatılması ve öğrencilere
tablet dağıtılması eğitimde gelenekselliğin ötesine geçen bir atılım olmuştur.
Tüm bu atılımlar, eğitime gerek okul içerisinde gerekse okul dışında kullanılacak
çevrimiçi öğrenme nesnelerinin oluşturulmasını zorunlu hale getirmiştir. Öğrenme
nesnelerinin eğitimde kullanılmaya başlanmasıyla birlikte bunların avantajları
ve dezavantajları da sorgulanması gereken bir konu haline gelmiştir. Bunların
yararlarının ve sınırlılıklarının öğrenilmesi de öğretmenlerin bu platformları
kullanıp kullanmamalarıyla doğru orantılı olan bir durumdur. Bu nitel çalışmanın
amacı Türkiye’de FATİH projesi ile birlikte kurulmuş olan Eğitim Bilişim Ağı’nın
(EBA) öğretmenler tarafından nasıl görüldüğünü ve nasıl değerlendirildiğini
tespit etmektir. Bu kapsam da 14 Sosyal Bilgiler Öğretmeni ile çalışılmıştır. Öğretmenlere
EBA platformu ile ilgili açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Bu sorular kapsamında
EBA’yı kullanıp kullanmadıkları, Okul alt yapılarının EBA’ya uygun olup olmadığı,
EBA’yı kullanmanın faydalı olup olmadığı, EBA hangi derslerde kullanılırsa daha
etkili olacağı ve Öğrenciler için bu platformun verimli olup olmadığı soruları
sorulmuştur. Bu bulgular ışığında genel olarak EBA platformunun faydalı ve öğrenmede
kolaylık sağladığı ancak gerekli alt yapıların henüz tamamlanmasından dolayı
yeteri derecede istifade edilmediği belirtilmektedir.

Kaynakça

  • AKGÜN, İ. H., AKGÜN, M. ve ŞİMŞEK, N. (2015). “Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde bilgisayar kullanmaya ilişkin öz yeterlilik algılarının incelenmesi”, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (2), 711-722.
  • AKTAY, S., KESKİN, T. (2016). “Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İncelenmesi”, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 27-44.
  • ALABAY, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin eba (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ALKAN, C. (2011). Eğitim Teknolojisi, Anı Yayıncılık, Ankara,
  • ASLAN, Z. (2016). Eğitim bilişim Ağı’ndaki matematik dersi içeriğine ilişkin öğretmen görüşleri: Trabzon ili örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • ATEŞ, M., ÇERÇİ, A. ve DERMAN, S. (2015). “Eğitim bilişim ağında yer alan Türkçe dersi videoları üzerine bir inceleme”, Sakarya University Journal of Education, 5(3), 105-117.
  • BOLAT, Y. (2016). “Ters yüz edilmiş sınıflar ve eğitim bilişim ağı (EBA)”. Journal of Human Sciences, 13(2), 3373-3388.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ ÇAKMAK, E., AKGÜN, Ö. E. KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • DİNÇER, S. (2012). “Fatih projesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri”, 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Gaziantep.
  • ELYAZGI, M.G.B., MAHRIN, M.N., RAHIM, N.Z.A. ve IMTIAZ, M. A. (2014). “Feasibility Study of Tablet Pc Acceptance Among School Children in Malaysia”, Jurnal Teknologi, 69 (2), 39-44.
  • GÜVENDİ, G. M. (2014). “Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) örneği”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • IFENTHALER, D., ve SCHWEİNBENZ, V. (2013). “The Acceptance of Tablet-PCs in Classroom Instruction: The Teachers’ Perspectives”, Computers in Human Behaviour, 29 (3), 525-534.
  • KAYAHAN, S. ve ÖZDURAN, K. (2016). “İngilizce dersinde uygulanan EBA market mobil yazılımlarına ilişkin öğrenci görüşleri”, XVIII. Akademik Bilişim Konferansı, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • KELEŞ, E., ÖKSÜZ, B. D., ve BAHÇEKAPILI, T. (2013). “Teknolojinin eğitimde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Fatih Projesi Örneği”, University of Gaziantep Journal of Social Sciences, 12(2), 353-366.
  • MEB. (2014). http://fatihprojesi.meb.gov.tr internet sitesinden alınmıştır. Erişim tarihi: 05.09.2017
  • ÖZ, H. (2015). FATİH (Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesinin uygulanma sürecindeki sorunların okul yöneticileri perspektifinden değerlendirilmesi: Tekirdağ Süleymanpaşa Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ.
  • TUTAR, M. (2015). “Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • TÜYSÜZ, C., ve ÇÜMEN, V. (2016). “”Eba ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri”, Uşak University Journal of Social Sciences, 9(27), 278–296.
  • YILDIRIM, A., ve ŞİMŞEK, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zafer Çakmak

Cengiz Taşkıran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 20 Eylül 2017
Kabul Tarihi 31 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Çakmak, Z., & Taşkıran, C. (2017). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Perspektifinden Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Platformu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 284-295.