Aralık 2019'da, Çin’in Wuhan şehrinde yeni bir koronavirüsün neden olduğu bir pnömoni salgını meydana gelmiş ve Çin'in her yerine hızla yayılarak kısa sürede tüm dünyaya yayılım göstermiştir. Dünya Sağlık Örgütü, (DSÖ) Çin’de ortaya çıkan yeni tip koronavirüs hastalığının (SARS-Cov-2,COVID-19) 11 Mart 2020’de pandemi düzeyine ulaştığını ilan etmiştir. Salgında halkı bilgilendirmek, önlem almak ve salgını kontrol etmek amacıyla kriz iletişimi önemli bir yere sahiptir. Krizin farklı aşamalarında dikkate alınması gereken iletişim politikaları söz konusudur. Kısıtlı sağlık okuryazarlığı düzeyinin bir halk sağlığı sorunu olması, pandemi dönemindeki risk iletişimi için bir dezavantaj oluşturmaktadır. Pandemiye infodeminin eşlik etmesi, salgın yönetimi bakımından sağlık iletişiminin fonksiyonlarına olan ihtiyacı artırmaktadır.
COVID-19 pandemi infodemi risk iletişimi sağlık okuryazarlığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |