Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Problem Çözme, Covid 19 Korkusu ve Akademik Motivasyon Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 271 - 290, 31.12.2021

Öz

Bu çalışma Konya’da üniversite öğrenim gören öğrencilerinin sosyal problem çözme becerileri, Covid-19 korkusu ve akademik güdülenme düzeyleri cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, bölüm ve okudukları fakülteler açısından araştırmayı amaçlamaktadır. Gönüllü 546 üniversite öğrencisi sosyal problem çözme envanteri-kısa formunu, Covid-19 korkusu ölçeğini, akademik güdülenme ölçeğini ve demografik sorular formunu doldurmuşlardır. Nicel istatiksel analizleri Covid-19 korkusu ile yaş arasında negatif anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Yapılan t-testi analizi kadın katılımcıların probleme olumsuz yönelim, bilgiyi kullanma ve Covid-19 korku puanları erkek katılımcıların puanlarına göre istatiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulunurken erkek katılımcıların probleme olumlu yönelim puanları kadın katılımcılara göre anlamlı bir şekilde yüksek olduğunu görülmüştür. Ayrıca, ANOVA analizi 2. sınıf öğrencilerinin 4. Sınıf öğrencileri ile kıyas edildiğinde daha yüksek düzeyde dikkatsiz / dürtüsel problem çözme tarzını kullandıkları ortaya konmuştur. İlaveten, öğretmenlik bölümleri üniversite öğrencilerinin probleme olumlu yönelim ortalama puanları ruh sağlığı, sağlık ve mühendislik bölümlerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerin ortalama puanlarına göre istatiksel olarak anlamlı bir şekilde yüksek bulunmuştur. Diğer taraftan, tıp bilimleri öğrencilerinin probleme olumlu yönelim ortalama puanları eğitim, sosyal ve beşerî bilimler ve mühendislik ve mimarlık fakülte öğrencilerinin istatiksel olarak anlamlı düzeyle farklı olduğu ortaya konulmuştur. Son olarak, tıp ve eğitim fakülteleri öğrencilerinin ortalama Covid-19 korku puanları sosyal ve beşerî bilimler ile mühendislik ve mimarlık fakülteleri öğrencilerinin Covid-19 korku puanlarından yüksek olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Ahorsu, D. K., Lin, C., Imani, V., Saffari, M., Griffiths, M. D., & Pakpour, A. H.(2020). The fear of COVID-19 scale: Development and initial validation. International Journal of Mental Health and Addiction. https://doi.org/10.1007/s11469-020-00270-8
  • Alsalhe, T. A., Aljaloud, S. O., Chalghaf, N., Guelmami, N., Alhazza, D. W., Azaiez, F., & Bragazzi, N. L. (2020). Moderation effect of physical activity on the relationship between fear of COVID-19 and general distress: A pilot case study in Arabic countries. Frontiers in Psychology, 11.
  • Arpacıoğlu, S., Baltalı, Z., & Ünübol, B. (2021). COVID-19 pandemisinde sağlık çalışanlarında tükenmişlik, Covid korkusu, depresyon, mesleki doyum düzeyleri ve ilişkili faktörler. Cukurova Medical Journal, 46(1), 88-100.
  • Atay, Ü. T., Dinçer, N. N., Yarkac, F. U., & Elif, Ö. N. C. Ü. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Diş Hekimliği Uzmanlık Öğrencilerinin Korku ve Anksiyete Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Diş Hekimliği Dergisi, 2(3), 86-93.
  • Baker, S. R. (2003). A prospective longitudinal investigation of social problem-solving appraisals on adjustment to university, stress, health, and academic motivation and performance. Personality and Individual Differences, 35(3), 569-591
  • Başer, S. Ö., & Özcan, S. (2018). Diyabet hastalarında sosyal sorun çözme tarzları/yönelimleri, yaşam kaliteleri ve HbA1c düzeyleri arasındaki ilişki. Cukurova Medical Journal, 43(3), 660-668.
  • Batı, A. H., & Sayek, İ. (2021). Tıp Eğitimi ve Covıd-19 Salgını. Türk Tabipler Birliği Covid- 19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu. 27 Şubat 2021 tarihinde https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part67.pdf den indirilmiştir.
  • Batıgün, A. D., & Şahin, H. N. (2003). Öfke, dürtüsellik ve problem çözme becerilerindeki yetersizlik gençlik intiharlarının habercisi olabilir mi? Türk Psikoloji Dergisi, 18(51), 37-52.
  • Bell, A. C., & D’Zurilla, T. J. (2009). The influence of social problem-solving ability on the relationship between daily stress and adjustment. Cognitive Therapy and Research, 33(5), 439-448.
  • Bollen, K. A. (1989). Measurement models: The relation between latent and observed variables. Structural equations with latent variables, 179-225.
  • Bozkurt, B. N., & Özgenel, M. (2020). Öğretmenlerin politik becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-15.
  • Broche-Pérez, Y., Fernández-Fleites, Z., Jiménez-Puig, E., Fernández-Castillo, E., & Rodríguez-Martin, B. C. (2020). Gender and fear of COVID-19 in a Cuban population sample. International journal of mental health and addiction, 1-9.
  • Brophy, J. E. (2013). Motivating students to learn. Routledge.
  • Bukowski, W. M. (1990). Age differences in children’s memory of information about aggressive, socially withdrawn and prosociable boys and girls. Child Development, 61, 1326–1334.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J. & Zheng, J. (2020). The Psychological Impact of the COVID-19 Epidemic on College Students in China. Psychiatry Research 287(112934), 1- 5.
  • Demir, M., & Ercan, A. R. I. (2013). Öğretmen adaylarının akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(3), 265- 279.
  • D’Zurilla, T. J. (1990). Problem-solving training for effective stress management and prevention. Journal of Cognitive Psychotherapy: An International Quarterly, 4, 327–354.
  • D'Zurilla, T. J., Maydeu-Olivares, A., & Kant, G. L. (1998). Age and gender differences in social problem-solving ability. Personality and individual differences, 25(2), 241- 252.
  • D'Zurilla TJ, Nezu AM, Maydeu-Olivares A (2004). What is social problem-solving? Meaning, models, and measures. In: E.C. Chang, T.J. D'Zurilla and L.J. Sanna (Eds.), Social problem solving: Theory, research, and training. Washington, DC: American Psychological Association. pp. 11-27.
  • Eskin, M., & Aycan, Z. (2009). The adaptation of the revised social problem-solving inventory into Turkish: A reliability and validity analysis. Turkish Journal of Psychology, 12(23), 11-13.
  • Fitzpatrick, K. M., Harris, C., & Drawve, G. (2020). Fear of COVID-19 and the mental health consequences in America. Psychological trauma: theory, research, practice, and policy.
  • Gencer, N. (2020). Pandemi Sürecinde Bireylerin Koronavirüs (Kovid-19) Korkusu: Çorum Örneği. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (4), 1153-1173.
  • Gömleksiz, M. N., & Serhatlıoğlu, B. (2014). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 99- 128.
  • Gritsenko, V., Skugarevsky, O., Konstantinov, V., Khamenka, N., Marinova, T., Reznik, A., & Isralowitz, R. (2020). COVID 19 fear, stress, anxiety, and substance use among Russian and Belarusian university students. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-7.
  • Haktanir, A., Seki, T., & Dilmaç, B. (2020). Adaptation and evaluation of Turkish version of the fear of COVID-19 scale. Death Studies, 1-9.
  • Huitt, W. (2001). Motivation to learn: An overview. Educational psychology interactive, 12. İçen, M., & Oztaskın, O. B. (2017). Social problem-solving levels of pre-service social studies teachers. Educational Research and Reviews, 12(4), 220-229.
  • K. Amrai, S. E. Motlagh, H. A. Zalani, and H. Parhon, (2011). The relationship between academic motivation and academic achievement students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 399-402.
  • Khavid, A., Imani, M. M., Godiny, M., & Moradi, M. (2020). Comparative Investigation of Academic Motivation and Academic Achievement among Dentistry, Pharmacy and Medicine Students of Kermanshah University of Medical Sciences. International Journal of Scientific Research in Dental and Medical Sciences, 2(2), 23-28.
  • Malinauskas, R., & Požėrienė, J. (2020). Academic motivation among traditional and online university students. European journal of contemporary education, 9(3), 584-591.
  • Martínez-Lorca, M., Martínez-Lorca, A., Criado-Álvarez, J. J., & Armesilla, M. D. C. (2020). The fear of COVID-19 scale: validation in Spanish university students. Psychiatry research, 113350.
  • Masaali, S. (2007). Relationship between reading study and academic achievement among students in IU. [Doktora tezi, Isfahan: Khorasgan Slamic Azad University].
  • Mohammadpour, M., Ghorbani, V., Khoramnia, S., Ahmadi, S. M., Ghvami, M., & Maleki, M. (2020). Anxiety, Self-Compassion, Gender Differences, and COVID-19: Predicting Self-Care Behaviors and Fear of COVID-19 Based on Anxiety and Self-Compassion with an Emphasis on Gender Differences. Iranian Journal of Psychiatry, 15(3), 213.
  • Murphy, L. O., & Ross, S. M. (1987). Gender differences in the social problem-solving performance of adolescents. Sex Roles, 16(5-6), 251-264.
  • Murşit, I. Ş. I. K., & ERDOĞAN, A. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Sorun Çözme Becerileri Sürecinde Öğrenci Topluluklarının Rolü: Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 240-256.
  • Muza, S. H., & Muhammad, S. (2020). Academic Stress and Academic Motivation Among Undergraduate Students of Kebbi State University of Science and Technology, Aliero Kebbi State, Nigeria. International Journal of Advanced Academic Research (Arts, Humanities and Education), 6(12).
  • Özşahin, Ö. G. F., & Aksoy, Ö. G. A. (2020). Sağlık Bölümlerinde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Covıd-19 Korku Düzeyleri: Bir Özel Üniversite Örneği. Tam Metin Bildiriler Kitabı–Sağlık Bilimleri, 183.
  • Peng, H., & Huang, T. C. (2014). An examination of college students’ state anxiety to trait anxiety, problem-solving status, and spirituality. International Journal of Academic Research and Reflection, 2(4), 64-80.
  • Ramos, D. P. R., & Habig, E. G. (2019). Measuring the academic motivation of selected first-year nursing students: a preliminary study. International Journal of Education and Research, 7(8), 173.
  • Rodriguez-Fornells, A., & Maydeu-Olivares, A. (2000). Impulsive/careless problem-solving style as a predictor of subsequent academic achievement. Personality and Individual Differences, 28, 639–645.
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2017). Self-determination theory: Basic psychological needs in motivation, development, and wellness. Guilford Publications.
  • Rzhevska-Shtefan, Z. (2020). Academic Motivation of First-Year Pedagogical University Students. Science and Education, (3), 84. Sabahattin, Çam, & Tümkaya, S. (2006). Üniversite Öğrencilerinde Kişilerarası Problem Çözme. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 119-131.
  • Saracoğlu, A. S., Altay, B., & Muhammed, E. K. E. N. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Problem Çözme Becerilerini Yordayan Değişkenler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (23), 680-722.
  • Tekin, E. D., & Alan, Ş. (2017). Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Mediterranean Journal of Humanities7,(1), 325- 332
  • Temel, D. (2008). The role of perceived social problem-solving narcissism, self-esteem, and gender in predicting aggressive behaviors of high school students. (Yüksek Lisana Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara).
  • Turhan, N. S. (2020). Gender differences in academic motivation: A meta-analysis. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(2), 211-224.
  • Türk Tabipler Birliği (TTB) (2020). Pandemide Okul Sağlığına İlişkin Uzman Görüşleri. 18 Ağustos 2020:1-7. https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/Pandemide%20Okul%20Sag%CC%86l%C 4%B1 g%CC %86%C4%B1.pdf
  • Ural, A., & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi, (3. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Wang, C., Pan, R., Wan, X., Tan, Y., Xu, L., & Ho, C. S. (2020). Immediate psychological responses and 347 associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the 348- general population in China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17. https://doi.org/10.3390/ijerph17051729.
  • Yiğit, E., Özcan, S., & Seydaoğlu, G. Tıp öğrencilerinin sosyal sorun çözme ve başetme becerileri. Cukurova Medical Journal, 41(4), 721-731.
