Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KİŞİSEL BAŞARI ALGISININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: ORDU İLİ NOVADA ALIŞVERIŞ MERKEZİ MAĞAZA YÖNETİCİLERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 15, 30.06.2022
https://doi.org/10.46849/guiibd.1078705

Öz

Günümüzde teknolojide yaşanan gelişmelerle birlikte dünya yeni bir durum almaktadır. Dünyada yaşanan bu değişim ve gelişmeler iş hayatıyla birlikte bireyleri de etkilemektedir. Bu değişimden etkilenen iş dünyası daha kalifiye, daha bilgili, daha idealist ve daha çalışkan bireyleri tercih etmeye başlamıştır. Buradan hareketle, yöneticilerin kişisel başarı algılarının belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu kapsamda Ordu ili Novada alışveriş merkezindeki 85 mağaza yöneticisine anket uygulanmıştır. Anket formları bizzat araştırmacı tarafından dağıtılmış ve toplanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programında analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; yöneticiler yaptıkları işe hâkim olduklarını, kendilerine verilen görevi yerine getirmek için çok çalıştıklarını, yaptıkları işi kusursuz bir biçimde yaptıklarını, iş ile ilgili ortaya çıkan sorunlarla baş edebileceklerini, ikna edici ve etkileyici olduklarını ve insanları kolay organize edebileceklerini düşünmektedirler. Bunun yanı sıra yöneticilerin demografik özellikleriyle kişisel başarı algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın bulunmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akgemci, T., Öğüt, A. ve Demirsel, T. (2007), “Akademik Personelin Mesleki Tükenmişlik Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi. İ.İ.B.F. Örneği”, Sakarya Üniversitesi 15. Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 407-420.
  • Aktaş, A. M. (2001), “Bir Kamu Kuruluşunun Üst Düzey Yöneticilerinin İş Stresi ve Kişilik Özellikleri”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 56 (4), 25-43.
  • Avcı, U. ve Kaya, U. (2010), “Yıldırma (Mobbing) ve Kişilik İlişkisi: Hizmet Sektörü Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 12 (2), 51-79.
  • Aydın, Ş. (2004), “Örgütsel Stres Yönetimi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, (3), 49 74.
  • Aydoğdu, A. (2017), İlkokul Öğrencilerinde Spor Başarı Algısı ve Matematik Kaygısının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Baltaş, A. (1997), Öğrenmede ve Sınavlarda Üstün Başarı, 13. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Barutçugil, İ. (2002), Performans Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Dinçer, Ö. (1992), Örgüt geliştirme, Teori Uygulama ve Teknikler, İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Elmacıoğlu, T. (2012), Başarıda Aile Faktörü, İstanbul: Yediveren Kitabevi.
  • Erdoğdu, M. Y. (2006), “Yaratıcılık ile Öğretmen Davranışları ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (17), 95–106.
  • Garih, Ü. (2003), İş Hayatında Motivasyon, İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Keskin, H. K. ve Yapıcı, Ş. (2008), “Başarılı ve Başarısız Öğrencilerin Kişilik Özellikleri ile İlgili Öğretmen ve Veli Görüşleri”, Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 1 (1), 20-32.
  • Kılıç, S. (2016), “Cronbach’ın Alpha Güvenirlik Katsayısı”, Journal of Mood Dissorders, 6 (1), 47-48.
  • Knight, S. (2004), Uygulamalarla NLP, (Taffe, G. İ, Çev.), 7. Baskı, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Kurtuldu, M. K. (2010), “Comparing the Achievement Perception of the Piano Students According to the Class, Success Level and Graduation Variables”, Fine Arts, 5(3), 164-171.
  • Lever, C. C. (200), Duvarı Aşamıyorsan Bir Kapı Aç!, (Büyükonat, T, Çev.), 1.Baskı, İstanbul: Beyaz Yayıncılık.
  • Long, C. S., Alifiah, M. N., Kowang, T. O. ve Ching, C. W. (2015), “The Relationship between Self-leadership, Personality and Job Satisfaction: a Review”, Journal of Sustainable Development, 16-23.
  • Maxwell, J. C. and Dornan, J. (1997), Başarı İçin Stratejiler, 4. Baskı, (Güpgüpoğlu, İ, Çev.), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Mesiti, P. (1996), Hayalleri Olanlar Asla Uyumaz, (Karderin, C. E, Çev.), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Pitino, R. and Reynolds, B. (1998), Başarılı Olmak Bir Tercihtir, (Büyükonat, T, Çev.), 1. Baskı, İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Rahimic, Z., Resic, E. ve Kazo, A. (2012), “Determining the Level of Management Compentences in the process of Employee Motivation”, Procedia-School and Behavioral Sciences, (41), 535-543.
  • Robbins, A. (1993), Sınırsız Güç, (Çev. Değirmenci, M.), İstanbul: İnkılâp Kitabevi Yayınları.
  • Seçer, H. (2013), Bireysel Kariyer Planlama ve Kişisel Başarı Algısı Arasındaki İlişki ve Pamukkale Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Sekman, M. (2004), Kişisel Ataleti Yenmek, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu (1998), Türkçe Sözlük I-II. 9. Baskı, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi.
  • Umay, A. (2002), “Matematik Öğretmen Adaylarının Başarı Güdüsü Düzeyleri, Değişimi ve Değişimi Etkileyen Faktörler”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (22), 148-155.
  • Uslu, B. (2015), Lisansüstü Eğitim Gören Öğrencilerde Kişisel Başarı ile Bireysel Kariyer Planlama Arasındaki Etkileşim: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Verma, R. ve Mansuri, M. G. (2018), “Personality Type and Respiratory Diseases Indian”, Journal of Health and Wellbeing, 470-472.
  • Wadsworth, W. J. (1999), Atak Yöneticinin Hedef Belirleme ve Sonuç Alma Rehberi, (Yarmalı, E. S, Çev.), 1. Baskı, İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Weinberg, R. S. ve Gould, D. (1995). “Foundations of Sport and Exercise Psychology”. Champaign JL: Human Kinetics, 137-160.
  • Ziglar, Z. (1999), Zirvede Görüşürüz, (Tokatlı, Y, Çev.), 1. Baskı, İstanbul: Beyaz Yayınları. http://www.megabeyin.com/ba%C5%9Far%C4%B1 nedir (Erişim Tarihi: 17.12.2021).

