Bu araştırmanın amacı okullarda
yürütülen kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin okul düzeyi
uygulamalarının sosyal ve duygusal öğrenme bileşenlerini temsil etme düzeyini
incelemektir. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada doküman analizi
kullanılmıştır. Araştırmada 2016-2017 eğitim-öğretim yıllarında kullanılması
önerilen kapsamlı okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri çerçeve
planları kullanılmıştır. İlkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki çerçeve
planlarındaki okul düzeyinde yer alan hizmetler sosyal ve duygusal öğrenmenin
beş temel bileşeni olan öz-farkındalık, sosyal farkındalık, öz-yönetim, ilişki
kurma becerileri ve sorumlu karar verme becerileri kullanılarak
sınıflandırılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre tüm okul düzeylerinde çerçeve
planlarda en fazla öz-yönetim becerileri yer alırken en az ilişki kurma
becerileri yer almaktadır. Okul düzeyi arttıkça öz-farkındalık becerilerine
yönelik hizmetlerde artmaktadır. Ayrıca kapsamlı okul psikolojik danışma ve
rehberlik yer alan okul düzeyi uygulamaların tümü sosyal ve duygusal öğrenme bileşenlerinden
herhangi biriyle uyumludur.
Sosyal ve duygusal öğrenme rehberlik ve psikolojik danışma kapsamlı gelişimsel psikolojik danışma ve rehberlik programı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2018 Sayı: 10 |