Öz
Ekonomik, toplumsal, siyasi veya hayati nedenlerden dolayı bireylerin yaşam alanlarını değiştirmelerine göç denir. Yaşam koşullarını iyileştirmek için yabancı bir yerde uzun süredir yaşayan bireyler ise göçmen olarak tanımlanmaktadır. Araştırma, göçmen öğrencilerin sınıfa uyum sağlamasında sınıf öğretmenlerinin rollerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, sınıf öğretmenlerinin göçmen öğrencilerin sınıfa uyum sağlamasındaki rolleri ve bu konudaki mesleki yeterliklerini belirlemek açısından önem taşımaktadır. Araştırmaya, 2023-2024 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında Eskişehir İl merkezinde görev yapan ve sınıflarında göçmen öğrenciler bulunan 12 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Veriler betimsel analiz tekniği ile yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin sınıflarına göçle gelen öğrencileri zaman içinde tanımaya çalıştıkları, bu öğrencilerin daha çok devamsızlık nedeniyle sınıf ortamına alışma sorunları yaşadıklarını belirttikleri ve bu öğrencilerin sınıf içi etkileşimini arttırarak uyumlarını kolaylaştırdıkları belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin, kişisel çabalarına ek olarak, sınıflarına göçle gelen öğrencileri tanımaya yönelik kurumsal bir prosedürü izlemeleri, akademik eksiklerini tamamlayıcı kişiye özel programlar hazırlamaları, yaşadıkları uyum zorluklarını tespit edip destek hizmetleri almaları, göçmen aile ile daha sık iletişim içinde olup, öğrencilerin okula devamlılığını sağlamaları önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Giresun University Journal of Faculty of Education)