Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Journey to the Childhood through "Survivor" Village

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 470 - 480, 31.10.2017

Öz

In this study, the view of childhood is examined on the base of “Survivor” village which was established in a village of Şırnak on 22 February 2016 by the children between 8-13 years old. In this framework, the change that has occurred in the definition of childhood has been revealed in the process from the Middle Ages and the Enlightenment until the day. It has been discussed through peer culture how the news about Survivor village in Milliyet, Sabah, Hürriyet newspapers from the national press should be interpreted by the reader.

Kaynakça

  • AKTAŞ ARNAS, Y. (2002). “Okul öncesi dönemde fen eğitimin amaçları”. Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Dergisi, 6 (7), 1-6
  • ALLİSON, J., & PROUT, A. (1997). A new paradigm for the sociology of childhood?
  • provenance, promise and problems. A. James & A. Prout (Ed.). Constructing and reconstructing childhood. (s.7-33). London: UK Falmer Press
  • BODROVA, E. & LEONG, J. D. (2005). “Uniquely preschool: What research tells us abou the ways young children learn”. Educational Leadership. 63(1) 44-47.
  • BODROVA, E. & LEONG, J. D. (2010). Zihnin araçları: Erken çocukluk eğitiminde “Vygostky yaklaşımı. (Tülin, G. Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • CORSARO, W. A. & EDEr, D. (1990). “Children’s peer cultures”. Annual Review of Sociology. 16, 197-220.
  • CORSARO, W. A. (1992). “Interpretive reproduction in children’s peer cultures”. Social Psychology Quarterly, 55 (2) , 160-177.
  • CORSARO, W. A. (1993). Interpretive reproduction in children’s role play. Childhood , 1, 64-67.
  • CORSARO, W. A. & MOLİNARİ, L. (2005). I compagni: Understanding children’s transition from preschool to elementary school. New York: Teachers College Press.
  • CORSARO, W. A. (2015). The socıology of childhood. (4th ed.) California: Pine Forge Press.
  • CRAİN, W. (2000). Theories of development: Concepts and applications. (4th ed). New Jersey: Prentice-Hall
  • KANTOR, R. & FERNİE, D. (2003). Becoming Ethnographers of an Early Childhood
  • Classroom. R. Kantor & D. Fernie (Ed.). Early Childhood Classroom Processes. New
  • Jersey: Hampton Press.
  • GÜRDAL DEMİR, A. (2013). “Sosyolojinin ihmal edilen kategorisi çocuklar üzerinden
  • çocukluk sosyolojisine ve sosyolojiye bakmak”. İş, güç: Endüstri ilişkileri ve insan kaynakları dergisi. 15 (4)
  • HANAWALT, B (1993). Growing up in medieval London. New York: Oxford University
  • Press.
  • KAĞITÇİBAŞI, Ç. (2012). Benlik, aile ve insan gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • LOCKE, J. (2004). Eğitim üzerine. (A. Uğur, Çev.). Ankara: Yeryüzü Yayınevi
  • MCDEVİTT, T. M., & ORMROD, J. E. (2004). Child development. Educating and working with children and adolescents (2th.). NJ: Pearson Prentice- Hall.
  • NSAMENANG, A. B. (1992). Human development in cultural context: A Third World perspective. Newbury Park, CA: Sage.
  • PHİLİPPE, A. (1962). Centuries of childhood. New York: Alfred A. Knopf.
  • PİAGET, J. (1964). “Development and learning”. Journal of research in scıence teaching. 2
  • (176 -186).
  • POSTMAN, N. (1995). Çocukluğun yokoluşu. (K. İnal, Çev.). Ankara: İmge Kitapevi.
  • PROUT, A. (2005). The future of childhood. London: Routledge.
  • RİZZO, T. A. ve CORSARO, A. W. (1988). “Toward a better understanding of Vygotsky’s process of internalization: Its role in the development of the concept of friendship”. Developmental Review, 8, 219-237
  • ROGOFF, B. (1990). Apprenticeship in thinking: Cognitive Development in social context. Oxford University Press: New York.
  • ROGOFF, B. (2003). The cultural nature of human development. USA: Oxford University Press.
  • ROUSSEAU, J.J. (2008). Emile: Bir çocuk büyüyor. İstanbul: Selis Kitaplar
  • SCHİLDKROUT, E (2002). Age and gender in Hausa society: Socio-economic roles of
  • children in urban Kano. Childhood, 9, 344-368.
  • ŞAHİN, H., & DEMİRİZ S., (2014). “Beş altı yaşında çocuğu olan babaların, babalık rolünü
  • algılamaları ile aile katılım çalışmalarını gerçekleştirmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi ,18, 273-294
  • ŞAHİN, H. (2016). “Okul öncesi fen eğitiminde analoji yöntemi ve analojinin okul öncesi
  • eğitim programlarında yer alma düzeyi”. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 4(6), 48-61
  • ŞAHİN, H., & ÖMEROĞLU E. (2017). “Psikososyal gelişim temelli eğitim programının,
  • anasınıfına devam eden çocukların problem çözme becerilerine etkisi”. Kastamonu
  • Eğitim Dergisi. 25(1). 233-248.
  • YAŞAR, M. & YURTAL, F. (2008). Sınıf yönetimini etkileyen faktörler. Y. Aktaş Arnas &
  • F.Sadık (Ed.). Okul öncesi eğitimde sınıf yönetimi. (s. 61-83). Ankara: Kök Yayıncılık
  • YANIK, B. (2011). Okulöncesinde okul, sınıf ve akran kültürüne etnografik bakış. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • YANIK, B (2017). Okul öncesi çağdaki çocukların ev ortamından eğitim ortamına geçiş sürecinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana
  • http://www.milliyet.com.tr/sirnak-a-survivor-koyu--gundem-2198330/
  • http://www.sabah.com.tr/webtv/yasam/sirnakta-survivor-koyu
  • http://www.sabah.com.tr/webtv/yasam/sirnaktaki-survivor-koyunden-acun-ilicaliya-tesekkur
  • http://www.hurriyet.com.tr/video/sirnakta-survivor-koyu-127522
  • http://www.milliyet.com.tr/acun-ilicali-dan-survivor-koyu-magazin-2198131/
  • http://www.hakkarihabertv.com/irak-sinirinda-gercek-survivor-parkuru-kuruldu-30714h.htm
  • http://www.milliyet.com.tr/Milliyet-Tv/video-izle/Sirnak-ta-Survivor-koyu--SCYtZNAR1sBj.html

