Bu araştırmanın amacı: Suriyeli öğrencilerle
çalışan psikolojik danışmanların yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlara ilişkin
uyguladıkları çözüm yollarının incelenmesidir. Nitel araştırma deseni
kullanılarak tasarlanan bu araştırmada veriler, yüz yüze görüşme yoluyla uzman
görüşü eşliğinde geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak
elde edilmiştir. Çalışma grubu, Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil
ilçelerinde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı merkezi okulların farklı
düzeylerinde görev yapan, yaşları 23-52 arasında değişen 32 psikolojik
danışmandan oluşmuştur. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem
yöntemlerinden biri olan ölçüt örneklemeden yararlanılmıştır. Görüşmeler
sonucunda elde edilen veriler nitel araştırma yöntemleri doğrultusunda
kodlanarak içerik analizine tabii tutulmuştur. Araştırmada psikolojik
danışmanların yarısından fazlası, Suriyeli öğrencilerin bulundukları okula uyum
sağlamakta ciddi sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Karşılaşılan
sorunlardan en önemlisi dil problemidir. Dil problemi
Suriyeli öğrencilerin bulunduğu okula uyum sağlamada zorluklar yaşamasına,
kendilerini ifade ederken şiddete başvurmalarına, akademik başarıda
yetersizliğe, kendi kültüründen arkadaşlarıyla gruplaşmalarına yol açmaktadır. Katılımcılar, çözüm önerisi
olarak çoğu soruna temel oluşturan dil probleminin çözülmesi ve psikolojik
danışmanlara uygulamaya dönük travma eğitiminin verilmesi gerektiğini
vurgulamışlardır.
The objective of this research is to find out the
complications faced by the psychological consultants working on the Syrian
children and to investigate the solutions to those problems. This research is
designed in a qualitative pattern by interviewing the experts in this field and
using the forms that are prepared in association with the expert reviews. The
study group was based on 32 psychological consultants within an age group of 23-52 years old, who
were working in different levels at the schools under the National Curriculum
Board of Şahinbey and Şehitkamil municipalities of Gaziantep city. One of the methods of the benchmark
sampling was used to determine the
working group. The data obtained as a result of the interviews were coded in
the direction of qualitative research methods and subjected to content
analysis. According to the findings of the study, more than half of the
psychological consultants reported to face troubles in order to adapt in the
schools which have Syrian students. The most important complication they faced
was language problem. Because of this language barrier the students find it
difficult to adapt in their current schools, abusing others while expressing
themselves, more academic failure, leading to make groups with students from
their own culture. In order to solve these problems, the participants suggested
on focusing to solve the basic language problem and application of
psychological counselling-based trauma education.
Refugee students psychological counsellors education problem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.