Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Exploring Frequency of Speaking Strategies Usage by Learners of Turkish as a Foreign Language in Terms of Gender Age and Language Level

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 86 - 107, 31.12.2022

Öz

The aim of this study is to examine how often students learning Turkish as a foreign language use speaking strategies and whether their use of speaking strategies differs according to gender, age and language level variables. The study was conducted with 204 students learning Turkish as a foreign language. Speaking strategies questionnaire and personal information form were used as data collection tools. The findings show that students learning Turkish as a foreign language frequently use speaking strategies. Participants used metacognitive speech strategies the most and communicative speech strategies the least. It was found that the frequency of using speaking strategies of the participants differed significantly according to gender and age variables, but did not differ significantly according to language level. It was determined that there was a significant difference in the use of cognitive and communicative speaking strategies in favor of female students.

Kaynakça

  • Akın, H. ve Çetin, M. (2016). Cinsiyet faktörünün yabancı dil olarak Türkçe öğrenim stratejilerine etkisi: Bosna Hersek örneği. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(2). 1021-1032. doi: 10.7884/teke.664
  • Akmençe, E. (2019). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil öğrenme strateji kullanımlarının farklı değişkenler açısından kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Altan, M. (2003). Language learning strategies and foreign language achievement. Eğitim ve Bilim, 28(129), 25-31.
  • Ardianto, P. (2011). Communication strategies in English conversations. Journal of Foreign Language Teaching and Learning, 4(1), 16-25. doi: 10.18196/ftl.112
  • Aslan, O. (2009). İngilizce öğrenmede cinsiyet ve dil öğrenme stratejilerinin rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, Y. ve Yaylı. D. (2019). Konuşma eğitiminde temel kavramlar. G. Çetinkaya (Ed.), Konuşma ve Eğitimi içinde (1.baskı, s. 1-18). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Balcı, Ö. ve Üğüten, D. S. (2017). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejileri. Journal of Turkish Language and Literature, 3(2), 41-54.
  • Barut, A. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen üniversite öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejileri üzerine bir değerlendirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baysal, A. E. ve Ocak, E. (2016). Öğrencilerin dil öğrenme stratejileri ve İngilizce öz yeterlik inançlarının incelenmesi: Afyonkarahisar ili örneği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44(44), 91-110. doi: 10.15285/maruaebd.286488
  • Baz-Bolluk, D. ve Bağcı, H. (2020). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin kullandıkları dil öğrenme stratejileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 448-463. doi: 10.17860/mersinefd.705769
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen adayları tarafından kullanılan dil öğrenme stratejileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 113-122.
  • Bölükbaş, F. (2013). The effect of language learning strategies on learning vocabulary in teaching Turkish as a foreign language. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 55-68.
  • Bruen, J. (2001). Strategies for success: Profiling the effective” learner of German. Foreign Language Annals, 34(3), 216-225. doi: 10.1111/j.1944-9720.2001.tb02403.x
  • Canale, M. (1983). From communicative competence to communicative language pedagogy. J. C. Richards & R. W. Schmidt (Ed.), Language and Communication (s. 2-27). Harlow: Longman.
  • Cesur, M. O. (2008). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejileri, öğrenme stili tercihi ve yabancı dil akademik başarısı arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. Yayınlanmamış doktora tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Chamot, A. U. (2005). Language learning strategy instruction. Current Issues and Resarch Annual Review of Applied Linguistic. 25, 112-130. doi: 10.1017/S0267190505000061
  • Chamot, A.U., & Kupper. L. (1989) Learning strategies in foreign language instruction. Foreign Language Annals, 22(1), 13-22. doi: 10.1111/j.1944-9720.1989.tb03138.x
  • Chamot, U. A. (2004). Issues in language learning strategy research and teaching. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 1(1), 14-26.
  • Cohen, A. (1998). Strategies in learning and using a second language. New York: Longman.
  • Cohen, A. D. (1996). Second language learning and use strategies: Clarifying the issues. The University of Minnesota, Mineapolis.
  • Çetinkaya, G. (2004). Anadilinde ve yabancı dilde okuma sürecine yönelik gözlemler: Okuma anlama stratejileri üzerine bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çetinkaya, G. ve Bayat, N. (2018). Ortaokul kurumlarının okuryazarlık ortamlarına ilişkin görünümler. B. Özkan (Ed.), Çocuk yazını dersleri içinde (1.baskı, s. 289-300). Adana: Karahan Kitapevi.
