There is a rapid change in every spheres of life nowadays as it is called as the era of dynamism in which people should keep up with with new concepts. Critical reading skills such as analysing and reflecting are one of the crucial skills that are needed in this dynamic world. This paper attempts to give an overall literature review on the topic of Deconstructivism as a novel teaching concept to the other researchers wishing to study the topic. The topic of deconstructivism is a highly important theme in today’s teaching world. Deconstructivism was initiated by Derridian philosophy coined by Jacques Derrida. Deconstructivism points out that learners can negotiate with any literary work by owning a deconstructivist and critical dimension with the literary text itself. Education and deconstructivism go hand in hand because they are inter-related concepts. Without creating brilliant and deconstructive activities-tasks, education would be lacking of these innovative concepts
İnsanların yeni kavramlara ayak uydurması gereken, dinamizm çağı olarak adlandırılan günümüzde hayatın her alanında hızlı bir değişim yaşanıyor. Analiz etme ve yansıtm gibi eleştirel okuma becerileri, bu dinamik dünyada ihtiyaç duyulan önemli becerilerden biridir. Bu makale, konuyu incelemek isteyen diğer araştırmacılara yeni bir öğretim kavramı olarak Yapısökümcülük konusu hakkında genel bir literatur taraması yapmayı amaçlamaktadır. Yapısökümcülük konusu günümüzün öğretim dünyasında oldukça önemli bir temadır. Yapısökümcülük, Jacques Derrida tarafından türetilen Derridian felsefesi tarafından başlatıldı. Yapısökümcülük, öğrencilerin edebi metnin kendisi ile yapısökümcü ve eleştirel bir boyuta sahip olarak herhangi bir edebi eserle müzakere edebileciğine işaret etmektedir. Eğitim ve yapısökümcülük el ele gider çünkü birbirleriyle ilişkili kavramlardır. Parlak ve yapısökümcü etkinlikler- görevler olmazsa eğitim bu yenilikçi kavramlardan yoksun olur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer), Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Giresun University Journal of Faculty of Education)