İkna ve rızanın kitle
iletişim araçları üzerinden kurulduğu hegemonik düzende siyasiler ve siyasi
partiler, özellikle seçim süreçlerinde siyasal iletişime yoğunlaşmaktadır. Siyasal
iletişimin devreye girdiği siyasi seçim süresinde tercih edilen mitingler,
afişler, broşürler ve cıngıllardan farklı olarak adayların kendilerini ifade
etme ve projelerini seçmen kitleye anlatmaları için seçim reklamları tercih
edilmektedir. Karar alma veya değiştirmede seçim reklamlarının etkisi
azımsanamaz derecededir. Sunuma çıkarılan imaj ve konular, görsel ve işitsel
öğelerin duygusal çekicilik kazandırmasıyla seçim reklamlarında önemli
görülmektedir. Çalışmada da görsel ve işitsel öğelerin sunumlarını ve alt
metinlerini ortaya koymak adına Cumhuriyet Halk Partisi’nin 31 Mart 2019 tarihli
Yerel Seçimler için kullandığı reklam filmi göstergebilimsel yöntem ile analiz
edilmiştir. Reklam filminde sunuma çıkarılan öğelerin taşımış olduğu anlamlar sosyal,
kültürel ve ekonomik yapı unsurları üzerinden incelenmiştir. İncelemeye alınan
reklam filminde sunuma çıkarılan imaj ve konular, görsel ve işitsel öğelerin
duygusal çekicilik kazandırmasıyla izleyiciyi olumlu yönde etkileme hedefindedir.
Türk toplumu için duygusal çekiciliği bulunan sembollerin tercih edildiği
reklam filminde seçmen, güzel bir geleceğe ikna edilmeye çalışılmıştır. Güzel
bir gelecek gibi büyük bir vaadi ise bir dakikadan az sürede anlatmak ve izler
kitleyi ikna etmek reklam filminde kasıtlı olarak kullanılan görsel ve işitsel
sembollerle sağlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |