Bu çalışmada Türkiye’de Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamalarının geometri öğretiminde kullanılmasındaki etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel boyutta yapılan çalışmalar PRISMA akış şemasına uygun olarak ve araştırmacılar tarafından belirlenen dâhil etme kriterleri doğrultusunda araştırma kapsamında incelenmiştir. Bu kriterlere göre kalan 26 çalışma meta-tematik analize dâhil edilmiştir. Meta-tematik analizi sonucunda “Geometride AG’nin eğitim ortamına sağladığı katkılar” ve “Geometride AG’nin sınırlılıkları” temaları altında kodlar oluştuğu görülmüştür. Bu tema ve kodlar ayrı ayrı yorumlanmıştır. Ayrıca kodların alındığı kaynaklardan doğrudan alıntılara yer verilerek ilgili tema ve kodların sunumu desteklenmiştir. Analiz sonuçları ile AG uygulamalarının geometri öğretimine sağladığı katkılar ve sınırlılıklar ortaya çıkmıştır. Eğitimde teknolojik uygulamalara daha çok yer verilerek öğrencilerin motivasyonunun arttırılması, kalıcı öğrenmelerin sağlanması gerekmektedir. Bu doğrultuda geometri öğretiminde dijital araç gereçlere daha çok yer verilmesi, AG etkinliklerine yer veren daha fazla deneysel ve nitel çalışmalar yapılması önerilir.
This study aimed to determine the effectiveness of Augmented Reality (AR) applications in the use of geometry teaching in Turkey. To this end, qualitative studies were examined in accordance with the PRISMA flow chart and in line with the inclusion criteria determined by the researchers. The remaining 26 studies were included in the meta-thematic analysis. As a result of the meta-thematic analysis, the emergent codes were formed under the themes of "positive aspects of AR in geometry" and "limitations of AR in geometry". These themes and codes were interpreted separately. With the results of the analysis, the contributions and limitations of AR applications to geometry teaching have emerged It is necessary to increase the attention and motivation of students and to ensure. Therefore, it is suggested that more digital tools be inluded in geometry teaching. It is also suggested that more experimental and qualitative studies inluding AR be carried out.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.