Uluslararası arenada rekabetin artması ile yaşanan küreselleşme hareketleri, ulaşım, imalat ve iletişim gibi çok sayıda sektörü etkisi altına almakla beraber finansal sektörde de önemli gelişmelere neden olmuştur. Finans piyasası her geçen gün giderek derinleşerek gelişmiş, uluslararası kredi pazarlarında yoğunluk yaşanmaya başlamıştır. Meydana gelen bu rekabet sebebiyle, uluslararası bankacılık hizmeti veren kuruluşlar, sürdürülebilir bir şekilde karlılıklarını yükseltebilmek adına müşteri odaklı pazarlama stratejilerini daha fazla geliştirmeye çabalamaktadırlar. Hizmet sektöründe bulunan bankaların hizmet kalitesini etkileyen hususları tespit ederek bu doğrultuda stratejiler oluşturmaları gerekmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı uluslararası banka tercihini etkileyen hizmet kalitesi kriterlerin saptanması ve saptanan kriterlerin önem derecelerinin ağırlıklandırılmasını kapsamaktadır. Saptanan kriterlerin ağırlıklandırılmasında DEMATEL yönteminden yararlanılmıştır. DEMATEL sonuçlarına göre uluslararası bankacılık hizmet kalitesi faktörlerinin en önemlisi; “Bankanın Fizik ve Teknik Yapısı” ve “Şube ve Alternatif Kanal Ağı” olmuştur. Diğer önemli kriterlerin ise sırasıyla “Personel Özellikleri” ve “İşlem Kolaylığı ve Maliyet” olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan banka hizmet kalitesi kriterleri için en az ağırlığa sahip olan unsurunsa “Ürün ve Hizmet Çeşitliliği” olduğu belirlenmiştir. Diğer en az ağırlığa sahip kriterlerinse sırası ile” Hız” ile “Banka Güvenilirliği” olduğu görülmüştür.
Uluslararası Bankacılık Banka Hizmet kalitesi DEMATEL Yöntemi
international arena have caused significant developments in the financial sector as well as affecting a large number of sectors such as transportation, manufacturing and communication. The financial market has developed with increasing depth every day, and international credit Sundays have started to experience intensity. From occurring due to this competition, international banking services, in order to increase their profitability in a sustainable way customer-oriented marketing strategies will strive to further develop. Banks in the service sector should determine the issues affecting the quality of service and create strategies in this direction. In this direction, the aim of the study is to determine the service quality criteria that affect the choice of international banks and to weight the importance of the criteria determined. The DEMATEL method was used in the weighting of the determined criteria. According to the results of DEMATEL, the most important factors of international banking service quality were; “Physical and Technical Structure of the Bank” and “Branch and Alternative Channel Network”. Other important criteria were determined to be “Personnel Characteristics” and “Ease of Operation and Cost”, respectively. On the other hand, it has been determined that the element that has the least weight for the bank's service quality criteria is “Product and Service Diversity”. The other criteria with the least weight were ”Speed” and “Bank Reliability”, respectively.
Uluslararası Bankacılık Banka Hizmet kalitesi DEMATEL Yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 1 |