  • Zaccoletti, S., Camacho, A., Correia, N., Aguiar, C., Mason, L., Alves, R. A., & Daniel, J. R. (2020). Parents’ Perceptions of Student Academic Motivation During the COVID-19 Lockdown: A Cross-Country Comparison. Frontiers in psychology, 11.

Evaluation of University Students' Social Problem Solving, Covid 19 Fear and Academic Motivation Levels in Terms of Various Variables

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 271 - 290, 31.12.2021

Öz

This study aims to investigate the social problem-solving skills, fear of Covid-19, and academic motivation levels of students studying at universities in Konya in terms of their gender, grade levels, department, and faculties they study. 546 volunteer university students filled out the social problem-solving inventory-short form, the fear of Covid-19 scale, the academic motivation scale, and the form of the demographic question. Quantitative statistical analysis showed that there is a negative significant relationship between fear of Covid-19 and age. In addition, t-test analysis showed that while female participants' negative orientation to the problem, using knowledge and Covid-19 fear scores were statistically higher than male participants' scores, male participants' positive orientation to problem scores were higher than females. In addition, ANOVA analysis revealed that 2nd-grade students used a higher level of careless/impulsive problem solving when compared to 4th-grade students. In addition, the mean scores of positive problem orientation of university students from teaching departments were found to be statistically significantly higher than the average scores of university students studying in mental health, health, and engineering departments. On the other hand, it has been revealed that the average scores of medical sciences students' positive orientation to the problem differ with a statistically significant level of education, social and human sciences, and engineering and architecture faculty students. Finally, it was found that the average Covid-19 fear scores of the students of medical and education faculties were higher than the Covid-19 fear scores of the students of social sciences and humanities and engineering and architecture faculties.

Kaynakça

  • Ahorsu, D. K., Lin, C., Imani, V., Saffari, M., Griffiths, M. D., & Pakpour, A. H.(2020). The fear of COVID-19 scale: Development and initial validation. International Journal of Mental Health and Addiction. https://doi.org/10.1007/s11469-020-00270-8
  • Alsalhe, T. A., Aljaloud, S. O., Chalghaf, N., Guelmami, N., Alhazza, D. W., Azaiez, F., & Bragazzi, N. L. (2020). Moderation effect of physical activity on the relationship between fear of COVID-19 and general distress: A pilot case study in Arabic countries. Frontiers in Psychology, 11.
  • Arpacıoğlu, S., Baltalı, Z., & Ünübol, B. (2021). COVID-19 pandemisinde sağlık çalışanlarında tükenmişlik, Covid korkusu, depresyon, mesleki doyum düzeyleri ve ilişkili faktörler. Cukurova Medical Journal, 46(1), 88-100.
  • Atay, Ü. T., Dinçer, N. N., Yarkac, F. U., & Elif, Ö. N. C. Ü. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Diş Hekimliği Uzmanlık Öğrencilerinin Korku ve Anksiyete Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Diş Hekimliği Dergisi, 2(3), 86-93.
  • Baker, S. R. (2003). A prospective longitudinal investigation of social problem-solving appraisals on adjustment to university, stress, health, and academic motivation and performance. Personality and Individual Differences, 35(3), 569-591
  • Başer, S. Ö., & Özcan, S. (2018). Diyabet hastalarında sosyal sorun çözme tarzları/yönelimleri, yaşam kaliteleri ve HbA1c düzeyleri arasındaki ilişki. Cukurova Medical Journal, 43(3), 660-668.
  • Batı, A. H., & Sayek, İ. (2021). Tıp Eğitimi ve Covıd-19 Salgını. Türk Tabipler Birliği Covid- 19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu. 27 Şubat 2021 tarihinde https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part67.pdf den indirilmiştir.
  • Batıgün, A. D., & Şahin, H. N. (2003). Öfke, dürtüsellik ve problem çözme becerilerindeki yetersizlik gençlik intiharlarının habercisi olabilir mi? Türk Psikoloji Dergisi, 18(51), 37-52.
  • Bell, A. C., & D’Zurilla, T. J. (2009). The influence of social problem-solving ability on the relationship between daily stress and adjustment. Cognitive Therapy and Research, 33(5), 439-448.
  • Bollen, K. A. (1989). Measurement models: The relation between latent and observed variables. Structural equations with latent variables, 179-225.
  • Bozkurt, B. N., & Özgenel, M. (2020). Öğretmenlerin politik becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-15.
  • Broche-Pérez, Y., Fernández-Fleites, Z., Jiménez-Puig, E., Fernández-Castillo, E., & Rodríguez-Martin, B. C. (2020). Gender and fear of COVID-19 in a Cuban population sample. International journal of mental health and addiction, 1-9.
  • Brophy, J. E. (2013). Motivating students to learn. Routledge.
  • Bukowski, W. M. (1990). Age differences in children’s memory of information about aggressive, socially withdrawn and prosociable boys and girls. Child Development, 61, 1326–1334.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J. & Zheng, J. (2020). The Psychological Impact of the COVID-19 Epidemic on College Students in China. Psychiatry Research 287(112934), 1- 5.
  • Demir, M., & Ercan, A. R. I. (2013). Öğretmen adaylarının akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(3), 265- 279.
  • D’Zurilla, T. J. (1990). Problem-solving training for effective stress management and prevention. Journal of Cognitive Psychotherapy: An International Quarterly, 4, 327–354.
  • D'Zurilla, T. J., Maydeu-Olivares, A., & Kant, G. L. (1998). Age and gender differences in social problem-solving ability. Personality and individual differences, 25(2), 241- 252.
  • D'Zurilla TJ, Nezu AM, Maydeu-Olivares A (2004). What is social problem-solving? Meaning, models, and measures. In: E.C. Chang, T.J. D'Zurilla and L.J. Sanna (Eds.), Social problem solving: Theory, research, and training. Washington, DC: American Psychological Association. pp. 11-27.
  • Eskin, M., & Aycan, Z. (2009). The adaptation of the revised social problem-solving inventory into Turkish: A reliability and validity analysis. Turkish Journal of Psychology, 12(23), 11-13.
  • Fitzpatrick, K. M., Harris, C., & Drawve, G. (2020). Fear of COVID-19 and the mental health consequences in America. Psychological trauma: theory, research, practice, and policy.
  • Gencer, N. (2020). Pandemi Sürecinde Bireylerin Koronavirüs (Kovid-19) Korkusu: Çorum Örneği. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (4), 1153-1173.
  • Gömleksiz, M. N., & Serhatlıoğlu, B. (2014). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 99- 128.
  • Gritsenko, V., Skugarevsky, O., Konstantinov, V., Khamenka, N., Marinova, T., Reznik, A., & Isralowitz, R. (2020). COVID 19 fear, stress, anxiety, and substance use among Russian and Belarusian university students. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-7.
  • Haktanir, A., Seki, T., & Dilmaç, B. (2020). Adaptation and evaluation of Turkish version of the fear of COVID-19 scale. Death Studies, 1-9.
  • Huitt, W. (2001). Motivation to learn: An overview. Educational psychology interactive, 12. İçen, M., & Oztaskın, O. B. (2017). Social problem-solving levels of pre-service social studies teachers. Educational Research and Reviews, 12(4), 220-229.
  • K. Amrai, S. E. Motlagh, H. A. Zalani, and H. Parhon, (2011). The relationship between academic motivation and academic achievement students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 399-402.
  • Khavid, A., Imani, M. M., Godiny, M., & Moradi, M. (2020). Comparative Investigation of Academic Motivation and Academic Achievement among Dentistry, Pharmacy and Medicine Students of Kermanshah University of Medical Sciences. International Journal of Scientific Research in Dental and Medical Sciences, 2(2), 23-28.
  • Malinauskas, R., & Požėrienė, J. (2020). Academic motivation among traditional and online university students. European journal of contemporary education, 9(3), 584-591.
  • Martínez-Lorca, M., Martínez-Lorca, A., Criado-Álvarez, J. J., & Armesilla, M. D. C. (2020). The fear of COVID-19 scale: validation in Spanish university students. Psychiatry research, 113350.
  • Masaali, S. (2007). Relationship between reading study and academic achievement among students in IU. [Doktora tezi, Isfahan: Khorasgan Slamic Azad University].
  • Mohammadpour, M., Ghorbani, V., Khoramnia, S., Ahmadi, S. M., Ghvami, M., & Maleki, M. (2020). Anxiety, Self-Compassion, Gender Differences, and COVID-19: Predicting Self-Care Behaviors and Fear of COVID-19 Based on Anxiety and Self-Compassion with an Emphasis on Gender Differences. Iranian Journal of Psychiatry, 15(3), 213.
  • Murphy, L. O., & Ross, S. M. (1987). Gender differences in the social problem-solving performance of adolescents. Sex Roles, 16(5-6), 251-264.
  • Murşit, I. Ş. I. K., & ERDOĞAN, A. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Sorun Çözme Becerileri Sürecinde Öğrenci Topluluklarının Rolü: Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 240-256.
  • Muza, S. H., & Muhammad, S. (2020). Academic Stress and Academic Motivation Among Undergraduate Students of Kebbi State University of Science and Technology, Aliero Kebbi State, Nigeria. International Journal of Advanced Academic Research (Arts, Humanities and Education), 6(12).
  • Özşahin, Ö. G. F., & Aksoy, Ö. G. A. (2020). Sağlık Bölümlerinde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Covıd-19 Korku Düzeyleri: Bir Özel Üniversite Örneği. Tam Metin Bildiriler Kitabı–Sağlık Bilimleri, 183.
  • Peng, H., & Huang, T. C. (2014). An examination of college students’ state anxiety to trait anxiety, problem-solving status, and spirituality. International Journal of Academic Research and Reflection, 2(4), 64-80.
  • Ramos, D. P. R., & Habig, E. G. (2019). Measuring the academic motivation of selected first-year nursing students: a preliminary study. International Journal of Education and Research, 7(8), 173.
  • Rodriguez-Fornells, A., & Maydeu-Olivares, A. (2000). Impulsive/careless problem-solving style as a predictor of subsequent academic achievement. Personality and Individual Differences, 28, 639–645.
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2017). Self-determination theory: Basic psychological needs in motivation, development, and wellness. Guilford Publications.
  • Rzhevska-Shtefan, Z. (2020). Academic Motivation of First-Year Pedagogical University Students. Science and Education, (3), 84. Sabahattin, Çam, & Tümkaya, S. (2006). Üniversite Öğrencilerinde Kişilerarası Problem Çözme. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 119-131.
  • Saracoğlu, A. S., Altay, B., & Muhammed, E. K. E. N. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Problem Çözme Becerilerini Yordayan Değişkenler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (23), 680-722.
  • Tekin, E. D., & Alan, Ş. (2017). Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Mediterranean Journal of Humanities7,(1), 325- 332
  • Temel, D. (2008). The role of perceived social problem-solving narcissism, self-esteem, and gender in predicting aggressive behaviors of high school students. (Yüksek Lisana Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara).
  • Turhan, N. S. (2020). Gender differences in academic motivation: A meta-analysis. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(2), 211-224.
  • Türk Tabipler Birliği (TTB) (2020). Pandemide Okul Sağlığına İlişkin Uzman Görüşleri. 18 Ağustos 2020:1-7. https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/Pandemide%20Okul%20Sag%CC%86l%C 4%B1 g%CC %86%C4%B1.pdf
  • Ural, A., & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi, (3. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Wang, C., Pan, R., Wan, X., Tan, Y., Xu, L., & Ho, C. S. (2020). Immediate psychological responses and 347 associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the 348- general population in China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17. https://doi.org/10.3390/ijerph17051729.
  • Yiğit, E., Özcan, S., & Seydaoğlu, G. Tıp öğrencilerinin sosyal sorun çözme ve başetme becerileri. Cukurova Medical Journal, 41(4), 721-731.
  • Zaccoletti, S., Camacho, A., Correia, N., Aguiar, C., Mason, L., Alves, R. A., & Daniel, J. R. (2020). Parents’ Perceptions of Student Academic Motivation During the COVID-19 Lockdown: A Cross-Country Comparison. Frontiers in psychology, 11.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

H. Deniz Günaydın 0000-0002-2062-4246

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Günaydın, H. D. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Problem Çözme, Covid 19 Korkusu ve Akademik Motivasyon Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 271-290.