Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 289 - 302, 28.06.2019

Öz

Kaynakça

  • [1] Konya Sanayi Odası, Konya Ticaret Borsası, Konya Ticaret Odası. Küresel Sektör Eğilimleri ve Öncelikli Hedef Pazarlar Analizi Raporu: Mobilya Sektörü. https://www.ktb.org.tr/dosyalar/mobilyasektorraporu.pdf. Publication date 2016. Access Date June 20, 2018.
  • [2] İnal, M. E. & TOKSARI, M., Mobilyacılık Sektöründe Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Bu Sorunlara Çözüm Üretmeye Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 2(4), 105-121, 2012.
  • [3] Kurtoğlu, A., Koç, K. H. & Erdinler, E. S., Mobilya-kullanıcı ilişkileri ile mobilya seçiminde dikkat edilecek hususlar, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 47(1-2-3-4), 13-28, 1997.
  • [4] Dülgeroğlu, K., Mobilya Seçiminde Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2011.
  • [5] Burdurlu, E., İlker, U., Berker, U. Ö., Altun, S., Manargalı, F., Erdoğan, G., Farklı Demografik Özellikli Mobilya Kullanıcılarının Klasik Sandalye Stil ve Renk Tercihlerinin Belirlenmesi, Politeknik Dergisi, 8(4), 359-367, 2005.
  • [6] Sevim Korkut, D., Kaval, S., Mobilya Seçiminde Tüketici Tercihleri: Düzce İli Örneği, Ormancılık Dergisi, 11(1), 42-51, 2015.
  • [7] Burdurlu, E., İlçe, A. C., & Ciritoğlu, H. H., Mobilya ürün özellikleri ile ilgili tüketicilerin tercih öncelikleri. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, www.sdergi hacettepe.edu.tr., 2004.
  • [8] Yiğit, A. M., Konjoint Analizi ve Ofis Mobilyası Tüketicilerinin Tercihleri Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.
  • [9] Erdinler, E. S., & Koç, K. H., Mobilyada tüketici tercihleri ve tasarım beklentileri, 3. Ulusal Mobilya Kongresi (UMK-2015), Konya, 2015.
  • [10] Kayan, N., Çok katlı ofis yapıları ve açık ofis planlama yaklaşımları/Harmancı Giz Plaza, Sabancı Center, Kanyon ve Nida Kule örneklerinde açık ofis planlama yaklaşımlarının irdelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009.
  • [11] Azeritürk, R., Ofis Mobilyalarında Cinsiyetçilik ve İktidar Örüntüleri: Nurus–Alparda-Koleksiyon Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2005.
  • [12] Danielsson, C. B., & Bodin, L., Difference in Satisfaction with Office Environment Among Employees in Different Office Types. Journal of Architectural and Planning Research, 26(3), 241, 2009.
  • [13] Bayraktaroğlu, S., Özdemir, Y., Aras, A. G. M., & Özdemir, A. G. S., Mavi Yakalı Çalışanlar: Neden Akademik Çalışmalar İçin Cazip Bir Örneklem Değil?, ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 17(3), 138-157, 2015.
  • [14] OMSİAD, Dünya Ofis Mobilyası Sektörü Raporu CSIL 2014, https://docplayer.biz.tr/25067301-Dunya-ofis-mobilya-sektoru-raporu-csil-center-for-industrial-studies.html, Publication date, 2017. Access date, April 4, 2019.
  • [15] Aydoğdu Y., Geçmişten Günümüze Türkiye Ofis Mobilyaları Sektörü, Officce Magazine 2018/2, s42-47, 2018
  • [16] TOBB., Türkiye Mobilya Ürünleri Meclisi Sektör Raporu 2017, TOBB Yayın No: 2018/304, Ankara, 2018.
  • [17] İstanbul Sanayi Odası Ekonomik Araştırmalar Şubesi, Küresel Rekabette İstanbul Sanayi Odası Meslek Komiteleri Sektör Stratejileri Projesi: Mobilya İmalatı Sanayi, İstanbul, 2015.
  • [18] Turan, I., Şimşek, Ü., & Aslan, H., Eğitim araştırmalarında likert ölçeği ve likert-tipi soruların kullanımı ve analizi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 186-203, 2015.

The factors affecting consumer decisions in the office furniture sector

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 289 - 302, 28.06.2019

Öz

Office furniture sector is a sector where design has a
profound effect on competition. Product ranges are continuously renewed by
companies and presented to consumers through fairs and similar organizations.
The success of a
product is measured by not only meeting the needs of the user and fulfilling
the usage requirements but the commercial success it provides to the company as
well. Commercial success is measured by the meeting of the product with its
users and the profitability it provides to its company during this meeting. At
this point, it becomes important to know who is making the purchase decision
about the product. While at home furniture sector it may be the product user
who can directly make the purchasing decision, the one who decides to purchase
the product and the product user can be quite different when it comes to office
furniture.  From this point of view, if
one put a research on factors affecting the purchasing decisions for home
furniture can focus on the user, in a similar study in office furniture, it
will be important to determine who made the purchase decisions and establish
the study in this focus. With this in mind, in this study, initially the
decision-making groups about purchasing were identified.  Following this determination, studies were
conducted to explore the factors affecting the identified groups’ purchasing
decisions for the purposes of giving suggestions and providing information to
consumers, sellers, manufacturers, designers, and researchers who are actively
involved in office furniture.

Kaynakça

  • [1] Konya Sanayi Odası, Konya Ticaret Borsası, Konya Ticaret Odası. Küresel Sektör Eğilimleri ve Öncelikli Hedef Pazarlar Analizi Raporu: Mobilya Sektörü. https://www.ktb.org.tr/dosyalar/mobilyasektorraporu.pdf. Publication date 2016. Access Date June 20, 2018.
  • [2] İnal, M. E. & TOKSARI, M., Mobilyacılık Sektöründe Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Bu Sorunlara Çözüm Üretmeye Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 2(4), 105-121, 2012.
  • [3] Kurtoğlu, A., Koç, K. H. & Erdinler, E. S., Mobilya-kullanıcı ilişkileri ile mobilya seçiminde dikkat edilecek hususlar, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 47(1-2-3-4), 13-28, 1997.
  • [4] Dülgeroğlu, K., Mobilya Seçiminde Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2011.
  • [5] Burdurlu, E., İlker, U., Berker, U. Ö., Altun, S., Manargalı, F., Erdoğan, G., Farklı Demografik Özellikli Mobilya Kullanıcılarının Klasik Sandalye Stil ve Renk Tercihlerinin Belirlenmesi, Politeknik Dergisi, 8(4), 359-367, 2005.
  • [6] Sevim Korkut, D., Kaval, S., Mobilya Seçiminde Tüketici Tercihleri: Düzce İli Örneği, Ormancılık Dergisi, 11(1), 42-51, 2015.
  • [7] Burdurlu, E., İlçe, A. C., & Ciritoğlu, H. H., Mobilya ürün özellikleri ile ilgili tüketicilerin tercih öncelikleri. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, www.sdergi hacettepe.edu.tr., 2004.
  • [8] Yiğit, A. M., Konjoint Analizi ve Ofis Mobilyası Tüketicilerinin Tercihleri Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.
  • [9] Erdinler, E. S., & Koç, K. H., Mobilyada tüketici tercihleri ve tasarım beklentileri, 3. Ulusal Mobilya Kongresi (UMK-2015), Konya, 2015.
  • [10] Kayan, N., Çok katlı ofis yapıları ve açık ofis planlama yaklaşımları/Harmancı Giz Plaza, Sabancı Center, Kanyon ve Nida Kule örneklerinde açık ofis planlama yaklaşımlarının irdelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009.
  • [11] Azeritürk, R., Ofis Mobilyalarında Cinsiyetçilik ve İktidar Örüntüleri: Nurus–Alparda-Koleksiyon Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2005.
  • [12] Danielsson, C. B., & Bodin, L., Difference in Satisfaction with Office Environment Among Employees in Different Office Types. Journal of Architectural and Planning Research, 26(3), 241, 2009.
  • [13] Bayraktaroğlu, S., Özdemir, Y., Aras, A. G. M., & Özdemir, A. G. S., Mavi Yakalı Çalışanlar: Neden Akademik Çalışmalar İçin Cazip Bir Örneklem Değil?, ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 17(3), 138-157, 2015.
  • [14] OMSİAD, Dünya Ofis Mobilyası Sektörü Raporu CSIL 2014, https://docplayer.biz.tr/25067301-Dunya-ofis-mobilya-sektoru-raporu-csil-center-for-industrial-studies.html, Publication date, 2017. Access date, April 4, 2019.
  • [15] Aydoğdu Y., Geçmişten Günümüze Türkiye Ofis Mobilyaları Sektörü, Officce Magazine 2018/2, s42-47, 2018
  • [16] TOBB., Türkiye Mobilya Ürünleri Meclisi Sektör Raporu 2017, TOBB Yayın No: 2018/304, Ankara, 2018.
  • [17] İstanbul Sanayi Odası Ekonomik Araştırmalar Şubesi, Küresel Rekabette İstanbul Sanayi Odası Meslek Komiteleri Sektör Stratejileri Projesi: Mobilya İmalatı Sanayi, İstanbul, 2015.
  • [18] Turan, I., Şimşek, Ü., & Aslan, H., Eğitim araştırmalarında likert ölçeği ve likert-tipi soruların kullanımı ve analizi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 186-203, 2015.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mimarlık
Bölüm Mimarlık
Yazarlar

Emrah Demirhan

Abdullah Toğay 0000-0002-8703-4881

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirhan, E., & Toğay, A. (2019). The factors affecting consumer decisions in the office furniture sector. Gazi University Journal of Science Part B: Art Humanities Design and Planning, 7(2), 289-302.