“Survivor” Köyü Üzerinden Çocukluğa Yolculuk

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 470 - 480, 31.10.2017

Öz

Bu çalışmada, 22 Şubat 2016 tarihinde Şırnak’ın Beytüşşebab ilçesine bağlı bir köyde 8-13 yaş aralığındaki çocukların kurmuş oldukları “Survivor” köyü üzerinden çocukluğa bakış sorgulanmıştır. Bu çerçevede, Ortaçağ ve Aydınlanma döneminden günümüze kadar gelen süreçte çocukluğun tanımında gerçekleşen değişim ortaya konmuştur. Ulusal basından Milliyet, Sabah, Hürriyet gazetelerinde yer alan “Survivor” köyü haberinin nasıl yorumlanması gerektiği akran kültürü üzerinden tartışılmıştır.

Kaynakça

  • AKTAŞ ARNAS, Y. (2002). “Okul öncesi dönemde fen eğitimin amaçları”. Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Dergisi, 6 (7), 1-6
  • ALLİSON, J., & PROUT, A. (1997). A new paradigm for the sociology of childhood?
  • provenance, promise and problems. A. James & A. Prout (Ed.). Constructing and reconstructing childhood. (s.7-33). London: UK Falmer Press
  • BODROVA, E. & LEONG, J. D. (2005). “Uniquely preschool: What research tells us abou the ways young children learn”. Educational Leadership. 63(1) 44-47.
  • BODROVA, E. & LEONG, J. D. (2010). Zihnin araçları: Erken çocukluk eğitiminde “Vygostky yaklaşımı. (Tülin, G. Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • CORSARO, W. A. & EDEr, D. (1990). “Children’s peer cultures”. Annual Review of Sociology. 16, 197-220.
  • CORSARO, W. A. (1992). “Interpretive reproduction in children’s peer cultures”. Social Psychology Quarterly, 55 (2) , 160-177.
  • CORSARO, W. A. (1993). Interpretive reproduction in children’s role play. Childhood , 1, 64-67.
  • CORSARO, W. A. & MOLİNARİ, L. (2005). I compagni: Understanding children’s transition from preschool to elementary school. New York: Teachers College Press.
  • CORSARO, W. A. (2015). The socıology of childhood. (4th ed.) California: Pine Forge Press.
  • CRAİN, W. (2000). Theories of development: Concepts and applications. (4th ed). New Jersey: Prentice-Hall
  • KANTOR, R. & FERNİE, D. (2003). Becoming Ethnographers of an Early Childhood
  • Classroom. R. Kantor & D. Fernie (Ed.). Early Childhood Classroom Processes. New
  • Jersey: Hampton Press.
  • GÜRDAL DEMİR, A. (2013). “Sosyolojinin ihmal edilen kategorisi çocuklar üzerinden
  • çocukluk sosyolojisine ve sosyolojiye bakmak”. İş, güç: Endüstri ilişkileri ve insan kaynakları dergisi. 15 (4)
  • HANAWALT, B (1993). Growing up in medieval London. New York: Oxford University
  • Press.
  • KAĞITÇİBAŞI, Ç. (2012). Benlik, aile ve insan gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • LOCKE, J. (2004). Eğitim üzerine. (A. Uğur, Çev.). Ankara: Yeryüzü Yayınevi
  • MCDEVİTT, T. M., & ORMROD, J. E. (2004). Child development. Educating and working with children and adolescents (2th.). NJ: Pearson Prentice- Hall.
  • NSAMENANG, A. B. (1992). Human development in cultural context: A Third World perspective. Newbury Park, CA: Sage.
