Kırsal turizm yerel ekonominin canlı tutulmasında ve sürdürülebilir kalkınmanın sağlanmasında önemli bir araçtır. Ziraat fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin, öğrenim gördükleri süreçte ve mezuniyet sonrası iş hayatlarında kırsal turizme ivme kazandırması, politik kararlarda rol alması, projeler üretmesi beklenmektedir. Bunun için öğrencilerin kırsal turizme yönelik algılarının bilinmesi ve davranışlarının ne olacağının tespiti önemlidir. Bunun gerek eğitim planlarında gerekse kırsal kalkınma politikalarında birer done olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi öğrencilerinin kırsal turizme yönelik bakış açıları incelenmiştir. 235 öğrenci ile anket çalışması yapılmış, çapraz tablolar oluşturularak Khi-Kare analizleri yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre Tarım Ekonomisi bölüm öğrencilerinin kırsal turizm etkinliklerini ve kırsal turizm tanımını doğru olarak bilme oranı diğer bölümlere göre yüksektir. Öğrencilerin kırsal turizm sektöründe çalışmaya istekli oldukları görülmüştür. Kırsal turizm sektöründe erkeklerin kendi işinin patronu olarak, kadınların ise yönetici olarak çalışmak istedikleri belirlenmiştir. Kırsal turizm etkinliklerini bilen öğrencilerin daha önce kırsal turizm etkinliklerine katıldıkları görülmüştür. Khi-kare analizine göre; cinsiyet ve bölümlere göre kırsal turizmde çalışma düşüncesi; kırsal turizm etkinliklerine katılıma göre etkinlikleri bilme durumu; bölümlere göre kırsal turizmi tanımlama biçimi ve kırsal turizm etkinliklerini bilme durumu arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ziraat Fakültesi eğitiminde tüm bölümlere kırsal turizm dersinin verilmesi ve öğrencilerin bu konudaki farkındalığının artırılması gelecekte kırsal turizmin gelişimine katkı sağlayabilecektir
Kırsal turizm algısı Ziraat Fakültesi öğrencileri Gaziosmanpaşa Üniversitesi
Rural tourism alive is an important tool in achieving a live local economy and a sustainable development. To give acceleration to rural tourism, to take part in political decisions and to produce projects are expected from students studying in the faculty of agriculture during their education and employment processes. Therefore, knowing students' perceptions and determination of attitudes towards rural tourism would be important. This is expected to be used as data in the educational plans and rural development policies. In this study, point views of students of the Faculty of Agriculture in Gaziosmanpaşa University for rural tourism are examined. A survey was conducted with 235 students, cross-tables were formed and also Chi-square analyzes were conducted. According to the findings, rate of knowing rural tourism activities and rural tourism description through students of the Department of Agricultural Economics is higher when compared to other departments. Rural students were found to be willing to work in the tourism industry. In the rural tourism sector, men were determined to work as boss of their own business and women were determined as they want to work as the manager. Students who know rural tourism activities were seen to have participated in rural tourism activities previously. According to Chi-square analysis; significant differences were found between sex and the idea of working in rural tourism according to departments; status of knowledge regarding participation in rural tourism activities; definition form of rural tourism according to departments and extent of knowledge of rural tourism activities. Consequently, giving lectures of rural tourism to all departments of Faculty of Agriculture will increase the awareness of students on this issue and will contribute to development of rural tourism in the future.
Rural tourism perception students of the Faculty of Agriculture University of Gaziosmanpaşa
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 32 Sayı: 2 |