With the
introduction of technology in our lives, it became inevitable to implement
certain changes in the field of education. Particularly the FATIH project that
included the integration of technology and education, equipping schools with
intelligent boards and distribution of tablet computers to students has been a
breakthrough in education. All these advances made it necessary to create
online educational learning objects that could be used both at school and
outside the school. With the introduction of learning objects in education,
their advantages and disadvantages also became a matter of discussion. Learning
the advantages and disadvantages of these objects is directly proportional to
whether the teachers would use these platforms. The objective of the present
qualitative study was to determine the views and assessments of the teachers on
the Educational Information Network (EIN) established in Turkey within the
context of the FATIH project. In this context, 14 Social Studies Teachers were
included in the study. Teachers were asked open-ended questions on the EIN
platform. They were asked whether they utilized EIN, whether the school
infrastructure was adequate for EIN, whether it was beneficial to use EIN, in
which courses the use of EIN would be more effective, and whether the platform
was productive for the students. Based on the study findings, it was determined
that the EIN platform was useful and easy to learn, however it was not
adequately utilized since the necessary infrastructure has yet to be established.
Teknolojinin
hayatımıza girmesiyle birlikte eğitim alanında da bir takım değişikliklerin yapılması
kaçınılmaz hale gelmiştir. Özellikle FATİH projesi ile birlikte eğitime
teknoloji entegrasyonu, okulların akıllı tahtalarla donatılması ve öğrencilere
tablet dağıtılması eğitimde gelenekselliğin ötesine geçen bir atılım olmuştur.
Tüm bu atılımlar, eğitime gerek okul içerisinde gerekse okul dışında kullanılacak
çevrimiçi öğrenme nesnelerinin oluşturulmasını zorunlu hale getirmiştir. Öğrenme
nesnelerinin eğitimde kullanılmaya başlanmasıyla birlikte bunların avantajları
ve dezavantajları da sorgulanması gereken bir konu haline gelmiştir. Bunların
yararlarının ve sınırlılıklarının öğrenilmesi de öğretmenlerin bu platformları
kullanıp kullanmamalarıyla doğru orantılı olan bir durumdur. Bu nitel çalışmanın
amacı Türkiye’de FATİH projesi ile birlikte kurulmuş olan Eğitim Bilişim Ağı’nın
(EBA) öğretmenler tarafından nasıl görüldüğünü ve nasıl değerlendirildiğini
tespit etmektir. Bu kapsam da 14 Sosyal Bilgiler Öğretmeni ile çalışılmıştır. Öğretmenlere
EBA platformu ile ilgili açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Bu sorular kapsamında
EBA’yı kullanıp kullanmadıkları, Okul alt yapılarının EBA’ya uygun olup olmadığı,
EBA’yı kullanmanın faydalı olup olmadığı, EBA hangi derslerde kullanılırsa daha
etkili olacağı ve Öğrenciler için bu platformun verimli olup olmadığı soruları
sorulmuştur. Bu bulgular ışığında genel olarak EBA platformunun faydalı ve öğrenmede
kolaylık sağladığı ancak gerekli alt yapıların henüz tamamlanmasından dolayı
yeteri derecede istifade edilmediği belirtilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9 |