The aim of this study is to develop a scale, to be used in primary school fourth grade Visual Arts Class. Our study group consists of 174 students, randomly selected from two different primary school in Ankara during 2009-2010 spring semester. An item pool of 3 items has been prepared, based on literature search and expert views. In order to determine the structural validity of the scale, exploratory and confirmatory factor analyses have been performed, through SPSS 20 programme and LISREL programme respectively. Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) value of the scale has been found as 0,896. Following the statistical analysis, Barlett Sphericity test result (?2=2141,255, df=378, p
Bu çalışmada ilköğretim dördüncü sınıf Görsel Sanatlar Dersinde uygulanmak üzere bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 2009-2010 bahar döneminde Ankara’da yer alan iki farklı ilköğretim okulundan random yöntemi ile seçilen toplam 174 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Literatür taraması ve uzman görüşleri doğrultusunda 31 maddeden oluşan bir madde havuzu hazırlanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla SPSS 20 programıyla açımlayıcı ve LISREL programıyla doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) değeri 0,896 olarak bulunmuştur. Yapılan istatistiksel analiz sonucunda Barlett Sphericity testi sonucu (?2=2141,255, df=378, p
Anahtar kelimeler: Görsel sanatlar eğitimi tutum ölçeği tutum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 17 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 2 |