İşitme kayıplı öğrencilerin okuryazarlık becerilerinden öğrenme süreçlerine kadar geniş bir etkiye sahip olan dil becerileri, işitsel ve sözel bileşenlerden oluşmaktadır. İşitme kayıplı öğrencilerin işitsel-sözel becerileri sürdürmede yaşayabileceği zorluklar düşünüldüğünde eğitim ortamlarında düzenleme yapılması önemlidir. Çalışmada uzaktan eğitim ile ilk kez tanışan işitme kayıplı ilkokul öğrencilerinin işitsel-sözel performansının uzaktan eğitim gereksinimleriyle ilişkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri Ankara ilindeki 2020-2021 eğitim yılı ilkokul seviyesindeki %44’ü kız (n=22) ve %56’sı erkek (n=28) olmak üzere 50 işitme kayıplı öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen “Ebeveynlerin İşitme Kayıplı Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Gereksinimlerini Değerlendirme Ölçeği” ve Eroğlu (2018) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Ebeveynlerin Çocukların İşitsel/Sözel Performansını Değerlendirme (EÇİPED) Ölçeği” kullanılmıştır. İki ölçek formunun toplam puanları ve alt boyut puanları arasındaki ilişki IBM SPSS Statistics 26.0 programında analiz edilmiştir. Geliştirilen ölçeğin toplam puanı ile EÇİPED ölçeği toplam puanı ve sessiz ve gürültü alt boyut puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0.05). Geliştirilen ölçeğin erişilebilirlik alt boyut puanı ile EÇİPED toplam puanı ve alt boyut puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p>0.05). Geliştirilen ölçeğin öğrenciye ve öğretmene bağlı alt boyut puanları ile EÇİPED toplam puanı ve sessiz ve gürültülü alt boyut puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0.05). İşitme kayıplı öğrencilerin işitsel-sözel performansları dikkate alınarak, uzaktan eğitim gereksinimleri için önlemler alınması akademik başarılarını desteklemek açısından önem taşımaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |