Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on the Relationship between Secondary Education Students and Writing

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 372 - 384, 31.10.2017

Öz

Writing skills are seen as top skills among language skills. It is an important part of Turkish language and literature courses at secondary education. The study was carried out in order to reveal the interest to writing of the secondary school students. The study was conducted in the 2016-2017 academic year. The sample of the research consists of 75 high school students in the city center of Kırşehir. In qualitative design, the data were collected by interview method and analyzed by descriptive analysis technique. According to the results of the research, a significant number of students are not interested in writing. Students have shown that they can not express their thoughts by writing as the most important reason. A significant number of students have stated that Turkish language and literature lessons do not improve their writing skills. The reason for this is that they do not have activities to improve writing skills. There is a significant amount of students who think they can not express themselves by writing.

Kaynakça

  • Bryson, F. K. (2003). An examination of two methods of delivering writing instruction to fourth grade students. Unpublished master thesis,Texas Woman’s University, Texas. (UMI No: 1417565)
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Covey, Stephen, R. (2006). Etkili insanların yedi alışkanlığı (29. Basım, çev. Osman & Filiz Nayır Deniztekin), İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni: Nicel, nitel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çeçen, M. A. ve Deniz, E. (2015). Ortaöğretim Öğrencilerinin Yazma Eğilimi Algıları (Diyarbakır İli Örneği). Ana Dili Eğitimi Dergisi., 3(2), 35-48.
  • Demir, T. (2014). Yazma öz yeterlik ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi. 1. (1). 67-74.
  • Deniz, K. (2003). “Yazılı Anlatım Becerileri Bakımından Köy ve Kent Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Durumu”, Türklük Bilimi Araştırmaları (Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı), S. 13, s. 233-255.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. 8th Edition. United States: Mc Graw Hill.
  • Glesne, C. (2014). Nitel araştırmaya giriş. (Çev. Ed. Ersoy, A. ve Yalçınoğlu, P.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Göçer, A. (2014). Yazma Tutum Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi. 22 (2). 515-524.
  • Graham, S., Berningen, V. ve Fan, W. (2007). The Structural Relationship Between Wrting Attitude and Writing Achivement in First and Third Grade Students, Contemporary Educational Psychology, S: 32.
  • Harber, K. D., & Pennebaker, J. W. (1992). Overcoming traumatic memories. In S. A. Christianson (Ed.), The handbook of emotion and memory: Research and theory (pp. 359-387). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Kantemir, E. (1995). Yazılı ve sözlü anlatım. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Özbay, M. (2010). Türkçe öğretimi yazıları. Ankara: Öncü Kitap.
  • Özdemir, E. & Binyazar, A. (1977). Yazmak sanatı kompozisyon. İstanbul: Varlık Yayınevi.
  • Rivard, L. P., & Straw, S.B. (2000). The Effect of Talk and Writing on Learning Science: An Exploratory Study. Science Education, 84, 566–593.
  • Sever, S., Kaya, Z., ve Aslan, C. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi (2. Baskı). İzmir: Tudem Yayınları.
  • Smyth, J. M. (1998). Written emotional expression: Effect sizes, outcome types, and moderating variables. Journal of Consulting & Clinical Psychology, 66, 174-184.
  • Tavşanlı, Ö. F. (2017). Türkiye’de Uygulanan Süreç Temelli Yazma Yaklaşımı Temele Alınarak Hazırlanmış Öğretim Programının Değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy., 5, (2), 79-97.
  • Tok, Şükran and Kandemir, Anıl (2015), Effects of Creative Writing Activities on Students‟ Achievement in Writing, Writing Dispositions and Attitude to English, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 174, 1635-1642.
  • Topaloğlu, Y. (2006). Yazmak Sanatı ve Yazıda Plan, Üniversiteler İçin Yazılı ve Sözlü Anlatım (Editör: Levent Doğan ). Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Ungan, S. (2007). Yazma Becerisinin Geliştirilmesi ve Önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi., 23 (2), 461-472.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Y. (2008). Yazma Öğretimi, Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi (Editör: Cemal Yıldız). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Ortaöğretim Öğrencilerinin Yazmaya Yönelik İlgileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 372 - 384, 31.10.2017