A Research on Determining Perception of Personal Success: The Case of Novada Shopping Mall Store Managers in Ordu Province

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 15, 30.06.2022
https://doi.org/10.46849/guiibd.1078705

Öz

Today, the world is tking a new shape with the developments in technology. These changes and developments affect individuals as well as business life. The business life affected by this change prefers more qualified, more knowledgeable, more idealistic and hardworking individuals. From this point of view, it is important to determine the personal success perceptions of the managers. In this context, a questionnaire was applied to 85 store managers in Novada shopping center in Ordu. The questionnaire forms were distributed and collected by the researcher himself. The data obtained from the questionnaires were analyzed in the SPSS 21.0 package program. According to the analysis results; managers think that they have good command of their work, that they work hard to fulfill the task assigned to them, that they do their job perfectly, that they can cope with business-related problems, they are persuasive and impressive, and that they can organize people easily. In addition, it was determined that there is no statistically significant difference between managers' demographic characteristics and their perceptions of personal success.

Kaynakça

  • Akgemci, T., Öğüt, A. ve Demirsel, T. (2007), “Akademik Personelin Mesleki Tükenmişlik Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi. İ.İ.B.F. Örneği”, Sakarya Üniversitesi 15. Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 407-420.
  • Aktaş, A. M. (2001), “Bir Kamu Kuruluşunun Üst Düzey Yöneticilerinin İş Stresi ve Kişilik Özellikleri”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 56 (4), 25-43.
  • Avcı, U. ve Kaya, U. (2010), “Yıldırma (Mobbing) ve Kişilik İlişkisi: Hizmet Sektörü Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 12 (2), 51-79.
  • Aydın, Ş. (2004), “Örgütsel Stres Yönetimi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, (3), 49 74.
  • Aydoğdu, A. (2017), İlkokul Öğrencilerinde Spor Başarı Algısı ve Matematik Kaygısının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Baltaş, A. (1997), Öğrenmede ve Sınavlarda Üstün Başarı, 13. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Barutçugil, İ. (2002), Performans Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Dinçer, Ö. (1992), Örgüt geliştirme, Teori Uygulama ve Teknikler, İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Elmacıoğlu, T. (2012), Başarıda Aile Faktörü, İstanbul: Yediveren Kitabevi.
  • Erdoğdu, M. Y. (2006), “Yaratıcılık ile Öğretmen Davranışları ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (17), 95–106.
  • Garih, Ü. (2003), İş Hayatında Motivasyon, İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Keskin, H. K. ve Yapıcı, Ş. (2008), “Başarılı ve Başarısız Öğrencilerin Kişilik Özellikleri ile İlgili Öğretmen ve Veli Görüşleri”, Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 1 (1), 20-32.
  • Kılıç, S. (2016), “Cronbach’ın Alpha Güvenirlik Katsayısı”, Journal of Mood Dissorders, 6 (1), 47-48.
  • Knight, S. (2004), Uygulamalarla NLP, (Taffe, G. İ, Çev.), 7. Baskı, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Kurtuldu, M. K. (2010), “Comparing the Achievement Perception of the Piano Students According to the Class, Success Level and Graduation Variables”, Fine Arts, 5(3), 164-171.
  • Lever, C. C. (200), Duvarı Aşamıyorsan Bir Kapı Aç!, (Büyükonat, T, Çev.), 1.Baskı, İstanbul: Beyaz Yayıncılık.
  • Long, C. S., Alifiah, M. N., Kowang, T. O. ve Ching, C. W. (2015), “The Relationship between Self-leadership, Personality and Job Satisfaction: a Review”, Journal of Sustainable Development, 16-23.
  • Maxwell, J. C. and Dornan, J. (1997), Başarı İçin Stratejiler, 4. Baskı, (Güpgüpoğlu, İ, Çev.), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Mesiti, P. (1996), Hayalleri Olanlar Asla Uyumaz, (Karderin, C. E, Çev.), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Pitino, R. and Reynolds, B. (1998), Başarılı Olmak Bir Tercihtir, (Büyükonat, T, Çev.), 1. Baskı, İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Rahimic, Z., Resic, E. ve Kazo, A. (2012), “Determining the Level of Management Compentences in the process of Employee Motivation”, Procedia-School and Behavioral Sciences, (41), 535-543.
  • Robbins, A. (1993), Sınırsız Güç, (Çev. Değirmenci, M.), İstanbul: İnkılâp Kitabevi Yayınları.
  • Seçer, H. (2013), Bireysel Kariyer Planlama ve Kişisel Başarı Algısı Arasındaki İlişki ve Pamukkale Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Sekman, M. (2004), Kişisel Ataleti Yenmek, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu (1998), Türkçe Sözlük I-II. 9. Baskı, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi.
  • Umay, A. (2002), “Matematik Öğretmen Adaylarının Başarı Güdüsü Düzeyleri, Değişimi ve Değişimi Etkileyen Faktörler”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (22), 148-155.
  • Uslu, B. (2015), Lisansüstü Eğitim Gören Öğrencilerde Kişisel Başarı ile Bireysel Kariyer Planlama Arasındaki Etkileşim: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Verma, R. ve Mansuri, M. G. (2018), “Personality Type and Respiratory Diseases Indian”, Journal of Health and Wellbeing, 470-472.
  • Wadsworth, W. J. (1999), Atak Yöneticinin Hedef Belirleme ve Sonuç Alma Rehberi, (Yarmalı, E. S, Çev.), 1. Baskı, İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Weinberg, R. S. ve Gould, D. (1995). “Foundations of Sport and Exercise Psychology”. Champaign JL: Human Kinetics, 137-160.
  • Ziglar, Z. (1999), Zirvede Görüşürüz, (Tokatlı, Y, Çev.), 1. Baskı, İstanbul: Beyaz Yayınları. http://www.megabeyin.com/ba%C5%9Far%C4%B1 nedir (Erişim Tarihi: 17.12.2021).
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Research Article
Yazarlar

İhsan Cora 0000-0002-5264-468X

Sinem Aydın 0000-0002-6626-3466

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 24 Şubat 2022
Kabul Tarihi 14 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cora, İ., & Aydın, S. (2022). KİŞİSEL BAŞARI ALGISININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: ORDU İLİ NOVADA ALIŞVERIŞ MERKEZİ MAĞAZA YÖNETİCİLERİ ÖRNEĞİ. Giresun Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 8(1), 1-15. https://doi.org/10.46849/guiibd.1078705

Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi