Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 147 - 172, 29.12.2019
https://doi.org/10.5281/zenodo.3594052

Öz

Kaynakça

  • Akay, Yasin — Çırakoğlu, Murat — Hancı, Burcu. “Ortaokul 5. ve 6. Sınıf Öğrenci ve Öğretmenlerinin Seçmeli Derslere İlişkin Görüşleri”. Elementary Education Online 15/1 (2016): 1-22.
  • Altun, Adnan. “Eğitim Bilim Açısından Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Programına Eleştirel Bir Yaklasım”. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/3 (Aralık 2009): 97-109.
  • Bahçekapılı, Mehmet. Yeni Eğitim Sisteminde Seçmeli Din Dersleri. İstanbul: Yaygın Eğitim ve Kültür Derneği Yayınları, 2013.
  • Beauchamp, George A. “Curriculum Theory: Meaning, Development, and Use”. Theory Into Practice 21/1 (01 January 1982): 23-27.
  • Çakmak, Özlem. “Eğitimin Ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi”. Dicle Üüniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2008): 33-41.
  • Çetin, Bengü. Eğitim ve Kalkınma İlişkisi: Türkiye Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2014.
  • Demir, Ayhan — Ok, Ahmet. “Orta Doğu Teknik Üniversitesindeki Öğretim Üye ve Öğrencilerinin Seçmeli Dersler Hakkındaki Görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (1996): 121-125.
  • Durdukoca, Şule Fırat — Arıbaş, Sebahattin. “İlköğretim Seçmeli Bilişim Teknolojileri Dersi 5. Basamak Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Malatya İli Örneği)”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/1 (2011): 140-168.
  • Dündar, Süleyman. “Ders Seçiminde Analitik Hiyerarşi Proses Uygulaması”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13/2 (2008): 217-226.
  • Eke, Canel. “Seçmeli Bilim Uygulamaları Dersinin Fen Bilimlerinin Öğretimi Açısından Önemi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2/2 (2013): 182-188.
  • Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Edge Akademi, 2013.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri. “Seçmeli Din Derslerini Tercih Eden Öğrencilerin Tercihlerini Etkileyen Faktörler”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 15/2 (2015): 121 -155.
  • Karagözoğlu, Nazike. “Ortaokul 5. Sınıflarda Tercih Edilen Seçmeli Dersler ve Tercih Nedenlerinin Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 5/1 (2015): 69-94.
  • Kaya, Mevlüt. “İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin problemleri (Samsun: O.M.Ü. İlahiyat Fakültesi örneği)”. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (2001): 77-114.
  • Kaymakcan, Recep - Aşlamacı, İbrahim - Yılmaz, Mustafa - Telli, Adnan. Seçmeli Din Eğitimi Dersleri İnceleme ve Değerlendirme Raporu. İstanbul: DEM Yayınları, 2013.
  • Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ed. Tanhan, Fuat — Aslan, Celal — Taşkın, Necdet. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • Korukçu, Adem. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Seçmeli Ders Tercihlerini Etkileyen Faktörler”. Değerler Eğitimi Dergisi 10 (2012): 157-181.
  • Köylü, Mustafa. “Çağdaş Bir Eğitim Yaklaşımı Olarak Aktif Eğitim Modeli (İlahiyat Fakültesi Örneği)”, Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu. 27-28. İsparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2004.
  • Meydan, Hasan. “Din, Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Derslerinin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 40 (2013): 219-250.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı (EARGED). Seçmeli Derslerin Seçim Kriterlerinin Değerlendirilmesi Araştırması. Ankara: MEB, 2008.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. “Geçmişten Günümüze Kurul Karaları”. Erişim: 30 Ekim 2019. https://ttkb.meb.gov.tr/www/gecmisten-gunumuze-kurul-kararlari/icerik/152.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. “Haftalık Ders Çizelgeleri”. Erişim: 30 Ekim 2019. https://ttkb. meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/dosya/6.
  • Tanhan, Fuat — Zirek, Mehmet Serkan. “Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Seçmeli Ders Uygulamalarına Yönelik Görüşleri: Eğitsel Rehberlik Açısından Bir Değerlendirme”. Ed. Fuat Tanhan — Celal Aslan — Necdet Taşkın, 32-39. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • Tanrıverdi, Selami — Kardaş, Ferhat. “Öğretmenlerin, İdarecilerin ve Okul Psikolojik Danışmanlarının Ortaokullarda Seçmeli Ders Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ed. Fuat Tanhan — Celal Aslan — Necdet Taşkın, 80-85. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • Taş, Bilge Sonay. İlköğretim 6, 7, ve 8. Sınıflar “Seçmeli Ders Programlarının” Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, 2004.
  • Turğut, Engin. “Rehberlik İlkeleri Açısından Seçmeli Ders Sürecinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ed. Fuat Tanhan — Celal Aslan — Necdet Taşkın, 86-94. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • TÜBİTAK. “Türkiye’de Eğitimin Mevcut Durumu”. Erişim: 25 Kasım 2019. www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/eik/EK1.pdf. Uysal, Birgül. Ortaokul Seçmeli Dersler Uygulamasının Okul Yöneticisi, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, 2015.
  • Ülgen, Gülten. “İlköğretim Okullarının. 6, 7, 8. Sınıflarında Seçmeli Dersler”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1992): 107-108.
  • www.memurlar.net, “Ortaokulların Seçmeli Ders İstatistikleri”. Erişim: 17 Kasım 2019. https://www.memurlar.net/haber/464090/ortaokullarin-secmeli-dersistatistikleri.html.
  • Yıldırım, Ali — Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2013.
  • Yıldız, Hatice — Çezik, Bülent. “Ortaokullarda Okutulan Seçmeli Derslerin Verimliliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri”. Millî Eğitim Dergisi 216 (2017): 53-77.