Öz

Yazma becerisi dil becerileri arasında üst düzey beceri olarak görülmektedir. Ortaöğretim düzeyinde Türk dili ve edebiyatı derslerinin önemli bir parçası niteliğindedir. Çalışma ortaöğretim öğrencilerinin yazmaya yönelik ilgilerini ortaya koymak amacıyla 2016-2017 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir il merkezinde yer alan liselerde öğrenim gören 75 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel desende tasarlanan çalışmada veriler görüşme yöntemi ile toplanmış ve betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin önemli bir kısmı yazmaya ilgi duymamaktadır. Öğrenciler bunun en önemli gerekçesi olarak yazarak düşüncelerini ifade edememelerini göstermişlerdir. Öğrencilerin önemli bir kısmı Türk dili ve edebiyatı dersinin yazma becerilerini geliştirmediğini ifade etmişlerdir. Bunun nedeni olarak da yazma becerisini geliştirici etkinliklerin yapılmadığını ifade etmektedirler. Yazarak kendini ifade edemediğini düşünen önemli miktarda öğrenci vardır.

Kaynakça

  • Bryson, F. K. (2003). An examination of two methods of delivering writing instruction to fourth grade students. Unpublished master thesis,Texas Woman’s University, Texas. (UMI No: 1417565)
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Covey, Stephen, R. (2006). Etkili insanların yedi alışkanlığı (29. Basım, çev. Osman & Filiz Nayır Deniztekin), İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni: Nicel, nitel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çeçen, M. A. ve Deniz, E. (2015). Ortaöğretim Öğrencilerinin Yazma Eğilimi Algıları (Diyarbakır İli Örneği). Ana Dili Eğitimi Dergisi., 3(2), 35-48.
  • Demir, T. (2014). Yazma öz yeterlik ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi. 1. (1). 67-74.
  • Deniz, K. (2003). “Yazılı Anlatım Becerileri Bakımından Köy ve Kent Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Durumu”, Türklük Bilimi Araştırmaları (Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı), S. 13, s. 233-255.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. 8th Edition. United States: Mc Graw Hill.
  • Glesne, C. (2014). Nitel araştırmaya giriş. (Çev. Ed. Ersoy, A. ve Yalçınoğlu, P.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Göçer, A. (2014). Yazma Tutum Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi. 22 (2). 515-524.
  • Graham, S., Berningen, V. ve Fan, W. (2007). The Structural Relationship Between Wrting Attitude and Writing Achivement in First and Third Grade Students, Contemporary Educational Psychology, S: 32.
  • Harber, K. D., & Pennebaker, J. W. (1992). Overcoming traumatic memories. In S. A. Christianson (Ed.), The handbook of emotion and memory: Research and theory (pp. 359-387). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Kantemir, E. (1995). Yazılı ve sözlü anlatım. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Özbay, M. (2010). Türkçe öğretimi yazıları. Ankara: Öncü Kitap.
  • Özdemir, E. & Binyazar, A. (1977). Yazmak sanatı kompozisyon. İstanbul: Varlık Yayınevi.
  • Rivard, L. P., & Straw, S.B. (2000). The Effect of Talk and Writing on Learning Science: An Exploratory Study. Science Education, 84, 566–593.
  • Sever, S., Kaya, Z., ve Aslan, C. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi (2. Baskı). İzmir: Tudem Yayınları.
  • Smyth, J. M. (1998). Written emotional expression: Effect sizes, outcome types, and moderating variables. Journal of Consulting & Clinical Psychology, 66, 174-184.
  • Tavşanlı, Ö. F. (2017). Türkiye’de Uygulanan Süreç Temelli Yazma Yaklaşımı Temele Alınarak Hazırlanmış Öğretim Programının Değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy., 5, (2), 79-97.
  • Tok, Şükran and Kandemir, Anıl (2015), Effects of Creative Writing Activities on Students‟ Achievement in Writing, Writing Dispositions and Attitude to English, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 174, 1635-1642.
  • Topaloğlu, Y. (2006). Yazmak Sanatı ve Yazıda Plan, Üniversiteler İçin Yazılı ve Sözlü Anlatım (Editör: Levent Doğan ). Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Ungan, S. (2007). Yazma Becerisinin Geliştirilmesi ve Önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi., 23 (2), 461-472.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Y. (2008). Yazma Öğretimi, Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi (Editör: Cemal Yıldız). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Remzi Can

Abdulkerim Karadeniz

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 23 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 31 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Can, R., & Karadeniz, A. (2017). A Research on the Relationship between Secondary Education Students and Writing. International Journal of Turkish Education Sciences, 2017(9), 372-384.