İlk çağlardan itibaren insanlar, yaşamlarını devam ettirebilmek ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek için büyük çabalar içine girmişlerdir. Günümüz teknolojisinde yaşanan gelişmeler ile beraber insanların hayatlarında önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Son asırda teknolojik değişimin hızı ile birlikte ortaya çıkan internet, ticari alanda da yenilikler ve kolaylıklar sağlamış, klasik ticaret kavramını değiştirerek elektronik ticaret (e-ticaret) kavramının çıkmasına neden olmuştur. Çalışmada, e-ticaret sitelerinin kullanılabilirliğini ve başarısını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde okuyan 418 öğrenci ile yüz yüze görüşülerek toplanmış ve araştırmanın bulgu ve analizleri SPSS 20.00 paket programından yararlanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan analiz ve bulgular sonucunda, e-ticaret sitelerinin kullanılabilirliği, e-ticaret sitelerine duyulan güven ve memnuniyetin derecesi ile web sayfa tasarımının tüketicilerin satın alma tercihini pozitif yönde etkileyip etkilemediğine yönelik faktörler belirlenmiştir.
Since the early ages, people have made great efforts to survive and meet their needs. Along with the developments in today's technology, significant changes have occurred in people's lives. The internet, which has emerged with the speed of technological change in the last century, has provided innovations and conveniences in the commercial field, and has changed the concept of classical commerce and led to the emergence of the concept of electronic commerce (e-commerce). In the study, it is aimed to determine the factors that affect the availability and success of e-commerce sites. The data of the study have been collected face to face with 418 students studying at Niğde Ömer Halisdemir University, and the findings and analysis of the study have been evaluated using the SPSS 20.00 package program. As a result of the analysis and findings, factors have been determined related to the usability of e-commerce sites, the degree of trust and satisfaction in e-commerce sites and whether the web page design positively affects the purchasing preferences of the consumers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |