Bu çalışma, intörnlük uygulamasının hemşirelik son sınıf öğrencilerinin kişisel ve mesleki benlik bağdaşım düzeyleri ile profesyonellik tutumları üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Kesitsel ve tanımlayıcı nitelikteki çalışmanın örneklemini, lisans programında intörnlük uygulaması yapan 47 son sınıf hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, Öğrenci Bilgi Formu, Kendini Sıfatlarla Anlatma ve Mesleği Sıfatlarla Anlatma’dan oluşan Sıfatlar Listesi ve Öğrenci Hemşirelere Yönelik Profesyonellik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Veri toplama formları intörnlük uygulaması öncesi ve sonrası ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Üniversiteden ve Etik Komisyon’dan gerekli izinler ile öğrencilerden aydınlatılmış onam alınmıştır. Öğrencilerin intörnlük uygulaması sonrası hemşirelik mesleğini kişilik özelliklerine uygun bulma durumlarının ve otonomi puan ortalamasının arttığı, bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu; kişisel ve mesleki benlik bağdaşımının “orta derecede uyumlu” olduğu ve kişisel ve mesleki benlik bağdaşımlarıyla profesyonellik tutumları arasındaki ilişkinin pozitif yönde arttığı bulunmuştur. Bu çalışma sonucunda, hemşirelik öğrencilerinin kişisel ve mesleki benlik bağdaşımları ile profesyonelliklerinin geliştirilebilmesine imkân sağlayacak şekilde intörnlük uygulamalarının düzenlenmesi önerilmektedir.
İntörnlük uygulaması hemşirelik öğrencileri kişisel benlik mesleki benlik profesyonellik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |