Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 1, 61 - 76, 29.03.2023

Öz

Kaynakça

  • [1] URL-1. https://msgsu.edu.tr/universite/kurum-tarihi/ Last Accessed: 21.11.2022
  • [2] URL-2.https://www.osym.gov.tr/TR,23885/2022-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html/ Last Accessed: 21.11.2022
  • [3] Özsavaş, N. (2011). Türkiye'de İçmimarlık Eğitimi: Eğitim Süreci, Farklı Eğitim Programları ve Uluslararası İçmimarlık Ölçütlerine Göre Programların Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • [4] Çelik, M., & Aslan, Ş. (2012) Mekan Tasarımı Eğitiminde Temel Tasarım Eğitimi Dersi Ve Dersin İzlenebilirliğine Yönelik Bir Yaklaşım. İçmek / İçmimarlık Eğitimi 2. Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 Aralık.
  • [5] Reinhart, A. (1995) Öğrenmenin Yeni Yolu, İstanbul, 2(3), 64-78.
  • [6] Onur, D. & Zorlu, T. (2018). Tasarım Eğitiminde Yaratıcılık Olgusu: Çok Duyulu Farkındalık Atölyeleri. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • [7] Demirarslan, D., Demirarslan, O. (2020). Tasarım ve Tasarım Süreci, İKSAD Yayınevi.
  • 8 Yılmaz, S., Düzenli, T., Çiğdem, A., Akyol, D. (2019). Tasarım Eğitiminde Biçim Üretme. Gece Kitaplığı.
  • 9 Kurumu, T. D. (2020). Türk Dil Kurumu Sözlüğü. Erişim adresi (08.06. 2020): www. tdk. gov. tr.
  • 10 Owen, C.L. (1993). Reflections on design: Process for change. Tenjin Barca Festival, Osaka, Japonya.
  • 11 Özer, B., (2009). Kültür Sanat Mimarlık. İstanbul: YEM Yayınevi.
  • 12 Başakman, M. (1982). Bilimde Sanatsallık, Sanatta Bilimsellik – Mimari Planlama ve Tasarım Sürecinde Bilimsel Yöntemin Kullanılma Olanakları. Tasarlama (Dizayn) 1. Ulusal Kongresi (s. 1.9-1.15). İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi.
  • 13 Apaydın, B. (2015). Eğitimci Gözüyle Tasarımda Yaratıcılık Söylemi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC July 2015 Volume 5 Issue 3.
  • 14 Bayazıt, N. (1994). Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metotlarına Giriş. İstanbul: Literatür Yayınevi.
  • 15 Casakin, H., Kreitler, S. (2005). The Determinants of Creavity: Flexibility in Design. Proceedings of the 3rd Engineering and Product Design Education International Conference.
  • 16 Schön, D. A. (1983). The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. Basic books. 17 Schön, D. A. (1995). Educating the Reflective Legal Practitioner. Clinical L. Rev., 2, 231.
  • 18 Tracey, M.W., Hutchinson, A. (2018). Reflection and professional identity development in design education. International Journal of Technology and Design Education, 28(1), 1-23.
  • 19 Bertfield, B. & Khouli, S. El . (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. İstanbul: Yem Yayınevi.
  • 20 Bayazıt, N. (2011). Endüstri Tasarımı Temel Kavramları. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • 21 Demirci, A. (2014). Literatür taraması. Coğrafya araştırma yöntemleri, 73, 108.
  • 22 Bourner, T. (1996). The Research Process: Four Steps to Success. Greenfield, T. (Ed.), Research methods: guidance for postgraduatesin (pp. 7-11). London: Arnold.
  • 23 Akçaova, A., Sungur, M. (2022). İç mimarlık eğitiminde strüktür ve proje derslerinin entegrasyonu; tiny house örneği. Bodrum Journal of Art and Design, 1(1), 51-64.
  • 24 Özel, Y. & Ürük, Z. F. (2021). Mobilya- Biçim- Tercih. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (21), 589-600.
  • 25 Bulut, D.M., Canbolat, T. (2018). Mobi̇lya Tasarımında 2.5 Boyuttan 3. Boyuta Geçi̇şte FiDU Teknoloji̇si̇, Oscar Zieta. Çukurova.Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(1), 157-164.
  • 26 Gündüz, G. & Canbolat, T. (2022). Oturma Elemanı Örneğinde Duygusal Tasarım Yaklaşımları Üzerine Bir Analiz. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12 (3), 682-702. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tojdac/issue/70236/1095110
  • 27 Canbolat, T. (2019). Sürdürülebi̇li̇r Mobi̇lya Tasarımına Model Olarak Düz-Paketlenebi̇len Sökülebi̇li̇r Strüktür Yaklaşımı. Çukurova.Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(3), 37-49.
  • 28 Ertaş, Ş., Sönmez, E. (2018). İç Mimari Tasarımda Strüktür Kavramına Çok Yönlü Bir Yaklaşım. Uluslararası Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Kongresi, 109-118.
  • 29 Ching, F.D.K. (2011) A Visual Dictionary of Architecture.
  • 30 Demirarslan, D. (2022). Mobilya ve Tasarım, Efeakademi Yayınları.
  • 31 Keyser, W. (1961). Structure, Wood, and the Form of Furniture, Rochester Institute of Technology RIT Scholar Works, Thesis, 5-26-1961, 21-22.
  • 32 Şanıvar, N., Zorlu, İ. (1988). Ağaç İşleri Gereç Bilgisi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • 33 Efe, H., Kasal, A. (2000). Kutu Konstrüksiyonlu Sabit ve Demonte Mobilya Köşe Birleştirmelerde Çekme Direnci. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8), 61-74.
  • 34 Onur, S. (2000). Mobilya Biçimlenmesine Etki Eden faktörler ve Tasarımcı Kullanıcı Faktörü Üzerine Bir Yöntem Önerisi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sanatta Yeterlilik Tezi, İstanbul.
  • 35 Söğüt, M. A. (2004). Oturma Elemanının Tasarımında Strüktür ve Yüzey Kaplama Malzemesinin Biçime Etkisi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sanatta Yeterlilik Tezi, İstanbul.
  • 36 Schön, D. (1987). Educating the Reflective Practitioner: Toward a New Design for Teaching and Learning in the Professions, Jossey Bass, San Francisco.

A Literature-Focused Study: The Furniture Structure Course in Design Education

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 1, 61 - 76, 29.03.2023

Öz

Structure, which is the system that defines the configuration of furniture and supports it with its constructive features; plays a decisive role right from the first stage of design. Having a correct understanding of the structure directly affects this process and the resulting product. Although the structure is considered a technical requirement, it also strengthens furniture designs aesthetically. This study focuses on analyzing and evaluating the functional performance of the ICM 220 Structure in Furniture course, which is given in the undergraduate program of MSGSÜ Faculty of Architecture, Department of Interior Architecture. The content of the course encourages the students to be creative in design education and supports the design processes. In this sense, the syllabus of Structure in Furniture, which is one of the courses serving the Project process, is explained in general terms. The students who took the course in the spring semester of the 2021-2022 academic year were surveyed within the framework of the principle of voluntariness, and the results of the survey were evaluated within the scope of the experiences they had with the studies they had done during the semester, the outputs and achievements of the course. With these evaluations, it was tried to make determinations about the process by examining the effects of students' learning, using the right source and method, expressing themselves and literature-oriented work on the design process. It has been seen that working with a common roadmap supported by detailed research allows students to have a say over the performance of the course in question. With interactive information sharing, it was possible for students to consciously manage the design process.

Kaynakça

  • [1] URL-1. https://msgsu.edu.tr/universite/kurum-tarihi/ Last Accessed: 21.11.2022
  • [2] URL-2.https://www.osym.gov.tr/TR,23885/2022-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html/ Last Accessed: 21.11.2022
  • [3] Özsavaş, N. (2011). Türkiye'de İçmimarlık Eğitimi: Eğitim Süreci, Farklı Eğitim Programları ve Uluslararası İçmimarlık Ölçütlerine Göre Programların Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • [4] Çelik, M., & Aslan, Ş. (2012) Mekan Tasarımı Eğitiminde Temel Tasarım Eğitimi Dersi Ve Dersin İzlenebilirliğine Yönelik Bir Yaklaşım. İçmek / İçmimarlık Eğitimi 2. Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 Aralık.
  • [5] Reinhart, A. (1995) Öğrenmenin Yeni Yolu, İstanbul, 2(3), 64-78.
  • [6] Onur, D. & Zorlu, T. (2018). Tasarım Eğitiminde Yaratıcılık Olgusu: Çok Duyulu Farkındalık Atölyeleri. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • [7] Demirarslan, D., Demirarslan, O. (2020). Tasarım ve Tasarım Süreci, İKSAD Yayınevi.
  • 8 Yılmaz, S., Düzenli, T., Çiğdem, A., Akyol, D. (2019). Tasarım Eğitiminde Biçim Üretme. Gece Kitaplığı.
  • 9 Kurumu, T. D. (2020). Türk Dil Kurumu Sözlüğü. Erişim adresi (08.06. 2020): www. tdk. gov. tr.
  • 10 Owen, C.L. (1993). Reflections on design: Process for change. Tenjin Barca Festival, Osaka, Japonya.
  • 11 Özer, B., (2009). Kültür Sanat Mimarlık. İstanbul: YEM Yayınevi.
  • 12 Başakman, M. (1982). Bilimde Sanatsallık, Sanatta Bilimsellik – Mimari Planlama ve Tasarım Sürecinde Bilimsel Yöntemin Kullanılma Olanakları. Tasarlama (Dizayn) 1. Ulusal Kongresi (s. 1.9-1.15). İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi.
  • 13 Apaydın, B. (2015). Eğitimci Gözüyle Tasarımda Yaratıcılık Söylemi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC July 2015 Volume 5 Issue 3.
  • 14 Bayazıt, N. (1994). Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metotlarına Giriş. İstanbul: Literatür Yayınevi.
  • 15 Casakin, H., Kreitler, S. (2005). The Determinants of Creavity: Flexibility in Design. Proceedings of the 3rd Engineering and Product Design Education International Conference.
  • 16 Schön, D. A. (1983). The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. Basic books. 17 Schön, D. A. (1995). Educating the Reflective Legal Practitioner. Clinical L. Rev., 2, 231.
  • 18 Tracey, M.W., Hutchinson, A. (2018). Reflection and professional identity development in design education. International Journal of Technology and Design Education, 28(1), 1-23.
  • 19 Bertfield, B. & Khouli, S. El . (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. İstanbul: Yem Yayınevi.
  • 20 Bayazıt, N. (2011). Endüstri Tasarımı Temel Kavramları. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • 21 Demirci, A. (2014). Literatür taraması. Coğrafya araştırma yöntemleri, 73, 108.
  • 22 Bourner, T. (1996). The Research Process: Four Steps to Success. Greenfield, T. (Ed.), Research methods: guidance for postgraduatesin (pp. 7-11). London: Arnold.
  • 23 Akçaova, A., Sungur, M. (2022). İç mimarlık eğitiminde strüktür ve proje derslerinin entegrasyonu; tiny house örneği. Bodrum Journal of Art and Design, 1(1), 51-64.
  • 24 Özel, Y. & Ürük, Z. F. (2021). Mobilya- Biçim- Tercih. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (21), 589-600.
  • 25 Bulut, D.M., Canbolat, T. (2018). Mobi̇lya Tasarımında 2.5 Boyuttan 3. Boyuta Geçi̇şte FiDU Teknoloji̇si̇, Oscar Zieta. Çukurova.Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(1), 157-164.
  • 26 Gündüz, G. & Canbolat, T. (2022). Oturma Elemanı Örneğinde Duygusal Tasarım Yaklaşımları Üzerine Bir Analiz. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12 (3), 682-702. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tojdac/issue/70236/1095110
  • 27 Canbolat, T. (2019). Sürdürülebi̇li̇r Mobi̇lya Tasarımına Model Olarak Düz-Paketlenebi̇len Sökülebi̇li̇r Strüktür Yaklaşımı. Çukurova.Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(3), 37-49.
  • 28 Ertaş, Ş., Sönmez, E. (2018). İç Mimari Tasarımda Strüktür Kavramına Çok Yönlü Bir Yaklaşım. Uluslararası Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Kongresi, 109-118.
  • 29 Ching, F.D.K. (2011) A Visual Dictionary of Architecture.
  • 30 Demirarslan, D. (2022). Mobilya ve Tasarım, Efeakademi Yayınları.
  • 31 Keyser, W. (1961). Structure, Wood, and the Form of Furniture, Rochester Institute of Technology RIT Scholar Works, Thesis, 5-26-1961, 21-22.
  • 32 Şanıvar, N., Zorlu, İ. (1988). Ağaç İşleri Gereç Bilgisi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • 33 Efe, H., Kasal, A. (2000). Kutu Konstrüksiyonlu Sabit ve Demonte Mobilya Köşe Birleştirmelerde Çekme Direnci. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8), 61-74.
  • 34 Onur, S. (2000). Mobilya Biçimlenmesine Etki Eden faktörler ve Tasarımcı Kullanıcı Faktörü Üzerine Bir Yöntem Önerisi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sanatta Yeterlilik Tezi, İstanbul.
  • 35 Söğüt, M. A. (2004). Oturma Elemanının Tasarımında Strüktür ve Yüzey Kaplama Malzemesinin Biçime Etkisi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sanatta Yeterlilik Tezi, İstanbul.
  • 36 Schön, D. (1987). Educating the Reflective Practitioner: Toward a New Design for Teaching and Learning in the Professions, Jossey Bass, San Francisco.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mimarlık
Bölüm Mimarlık
Yazarlar

Hande Zeynep Kayan 0000-0003-3233-4788

Gamze Demirci 0000-0002-7244-0473

Didem Tuncel 0000-0001-5202-2736

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kayan, H. Z., Demirci, G., & Tuncel, D. (2023). A Literature-Focused Study: The Furniture Structure Course in Design Education. Gazi University Journal of Science Part B: Art Humanities Design and Planning, 11(1), 61-76.