  • Dadour, E. S. & Robbins, J. (1996). University level studies using speaking ınstruction to improve speaking ability in Egypt and Japan. In: R. L. Oxford (Ed.), Language Learning Strategies Around the World: Cross Cultural Perspectives (pp. 157–66). Hawai.
  • Ercan, B. (2019). Ortaokul öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerine yönelik algıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gani, S. A., Fajrina, D., & Rizaldy, H. (2015). Students’ learning strategies for developing speaking ability. Studies in English Language and Education, 2(1), 16-28. doi: 10.24815/siele.v2i1.2232
  • Griffiths, C. (2007). Language learning strategies: students’ and teachers’ perceptions. ELT Journal. 61(2), 91-99. doi: 10.1093/elt/ccm001
  • Hamamcı, Z. (2012). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme strateji tercihleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 314-323.
  • Hamzadayı, E. (2019). Konuşmaya ilişkin duyuşsal nitelikler. G. Çetinkaya (Ed.), içinde, Konuşma ve eğitimi (s. 89-104). Ankara:Pegem Akademi yayıncılık.
  • Hişmanoğlu, M. (2000). Language learning strategies in foreign language learning and teaching. The Internet TESL Journal, 8(6), 1-8.
  • İzci, E. ve Özgan-Sucu, H. (2013). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 19-38.
  • Kayaoğlu, M. M. (2012). Gender based differences in language learning strategies of science students. Journal of Turkish Science Education, 9(2), 12-24.
  • Kellerman, E. (1991). Compensatory strategies in second language research: A critique, a revision, and some non implications for the classroom. In: R. Phillipson, L. Selinker, M. Sharwood-Smith and M. Swain (Ed.), Foreign/Second Language Pedagogy Research (pp. 142-161). Clevendon: Multilingual Matters.
  • Khalil, A. (2005). Assessment of language learning strategies used by palestinian EFL learners. Foreign Language Annals, 38(1), 108-119.
  • Khamkien, A. (2010). Factors affecting language learning strategy usage by Thai and Vietnamese EFL learners. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 7(1), 66-85.
  • Kılıç, A. ve Padem, S. (2014). The examination of the language learning strategies of university preparatory class students with respect to various variables. Elementary Educatıon Online, 13(2), 660- 673.
  • Korkmaz-Çelik, Ş. (2013). Third language learning strategies of ELT learners studying either German or French. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 92- 104.
  • Larenas, C. (2011). Exploring knowledge of english speaking strategies in 8th and 12th graders. Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas, Departamento de Lenguas Extranjeras, 13(2). 85-98.
  • Lopez, M. M. (2011). Speaking strategies used by elt Students in public üniversities in Mexico. Mextesol Journal, 35(1), 1-22.
  • Mistar, J. and Umamah, A. (2014). Strategies of learning speaking skill by Indonesian learner of English and their contribution to speaking proficiency. TEFLIN Journal. 25(2), 203-216. doi: 10.15639/teflinjournal.v25i2/203-216
  • Mori, S. (2007). Language learning strategies for learners of Japaneese: Focusing in ethnicity variable. Online submission, 18-24.
  • Nakatani, Y. (2005). The effects of awareness raising training on oral communication strategy use. Modern Language Journal, 89 (1), 76-91.
  • Nakatani, Y. (2006). Developing an oral communication strategy inventory. The Modern Language Journal, 90(2), 151-168.
  • O’Malley, M. J., Chamot, A. U., Manzanares, S. G., Russo, P. R. ve Küpper, L. (1985). Learning strategy applications with students of English as a second language. TESOL Quarterly, 19(3), 557-584.
  • O'Malley, J., & Chamot, U. (1990). Learning strategies in second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Oxford, R. L. (1990). Language Learning Strategies: What everyone use. Boston: Heinle and Heinle.
  • Pawlak, M. (2018). Investigating the use of speaking strategies in the performance of two communicative tasks: the importance of communicative goal. Studies in Second Language Learning and Teaching, 8, 269–291. doi: 10.14746/ssllt.2018.8.2.5.
  • Quabiz, M. (2014). Jawarhal Nehru Üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen üniversite öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Razmjo, S. A. ve Ghasemi-Ardekani, S. (2011). A model of speaking strategies for efl learners. The Journal of Teaching Language Skills, 3(3), 115-142.