Opinions of University Students About Primary Education Elective Courses

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 147 - 172, 29.12.2019
https://doi.org/10.5281/zenodo.3594052

Öz

Today, elective courses are now as a part of school programs. After providing the diversity of elective courses in primary and secondary education, researches were conducted on the selection of elective courses with administrators, teachers, students and parents. However, the views of higher education students on this subject were not examined. It is necessary to determine the approaches of university students about primary and secondary level elective courses due to their status as a teacher in the future and because they are subject to elective courses in the process of studentship. For this purpose, the sample was created by simple random method and the questionnaire was applied to the participants. As a result of the study; According to the participants, it was determined that students do not have enough information about elective courses. 50.2% of university students stated that the choice of the elective course was not left to the student, and 78.7% stated that they believed in the benefit of the elective courses. It is another data of the research that they express their choice of the courses of Quran (52.1%), Siyer (40%) and Basic Religious Studies (41.6%) which are elective courses in the field of Religion, Ethics and Values. They stated that 29% of the students considered it necessary in terms of various variables as a reason for preferring the courses, and they preferred a religious reason for 26.5%.

Kaynakça

  • Akay, Yasin — Çırakoğlu, Murat — Hancı, Burcu. “Ortaokul 5. ve 6. Sınıf Öğrenci ve Öğretmenlerinin Seçmeli Derslere İlişkin Görüşleri”. Elementary Education Online 15/1 (2016): 1-22.
  • Altun, Adnan. “Eğitim Bilim Açısından Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Programına Eleştirel Bir Yaklasım”. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/3 (Aralık 2009): 97-109.
  • Bahçekapılı, Mehmet. Yeni Eğitim Sisteminde Seçmeli Din Dersleri. İstanbul: Yaygın Eğitim ve Kültür Derneği Yayınları, 2013.
  • Beauchamp, George A. “Curriculum Theory: Meaning, Development, and Use”. Theory Into Practice 21/1 (01 January 1982): 23-27.
  • Çakmak, Özlem. “Eğitimin Ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi”. Dicle Üüniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2008): 33-41.
  • Çetin, Bengü. Eğitim ve Kalkınma İlişkisi: Türkiye Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2014.
  • Demir, Ayhan — Ok, Ahmet. “Orta Doğu Teknik Üniversitesindeki Öğretim Üye ve Öğrencilerinin Seçmeli Dersler Hakkındaki Görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (1996): 121-125.
  • Durdukoca, Şule Fırat — Arıbaş, Sebahattin. “İlköğretim Seçmeli Bilişim Teknolojileri Dersi 5. Basamak Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Malatya İli Örneği)”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/1 (2011): 140-168.
  • Dündar, Süleyman. “Ders Seçiminde Analitik Hiyerarşi Proses Uygulaması”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13/2 (2008): 217-226.
  • Eke, Canel. “Seçmeli Bilim Uygulamaları Dersinin Fen Bilimlerinin Öğretimi Açısından Önemi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2/2 (2013): 182-188.
  • Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Edge Akademi, 2013.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri. “Seçmeli Din Derslerini Tercih Eden Öğrencilerin Tercihlerini Etkileyen Faktörler”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 15/2 (2015): 121 -155.
  • Karagözoğlu, Nazike. “Ortaokul 5. Sınıflarda Tercih Edilen Seçmeli Dersler ve Tercih Nedenlerinin Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 5/1 (2015): 69-94.
  • Kaya, Mevlüt. “İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin problemleri (Samsun: O.M.Ü. İlahiyat Fakültesi örneği)”. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (2001): 77-114.
  • Kaymakcan, Recep - Aşlamacı, İbrahim - Yılmaz, Mustafa - Telli, Adnan. Seçmeli Din Eğitimi Dersleri İnceleme ve Değerlendirme Raporu. İstanbul: DEM Yayınları, 2013.
  • Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ed. Tanhan, Fuat — Aslan, Celal — Taşkın, Necdet. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • Korukçu, Adem. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Seçmeli Ders Tercihlerini Etkileyen Faktörler”. Değerler Eğitimi Dergisi 10 (2012): 157-181.
  • Köylü, Mustafa. “Çağdaş Bir Eğitim Yaklaşımı Olarak Aktif Eğitim Modeli (İlahiyat Fakültesi Örneği)”, Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu. 27-28. İsparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2004.
  • Meydan, Hasan. “Din, Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Derslerinin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 40 (2013): 219-250.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı (EARGED). Seçmeli Derslerin Seçim Kriterlerinin Değerlendirilmesi Araştırması. Ankara: MEB, 2008.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. “Geçmişten Günümüze Kurul Karaları”. Erişim: 30 Ekim 2019. https://ttkb.meb.gov.tr/www/gecmisten-gunumuze-kurul-kararlari/icerik/152.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. “Haftalık Ders Çizelgeleri”. Erişim: 30 Ekim 2019. https://ttkb. meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/dosya/6.
  • Tanhan, Fuat — Zirek, Mehmet Serkan. “Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Seçmeli Ders Uygulamalarına Yönelik Görüşleri: Eğitsel Rehberlik Açısından Bir Değerlendirme”. Ed. Fuat Tanhan — Celal Aslan — Necdet Taşkın, 32-39. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • Tanrıverdi, Selami — Kardaş, Ferhat. “Öğretmenlerin, İdarecilerin ve Okul Psikolojik Danışmanlarının Ortaokullarda Seçmeli Ders Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ed. Fuat Tanhan — Celal Aslan — Necdet Taşkın, 80-85. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • Taş, Bilge Sonay. İlköğretim 6, 7, ve 8. Sınıflar “Seçmeli Ders Programlarının” Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, 2004.
  • Turğut, Engin. “Rehberlik İlkeleri Açısından Seçmeli Ders Sürecinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ed. Fuat Tanhan — Celal Aslan — Necdet Taşkın, 86-94. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • TÜBİTAK. “Türkiye’de Eğitimin Mevcut Durumu”. Erişim: 25 Kasım 2019. www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/eik/EK1.pdf. Uysal, Birgül. Ortaokul Seçmeli Dersler Uygulamasının Okul Yöneticisi, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, 2015.
  • Ülgen, Gülten. “İlköğretim Okullarının. 6, 7, 8. Sınıflarında Seçmeli Dersler”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1992): 107-108.
  • www.memurlar.net, “Ortaokulların Seçmeli Ders İstatistikleri”. Erişim: 17 Kasım 2019. https://www.memurlar.net/haber/464090/ortaokullarin-secmeli-dersistatistikleri.html.
  • Yıldırım, Ali — Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2013.
  • Yıldız, Hatice — Çezik, Bülent. “Ortaokullarda Okutulan Seçmeli Derslerin Verimliliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri”. Millî Eğitim Dergisi 216 (2017): 53-77.

