Bu araştırmanın amacı altıncı sınıf
öğrencilerinin temel demokratik değerlerinin çeşitli değişkenler açısından
incelenmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için 2016-2017 eğitim öğretim yılında,
Adana ilindeki Seyhan, Yüreğir, Çukurova ve Sarıçam ilçelerinden 15 farklı
okuldan 435 altıncı sınıf öğrencisi ile anket uygulaması yapılmıştır.
Araştırmada Uygun ve Engin (2014) tarafından geliştirilen “Temel Demokratik
Değerler Ölçeği”, Bacanlı (1997) tarafından geliştirilen “Sosyo-Ekonomik Düzey
Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel
istatistik tekniklerinden bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans
analizi değerleri kullanılmıştır. Veriler SPSS 22.0 programından yararlanılarak
bilgisayar ortamında çözümlenmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin
genel olarak temel demokratik değerler ölçeğinden yüksek puan aldığı
görülmüştür. Öğrencilerin Temel Demokratik Değerler Ölçeği’nden aldıkları
toplam puanların ortalaması (=4,070)’dir. Bununla beraber öğrenciler en yüksek puanı
özgüven boyutundan (=4,180), en düşük puanı ise adil olma boyutundan (=3,965) almışlardır. 4 alt boyutta öğrencilerin
aldıkları puanlar ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılık
bulunmamıştır. Fakat kız öğrencilerin puanlarının erkek öğrencilerin puanlarına
göre daha yüksek olduğu görülmüştür. İşbirliği ve adil olma boyutu haricinde
diğer tüm boyutlarda farklı değişkenlere göre anlamlı farklılıklar görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2019 Sayı: 12 |