  • Riazi, A. ve Rahimi, M. (2005). İranian efl learners pattern of language learning strategy use. The Journal of Asia TEFL, 2(1), 103-129.
  • Rubin, J. (1987). Learner strategies: theoretical assumptions, research history and typology. In: A. Wenden and J. Rubin (Ed.), Learner strategies and language learning (pp.15-29). New Jersey: Prentice Hall.
  • Serçe, H. (2017). Dil öğrenme stratejileri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Stern, H. H. (1992). Issues and options in language teaching. Oxford: Oup.
  • Syafryadin. S. (2009). Students strategies in learning speaking: Experience of two Indonesian schools. Vision: Journal for Language and Foreign Language Learning, 9(1), 34-47. doi: 10.21580/vjv9i14791
  • Şahin, A. ve Kalın-Salı, M. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe konuşma stratejileri üzerine bir araştırma: ÇOMÜ Tömer örneği. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi 2(2). 40-49.
  • Şahin, Y. E. ve Ergin, A. E. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen tek dilli ve çok dilli öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanma durumları. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 66, 745-760. doi: 10.14222/Turkiyat4190
  • Varışoğlu, M. C. (2017). Türkçe öğrenen Litvanyalı öğrencilerin kullandıkları dil öğrenme stratejileri. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 59, 553-546.
  • Wenden, A. (1991). Learner Strategies for Learner Autonomy. New York: Prentice Hall.
  • Xu, J. (2016). The relationship between the use of speaking strategies and performance on Ielts speaking test: A study on Chinese college students. International Journal of 21. Century Education, 3(2), 69-96. doi.org/10.21071/ij21ce.v3i2.5856
  • Yeşilçınar, S. (2014). Identifying learner strategies of university students in an EFL context. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 225-239.
  • Yunus, M. N. ve Maktiar-Singh, K. K. (2014). The use of indirect strategies in speaking scanning the MDAB students. Procedia, Social and Behavioral Sciences, 123, 204-214.

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Konuşma Stratejilerini Kullanma Sıklıklarının Cinsiyet Yaş ve Dil Düzeyi Açısından İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 86 - 107, 31.12.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma stratejilerini ne sıklıkla kullandıklarını ve konuşma stratejilerini kullanma durumlarının cinsiyet, yaş ve dil düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Çalışma, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 204 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak konuşma stratejileri sormacası ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma stratejilerini sık sık kullandığını göstermektedir. Katılımcılar, en çok üstbilişsel konuşma stratejilerini en az iletişimsel konuşma stratejilerini kullanmıştır. Katılımcıların konuşma stratejilerini kullanma sıklıklarının cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği, dil düzeyine göre ise anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Bilişsel ve iletişimsel konuşma stratejilerinin kullanılmasında kadın öğrencilerden yana anlamlı farkın olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Akın, H. ve Çetin, M. (2016). Cinsiyet faktörünün yabancı dil olarak Türkçe öğrenim stratejilerine etkisi: Bosna Hersek örneği. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(2). 1021-1032. doi: 10.7884/teke.664
  • Akmençe, E. (2019). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil öğrenme strateji kullanımlarının farklı değişkenler açısından kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Altan, M. (2003). Language learning strategies and foreign language achievement. Eğitim ve Bilim, 28(129), 25-31.
  • Ardianto, P. (2011). Communication strategies in English conversations. Journal of Foreign Language Teaching and Learning, 4(1), 16-25. doi: 10.18196/ftl.112
  • Aslan, O. (2009). İngilizce öğrenmede cinsiyet ve dil öğrenme stratejilerinin rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, Y. ve Yaylı. D. (2019). Konuşma eğitiminde temel kavramlar. G. Çetinkaya (Ed.), Konuşma ve Eğitimi içinde (1.baskı, s. 1-18). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Balcı, Ö. ve Üğüten, D. S. (2017). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejileri. Journal of Turkish Language and Literature, 3(2), 41-54.
  • Barut, A. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen üniversite öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejileri üzerine bir değerlendirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baysal, A. E. ve Ocak, E. (2016). Öğrencilerin dil öğrenme stratejileri ve İngilizce öz yeterlik inançlarının incelenmesi: Afyonkarahisar ili örneği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44(44), 91-110. doi: 10.15285/maruaebd.286488
  • Baz-Bolluk, D. ve Bağcı, H. (2020). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin kullandıkları dil öğrenme stratejileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 448-463. doi: 10.17860/mersinefd.705769
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen adayları tarafından kullanılan dil öğrenme stratejileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 113-122.
  • Bölükbaş, F. (2013). The effect of language learning strategies on learning vocabulary in teaching Turkish as a foreign language. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 55-68.
  • Bruen, J. (2001). Strategies for success: Profiling the effective” learner of German. Foreign Language Annals, 34(3), 216-225. doi: 10.1111/j.1944-9720.2001.tb02403.x
  • Canale, M. (1983). From communicative competence to communicative language pedagogy. J. C. Richards & R. W. Schmidt (Ed.), Language and Communication (s. 2-27). Harlow: Longman.
  • Cesur, M. O. (2008). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejileri, öğrenme stili tercihi ve yabancı dil akademik başarısı arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. Yayınlanmamış doktora tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Chamot, A. U. (2005). Language learning strategy instruction. Current Issues and Resarch Annual Review of Applied Linguistic. 25, 112-130. doi: 10.1017/S0267190505000061
  • Chamot, A.U., & Kupper. L. (1989) Learning strategies in foreign language instruction. Foreign Language Annals, 22(1), 13-22. doi: 10.1111/j.1944-9720.1989.tb03138.x
  • Chamot, U. A. (2004). Issues in language learning strategy research and teaching. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 1(1), 14-26.
  • Cohen, A. (1998). Strategies in learning and using a second language. New York: Longman.
  • Cohen, A. D. (1996). Second language learning and use strategies: Clarifying the issues. The University of Minnesota, Mineapolis.
  • Çetinkaya, G. (2004). Anadilinde ve yabancı dilde okuma sürecine yönelik gözlemler: Okuma anlama stratejileri üzerine bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çetinkaya, G. ve Bayat, N. (2018). Ortaokul kurumlarının okuryazarlık ortamlarına ilişkin görünümler. B. Özkan (Ed.), Çocuk yazını dersleri içinde (1.baskı, s. 289-300). Adana: Karahan Kitapevi.
  • Dadour, E. S. & Robbins, J. (1996). University level studies using speaking ınstruction to improve speaking ability in Egypt and Japan. In: R. L. Oxford (Ed.), Language Learning Strategies Around the World: Cross Cultural Perspectives (pp. 157–66). Hawai.
  • Ercan, B. (2019). Ortaokul öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerine yönelik algıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gani, S. A., Fajrina, D., & Rizaldy, H. (2015). Students’ learning strategies for developing speaking ability. Studies in English Language and Education, 2(1), 16-28. doi: 10.24815/siele.v2i1.2232
  • Griffiths, C. (2007). Language learning strategies: students’ and teachers’ perceptions. ELT Journal. 61(2), 91-99. doi: 10.1093/elt/ccm001
  • Hamamcı, Z. (2012). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme strateji tercihleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 314-323.
  • Hamzadayı, E. (2019). Konuşmaya ilişkin duyuşsal nitelikler. G. Çetinkaya (Ed.), içinde, Konuşma ve eğitimi (s. 89-104). Ankara:Pegem Akademi yayıncılık.
  • Hişmanoğlu, M. (2000). Language learning strategies in foreign language learning and teaching. The Internet TESL Journal, 8(6), 1-8.
  • İzci, E. ve Özgan-Sucu, H. (2013). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 19-38.
  • Kayaoğlu, M. M. (2012). Gender based differences in language learning strategies of science students. Journal of Turkish Science Education, 9(2), 12-24.
  • Kellerman, E. (1991). Compensatory strategies in second language research: A critique, a revision, and some non implications for the classroom. In: R. Phillipson, L. Selinker, M. Sharwood-Smith and M. Swain (Ed.), Foreign/Second Language Pedagogy Research (pp. 142-161). Clevendon: Multilingual Matters.
  • Khalil, A. (2005). Assessment of language learning strategies used by palestinian EFL learners. Foreign Language Annals, 38(1), 108-119.
  • Khamkien, A. (2010). Factors affecting language learning strategy usage by Thai and Vietnamese EFL learners. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 7(1), 66-85.
  • Kılıç, A. ve Padem, S. (2014). The examination of the language learning strategies of university preparatory class students with respect to various variables. Elementary Educatıon Online, 13(2), 660- 673.
