Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Study of the Early Learing Skills Evaluction Device Fom the Aspect of Diffesency Connected With Sex

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 5, 71 - 82, 31.10.2015

Öz

The aim of this research is to find differences in 46–66 month old children’s thinking, language and numeral skills across the gender using Early Learning Skill Test.

The first application of this test was performed on randomly-selected Canadian children (N=20088) by Dr. Somwari (1977). This methodology has been adapted to Turkish culture by a number of authors. The study consisted of 114 boys and 86 girls (N=200) aged from 48 to 66 months who are attending government and private preschools.

Student's t-tests were performed on the data to find any differences across gender. When the means for the first and second % 27 of the groups compared by t-test, the result were significant for all subtests

Kaynakça

  • Altaş, A. (2002). İki Dilde Eğitim Gören 6–10 Yaş Grubu Çocuklarının Mantıksal Matematiksel Gelişimlerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul
  • Altunbaş, A.(2001). Anasınıflarına Devam Eden 6 Yaş Çocuklarının Matematiksel Kavramları Kazanmak Durumlarının Belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Balıkesir
  • Arthur, L. M. (2001). High Quality Early Literacy Programs. (Educating Children, Research) Leonie Australian Journal of Early Childhood June v:26 -12 pp:14
  • Başaran, N. (2006) Erken Öğrenme Becerilerini Değerlendirme Aracının Tokat Örnekleminde 48–66 Ay Türk Çocuklarına Uyarlanması. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • Güven Y. (2000). Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik. Ya-pa Yayınları, s:43–86
  • Koç, E. (2002). Görsel Algı Becerilerinin Gelişimine Yönelik Örnek Bir Program Modelinin Hazırlanması ve Anasınıfı Çocuklarında Görsel Algı Gelişimine Etkisinin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara
  • Samwori, P. J, ( 1979). Test of Early Learning Skills. Assessment of Basic Competencies Series Printed in The United States of America pp:10-34
  • Seçilmiş S. (1996). Anaokuluna Giden ve Gitmeyen Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Dil Gelişimi İle İlgili Becerilerini İncelemesi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara
  • Senemoğlu, N. (2004), Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Dokuzuncu Baskı Gazi Kitap Evi, Ankara, s:41

Erken Öğrenme Becerileri Değerlendirme Aracının Cinsiyete İlişkin Farklılıklar Yönünden İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 5, 71 - 82, 31.10.2015

Öz

Bu araştırma erken öğrenme becerilerini değerlendirme aracının 48–66 Aylık çocukların düşünme, dil ve sayı becerileri yönünden cinsiyet farkını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek Toronto üniversitesinden Dr. J. Somwari tarafından 1977 de geliştirilmiş ve ilk kez Kanada’ da 20.088 çocuğun katıldığı (rasgele seçilmiş) bir gruba uygulanmıştır. Ölçek araştırmacı tarafından Kanada’dan getirtilerek Türkçe’ye uyarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Tokat il merkezinde bulunan resmi, özel ve kuruma bağlı okul öncesi eğitim kurumlarından 48–66 aylık olan 114 ü erkek 86 sı kız olmak üzere toplam 200 çocuk oluşturmuştur.
Erken öğrenme becerileri testinin düşünme, dil ve sayı alt ölçeğinin madde analizlerine göre üst % 27 ve alt % 27’lik grupların madde ortalama puanları arasındaki farkların t testiyle karşılaştırıldığında anlamlı çıkması maddelerin çocukları ölçülen Düşünme beceriler, dil becerileri ve sayı becerileri bakımından ayırt ettiğini ortaya koymuştur. Verilerin değerlendirilmesi amacıyla t testi sonuçları karşılaştırılmıştır. Yapılan t testi sonucu erkek ve kızların testin toplam ve üç boyutundan elde edilen puanlar arasında (düşünme-dil ve sayı becerileri yönünden) cinsiyete göre anlamlı farklar bulunmadığı tespit edilmiş ve gerekli öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Altaş, A. (2002). İki Dilde Eğitim Gören 6–10 Yaş Grubu Çocuklarının Mantıksal Matematiksel Gelişimlerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul
  • Altunbaş, A.(2001). Anasınıflarına Devam Eden 6 Yaş Çocuklarının Matematiksel Kavramları Kazanmak Durumlarının Belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Balıkesir
  • Arthur, L. M. (2001). High Quality Early Literacy Programs. (Educating Children, Research) Leonie Australian Journal of Early Childhood June v:26 -12 pp:14
  • Başaran, N. (2006) Erken Öğrenme Becerilerini Değerlendirme Aracının Tokat Örnekleminde 48–66 Ay Türk Çocuklarına Uyarlanması. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • Güven Y. (2000). Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik. Ya-pa Yayınları, s:43–86
  • Koç, E. (2002). Görsel Algı Becerilerinin Gelişimine Yönelik Örnek Bir Program Modelinin Hazırlanması ve Anasınıfı Çocuklarında Görsel Algı Gelişimine Etkisinin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara
  • Samwori, P. J, ( 1979). Test of Early Learning Skills. Assessment of Basic Competencies Series Printed in The United States of America pp:10-34
  • Seçilmiş S. (1996). Anaokuluna Giden ve Gitmeyen Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Dil Gelişimi İle İlgili Becerilerini İncelemesi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara
  • Senemoğlu, N. (2004), Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Dokuzuncu Baskı Gazi Kitap Evi, Ankara, s:41
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuran Tuncer

Adalet Kandır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2015
Gönderilme Tarihi 4 Eylül 2015
Kabul Tarihi 7 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Tuncer, N., & Kandır, A. (2015). Erken Öğrenme Becerileri Değerlendirme Aracının Cinsiyete İlişkin Farklılıklar Yönünden İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 71-82.