  • PHİLİPPE, A. (1962). Centuries of childhood. New York: Alfred A. Knopf.
  • PİAGET, J. (1964). “Development and learning”. Journal of research in scıence teaching. 2
  • (176 -186).
  • POSTMAN, N. (1995). Çocukluğun yokoluşu. (K. İnal, Çev.). Ankara: İmge Kitapevi.
  • PROUT, A. (2005). The future of childhood. London: Routledge.
  • RİZZO, T. A. ve CORSARO, A. W. (1988). “Toward a better understanding of Vygotsky’s process of internalization: Its role in the development of the concept of friendship”. Developmental Review, 8, 219-237
  • ROGOFF, B. (1990). Apprenticeship in thinking: Cognitive Development in social context. Oxford University Press: New York.
  • ROGOFF, B. (2003). The cultural nature of human development. USA: Oxford University Press.
  • ROUSSEAU, J.J. (2008). Emile: Bir çocuk büyüyor. İstanbul: Selis Kitaplar
  • SCHİLDKROUT, E (2002). Age and gender in Hausa society: Socio-economic roles of
  • children in urban Kano. Childhood, 9, 344-368.
  • ŞAHİN, H., & DEMİRİZ S., (2014). “Beş altı yaşında çocuğu olan babaların, babalık rolünü
  • algılamaları ile aile katılım çalışmalarını gerçekleştirmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi ,18, 273-294
  • ŞAHİN, H. (2016). “Okul öncesi fen eğitiminde analoji yöntemi ve analojinin okul öncesi
  • eğitim programlarında yer alma düzeyi”. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 4(6), 48-61
  • ŞAHİN, H., & ÖMEROĞLU E. (2017). “Psikososyal gelişim temelli eğitim programının,
  • anasınıfına devam eden çocukların problem çözme becerilerine etkisi”. Kastamonu
  • Eğitim Dergisi. 25(1). 233-248.
  • YAŞAR, M. & YURTAL, F. (2008). Sınıf yönetimini etkileyen faktörler. Y. Aktaş Arnas &
  • F.Sadık (Ed.). Okul öncesi eğitimde sınıf yönetimi. (s. 61-83). Ankara: Kök Yayıncılık
  • YANIK, B. (2011). Okulöncesinde okul, sınıf ve akran kültürüne etnografik bakış. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • YANIK, B (2017). Okul öncesi çağdaki çocukların ev ortamından eğitim ortamına geçiş sürecinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana
  • http://www.milliyet.com.tr/sirnak-a-survivor-koyu--gundem-2198330/
  • http://www.sabah.com.tr/webtv/yasam/sirnakta-survivor-koyu
  • http://www.sabah.com.tr/webtv/yasam/sirnaktaki-survivor-koyunden-acun-ilicaliya-tesekkur
  • http://www.hurriyet.com.tr/video/sirnakta-survivor-koyu-127522
  • http://www.milliyet.com.tr/acun-ilicali-dan-survivor-koyu-magazin-2198131/
  • http://www.hakkarihabertv.com/irak-sinirinda-gercek-survivor-parkuru-kuruldu-30714h.htm
  • http://www.milliyet.com.tr/Milliyet-Tv/video-izle/Sirnak-ta-Survivor-koyu--SCYtZNAR1sBj.html
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Yanık

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 31 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Yanık, B. (2017). “Survivor” Köyü Üzerinden Çocukluğa Yolculuk. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 470-480.