  • Korkmaz-Çelik, Ş. (2013). Third language learning strategies of ELT learners studying either German or French. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 92- 104.
  • Larenas, C. (2011). Exploring knowledge of english speaking strategies in 8th and 12th graders. Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas, Departamento de Lenguas Extranjeras, 13(2). 85-98.
  • Lopez, M. M. (2011). Speaking strategies used by elt Students in public üniversities in Mexico. Mextesol Journal, 35(1), 1-22.
  • Mistar, J. and Umamah, A. (2014). Strategies of learning speaking skill by Indonesian learner of English and their contribution to speaking proficiency. TEFLIN Journal. 25(2), 203-216. doi: 10.15639/teflinjournal.v25i2/203-216
  • Mori, S. (2007). Language learning strategies for learners of Japaneese: Focusing in ethnicity variable. Online submission, 18-24.
  • Nakatani, Y. (2005). The effects of awareness raising training on oral communication strategy use. Modern Language Journal, 89 (1), 76-91.
  • Nakatani, Y. (2006). Developing an oral communication strategy inventory. The Modern Language Journal, 90(2), 151-168.
  • O’Malley, M. J., Chamot, A. U., Manzanares, S. G., Russo, P. R. ve Küpper, L. (1985). Learning strategy applications with students of English as a second language. TESOL Quarterly, 19(3), 557-584.
  • O'Malley, J., & Chamot, U. (1990). Learning strategies in second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Oxford, R. L. (1990). Language Learning Strategies: What everyone use. Boston: Heinle and Heinle.
  • Pawlak, M. (2018). Investigating the use of speaking strategies in the performance of two communicative tasks: the importance of communicative goal. Studies in Second Language Learning and Teaching, 8, 269–291. doi: 10.14746/ssllt.2018.8.2.5.
  • Quabiz, M. (2014). Jawarhal Nehru Üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen üniversite öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Razmjo, S. A. ve Ghasemi-Ardekani, S. (2011). A model of speaking strategies for efl learners. The Journal of Teaching Language Skills, 3(3), 115-142.
  • Riazi, A. ve Rahimi, M. (2005). İranian efl learners pattern of language learning strategy use. The Journal of Asia TEFL, 2(1), 103-129.
  • Rubin, J. (1987). Learner strategies: theoretical assumptions, research history and typology. In: A. Wenden and J. Rubin (Ed.), Learner strategies and language learning (pp.15-29). New Jersey: Prentice Hall.
  • Serçe, H. (2017). Dil öğrenme stratejileri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Stern, H. H. (1992). Issues and options in language teaching. Oxford: Oup.
  • Syafryadin. S. (2009). Students strategies in learning speaking: Experience of two Indonesian schools. Vision: Journal for Language and Foreign Language Learning, 9(1), 34-47. doi: 10.21580/vjv9i14791
  • Şahin, A. ve Kalın-Salı, M. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe konuşma stratejileri üzerine bir araştırma: ÇOMÜ Tömer örneği. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi 2(2). 40-49.
  • Şahin, Y. E. ve Ergin, A. E. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen tek dilli ve çok dilli öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanma durumları. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 66, 745-760. doi: 10.14222/Turkiyat4190
  • Varışoğlu, M. C. (2017). Türkçe öğrenen Litvanyalı öğrencilerin kullandıkları dil öğrenme stratejileri. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 59, 553-546.
  • Wenden, A. (1991). Learner Strategies for Learner Autonomy. New York: Prentice Hall.
  • Xu, J. (2016). The relationship between the use of speaking strategies and performance on Ielts speaking test: A study on Chinese college students. International Journal of 21. Century Education, 3(2), 69-96. doi.org/10.21071/ij21ce.v3i2.5856
  • Yeşilçınar, S. (2014). Identifying learner strategies of university students in an EFL context. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 225-239.
  • Yunus, M. N. ve Maktiar-Singh, K. K. (2014). The use of indirect strategies in speaking scanning the MDAB students. Procedia, Social and Behavioral Sciences, 123, 204-214.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Veysel Balat 0000-0001-9570-2328

Gökhan Çetinkaya 0000-0001-7676-6852

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Balat, V., & Çetinkaya, G. (2022). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Konuşma Stratejilerini Kullanma Sıklıklarının Cinsiyet Yaş ve Dil Düzeyi Açısından İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 86-107.