Üniversite Öğrencilerinin İlköğretim Seçmeli Dersleri Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 147 - 172, 29.12.2019
https://doi.org/10.5281/zenodo.3594052

Öz

Günümüzde seçmeli dersler, artık okul programlarının bir parçası olarak yer almaktadır. İlk ve ortaöğretimde seçmeli ders çeşitliliğinin sağlanması sonrasında idareciler, öğretmenler, öğrenciler ve veliler ile seçmeli derslerin seçimi hakkında araştırmalar yapılmıştır. Ancak yükseköğretim öğrencilerinin bu konudaki görüşleri inceleme konusu yapılmamıştır. Üniversite öğrencilerinin, ileride öğretmen olma durumlarından dolayı ve öğrencilik sürecinde seçmeli derslerle muhatap olmaları nedeniyle, ilköğretim ikinci kademe seçmeli dersleri hakkındaki yaklaşımlarını tespit etmek gerekli görülmüştür. Bu amaçla tarama modelinde basit seçkisiz yöntemle örneklem oluşturulmuş ve hazırlanan anket katılımcılara uygulanmıştır. Çalışma neticesinde; katılımcılara göre, öğrencilerin seçmeli dersler hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Üniversite öğrencilerinin %50,2’si seçmeli dersin seçiminin öğrenciye bırakılmadığını ifade etmiş, %78,7’si seçmeli derslerin faydasına inandıklarını belirtmişlerdir. Din, Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Dersleri olan Kur’an-ı Kerim (%52,1), Siyer (%40) ve Temel Dini Bilgiler (%41,6) derslerini seçeceklerini yüksek oranlarda ifade etmeleri, araştırmanın bir başka verisidir. Derslerin tercih edilme sebebi olarak ise öğrencilerin %29 oranının çeşitli değişkenler açısından gerekli gördüklerini, %26,5’lik bir oranla da dini sebeple tercih ettiklerini beyan etmişlerdir.

Kaynakça

  • Akay, Yasin — Çırakoğlu, Murat — Hancı, Burcu. “Ortaokul 5. ve 6. Sınıf Öğrenci ve Öğretmenlerinin Seçmeli Derslere İlişkin Görüşleri”. Elementary Education Online 15/1 (2016): 1-22.
  • Altun, Adnan. “Eğitim Bilim Açısından Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Programına Eleştirel Bir Yaklasım”. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/3 (Aralık 2009): 97-109.
  • Bahçekapılı, Mehmet. Yeni Eğitim Sisteminde Seçmeli Din Dersleri. İstanbul: Yaygın Eğitim ve Kültür Derneği Yayınları, 2013.
  • Beauchamp, George A. “Curriculum Theory: Meaning, Development, and Use”. Theory Into Practice 21/1 (01 January 1982): 23-27.
  • Çakmak, Özlem. “Eğitimin Ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi”. Dicle Üüniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2008): 33-41.
  • Çetin, Bengü. Eğitim ve Kalkınma İlişkisi: Türkiye Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2014.
  • Demir, Ayhan — Ok, Ahmet. “Orta Doğu Teknik Üniversitesindeki Öğretim Üye ve Öğrencilerinin Seçmeli Dersler Hakkındaki Görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (1996): 121-125.
  • Durdukoca, Şule Fırat — Arıbaş, Sebahattin. “İlköğretim Seçmeli Bilişim Teknolojileri Dersi 5. Basamak Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Malatya İli Örneği)”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/1 (2011): 140-168.
  • Dündar, Süleyman. “Ders Seçiminde Analitik Hiyerarşi Proses Uygulaması”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13/2 (2008): 217-226.
  • Eke, Canel. “Seçmeli Bilim Uygulamaları Dersinin Fen Bilimlerinin Öğretimi Açısından Önemi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2/2 (2013): 182-188.
  • Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Edge Akademi, 2013.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri. “Seçmeli Din Derslerini Tercih Eden Öğrencilerin Tercihlerini Etkileyen Faktörler”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 15/2 (2015): 121 -155.
  • Karagözoğlu, Nazike. “Ortaokul 5. Sınıflarda Tercih Edilen Seçmeli Dersler ve Tercih Nedenlerinin Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 5/1 (2015): 69-94.
  • Kaya, Mevlüt. “İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin problemleri (Samsun: O.M.Ü. İlahiyat Fakültesi örneği)”. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (2001): 77-114.
  • Kaymakcan, Recep - Aşlamacı, İbrahim - Yılmaz, Mustafa - Telli, Adnan. Seçmeli Din Eğitimi Dersleri İnceleme ve Değerlendirme Raporu. İstanbul: DEM Yayınları, 2013.
  • Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ed. Tanhan, Fuat — Aslan, Celal — Taşkın, Necdet. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • Korukçu, Adem. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Seçmeli Ders Tercihlerini Etkileyen Faktörler”. Değerler Eğitimi Dergisi 10 (2012): 157-181.
  • Köylü, Mustafa. “Çağdaş Bir Eğitim Yaklaşımı Olarak Aktif Eğitim Modeli (İlahiyat Fakültesi Örneği)”, Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu. 27-28. İsparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2004.
  • Meydan, Hasan. “Din, Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Derslerinin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 40 (2013): 219-250.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı (EARGED). Seçmeli Derslerin Seçim Kriterlerinin Değerlendirilmesi Araştırması. Ankara: MEB, 2008.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. “Geçmişten Günümüze Kurul Karaları”. Erişim: 30 Ekim 2019. https://ttkb.meb.gov.tr/www/gecmisten-gunumuze-kurul-kararlari/icerik/152.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. “Haftalık Ders Çizelgeleri”. Erişim: 30 Ekim 2019. https://ttkb. meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/dosya/6.
  • Tanhan, Fuat — Zirek, Mehmet Serkan. “Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Seçmeli Ders Uygulamalarına Yönelik Görüşleri: Eğitsel Rehberlik Açısından Bir Değerlendirme”. Ed. Fuat Tanhan — Celal Aslan — Necdet Taşkın, 32-39. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • Tanrıverdi, Selami — Kardaş, Ferhat. “Öğretmenlerin, İdarecilerin ve Okul Psikolojik Danışmanlarının Ortaokullarda Seçmeli Ders Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ed. Fuat Tanhan — Celal Aslan — Necdet Taşkın, 80-85. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • Taş, Bilge Sonay. İlköğretim 6, 7, ve 8. Sınıflar “Seçmeli Ders Programlarının” Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, 2004.
  • Turğut, Engin. “Rehberlik İlkeleri Açısından Seçmeli Ders Sürecinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu. Ed. Fuat Tanhan — Celal Aslan — Necdet Taşkın, 86-94. Ankara: Bizim Büro Basımevi, 2013.
  • TÜBİTAK. “Türkiye’de Eğitimin Mevcut Durumu”. Erişim: 25 Kasım 2019. www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/eik/EK1.pdf. Uysal, Birgül. Ortaokul Seçmeli Dersler Uygulamasının Okul Yöneticisi, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, 2015.
  • Ülgen, Gülten. “İlköğretim Okullarının. 6, 7, 8. Sınıflarında Seçmeli Dersler”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1992): 107-108.
  • www.memurlar.net, “Ortaokulların Seçmeli Ders İstatistikleri”. Erişim: 17 Kasım 2019. https://www.memurlar.net/haber/464090/ortaokullarin-secmeli-dersistatistikleri.html.
  • Yıldırım, Ali — Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2013.
  • Yıldız, Hatice — Çezik, Bülent. “Ortaokullarda Okutulan Seçmeli Derslerin Verimliliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri”. Millî Eğitim Dergisi 216 (2017): 53-77.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Ayas 0000-0003-4197-5878

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Ayas, Mehmet. “Üniversite Öğrencilerinin İlköğretim Seçmeli Dersleri Hakkındaki Görüşleri”. Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/2 (Aralık 2019), 147-172. https://doi.org/10.5281/zenodo.3594052.